Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Felmeddelanden och felkoder NG9-3 SC 1,9TiD -07

  1. #1

    Felmeddelanden och felkoder NG9-3 SC 1,9TiD -07

    Hej,

    Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, senaste året har jag bara haft problem med min kära Saab 9-3sc tid -07. När allting äntligen funkade började det för en månad sedan poppa upp felmeddelanden.

    1. Först sporadiskt, numera konstant: antisladdsystem ur funktion. I början försvann alltid felet men kom tillbaka allt oftare för att sedan bli konstant.
    2. Efter ett tag dök även: begränsad prestanda upp. Samma här, i början då och då, nu hela tiden. Samtidigt som felet är där, lyset bromsljusen konstant tills jag kommit upp i över 80-90 kmh.

    Eftersom jag inte kunde göra mycket med dessa meddelanden lämnade jag in bilen på verkstad där felkoderna lästes ut:

    P1571/01 vad jag kunnat hitta har det med tcs att göra
    B1020/04
    U2142/00 styrvinkelsensor?
    B3700/0f

    Domen på verkstan var att byta ut hela tcs- boxen, men efter är läst lite på olika forum undrar jag om det inte är något annat, felen lär ju hänga ihop och det känns dumt att börja med boxen om det inte är den. Har även läst om andra där boxen bytts men felen kvarstått....

    Alltså skulle jag behövs hjälp med var jag ska börja och vad som egentligen felkoderna betyder, verkstan kan ju påstå vad som helst utan att jag kan säga bu eller bä..

    Tyvärr hittade jag inte nånstans där minns frågor riktigt passar in...

    Tack på förhand.

  2. #2

    Re: 9-3sc 1.9tid -07 felmeddelanden och felkoder

    Efter återbesök på verkstaden kan jag nu lämna lite info:

    1. För felet med begränsad prestanda och lysande bromsljus byttes en kopplare till bromsljusen

    2. Min verkstad satte igång med att mäta sig igenom antisladdsystemet eftersom även de tyckte att boxen inte borde vara problemet. Där visade sig två relän vara defekta, efter bytte av dessa ca 500 spänn, så är även det problemet borta.

Liknande ämnen

  1. Tyda felkoder NG9-3 1,9TiD -08
    Av Ank77 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-10-21, 22:49
  2. [LÖST] Går ojämt / rycker inga felkoder. NG9-3 1,9TiD
    Av Dwarfen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-09-05, 09:34
  3. Snabb hjälp felkoder Saab 9-3 1.9TiD
    Av Heske i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-06-14, 16:32
  4. [LÖST] Felkoder P1901 P0606 OG9-5 1,9TiD
    Av SaabAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 23:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •