Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fjärrkontrollerna har slutat funka

  1. #1

    Fjärrkontrollerna har slutat funka

    Hej alla.

    Har en 9-5 01 2.0T. Helt plötsligt så slutade bägge nycklarnas fjärrkontroller att funka. Någon som har något tips?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Fjärrkontrollerna har slutat funka

    Hade samma på min för ett par veckor sedan. Tändningslåset hade kärvat och inte poppat upp som det skulle. Lite skumt var det eftersom det vanligtvis inte går att låsa bilen alls om den inte poppat upp. Min teori är att den var uppe när jag låste men att den sedan glappade. Fick låsa upp manuellt. Tändningslåset var trögt. Det var första kylan.
    Fredrik J

  3. #3

    Re: Fjärrkontrollerna har slutat funka

    Jag körde ca 30 mil. Var inne på en mack och låste bilen med nyckel och allt var perfekt. Fortsatte att köra och en timme senare funkar inga knappar på någon fjärrkontroll. Vad är det som händer?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 168
    Medlem#
    8758

    Re: Fjärrkontrollerna har slutat funka

    Citat Ursprungligen postat av waynegronight
    Jag körde ca 30 mil. Var inne på en mack och låste bilen med nyckel och allt var perfekt. Fortsatte att köra och en timme senare funkar inga knappar på någon fjärrkontroll. Vad är det som händer?
    Om båda/alla fjärrkontroller beter sig lika så kan man ju misstänka radiodelen i bilen, 540:- på speedparts. Det finns somliga som har fördomar om just tillverkaren av radiodelen...
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 074

    Re: Fjärrkontrollerna har slutat funka

    Radiodelen?
    Du menar mottagardelen antar jag, som sitter i bakre delen av mittkonsollen. Antar jag.

    Den brukar bara pajja om nån varit där o brutit.

    Mottagarringen rund tändlåset e de många som vrider sönder har jag sett. Kolla så ledningens kontakt sitter som den ska.
    vrid den lite försiktigt max 1/8-varv motsols, ska de va har ja för mig, o lyft rakt upp. Då ser du om ledningen sitter som den ska. Rucka o tryck in den lite om de är skit i kontakten så brukar det funka sen.

    Men om tändlåset inte pluppar upp så funkar ju inte larm eller c-lås heller.

    Öppnar du bakluckan utan problem? För de kan du göra ändå.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Bagageluckan 95- centrallåset slutat att funka.
    Av Erber i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-09-19, 19:27
  2. 900 -97 Återgång vindrutetorkare slutat funka
    Av SuneSAAB i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 22:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •