Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Steg 1 9-3 2,0t

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    157

    Steg 1 9-3 2,0t

    Tänkte köpa mig ett steg 1-trim till min 9-3 biopower -08.

    Vilken firma bör jag välja? Maptun har 25% nu innan jul vilket blir drygt 6000 kr?
    Är det någon som köpt steg 1 och inte märker någon speciell skillnad och inte anser det vara värt pengarna? Jag känner ingen direkt skillnad på när jag tankat bensin eller etanol.

    Kopplingen mår inte illa av ett så litet trim? (Inte ens med en husvagn efter?)
    9-5 Aero SC 2004

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Steg 1 9-3 2,0t

    Jag tror ärligt talat inte någon skulle kunna undvika att känna skillnad på original och steg 1. Så på den punkten kan du nog vara lugn. Vad gäller om det är värt det, så är det ju självklart helt individuellt. Både hur man uppskattar mycket effekt, och beroende på vad man gett för det. Men även i detta fall så tror jag att majoriteten är väldigt nöjda.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    157

    Re: Steg 1 9-3 2,0t

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Jag tror ärligt talat inte någon skulle kunna undvika att känna skillnad på original och steg 1. Så på den punkten kan du nog vara lugn. Vad gäller om det är värt det, så är det ju självklart helt individuellt. Både hur man uppskattar mycket effekt, och beroende på vad man gett för det. Men även i detta fall så tror jag att majoriteten är väldigt nöjda.
    Precis vad man ville höra
    Ser att du kör maptun. Är det vägen att gå?

    Har läst lite ont om BSR, dock inte i steg1-sammanhang. Hittar inte mycket info om detta.
    9-5 Aero SC 2004

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Steg 1 9-3 2,0t

    Det finns lika många åsikter om trimfirmor som det finns personer som diskuterar det. Och det slutar alltid med käftande om vem som är bäst.

    Jag är själv väldigt nöjd med Maptun. Dom ger bra support och service! En viktig aspekt tycker jag är var dom finns. Det är alltid enklare om man har firman någorlunda nära sig och inte behöver åka runt halva landet. Kör man steg 1, så spelar det naturligtvis mindre roll. Programmet laddas och sedan ska det inte vara mer med det. Men nu kör jag lite mer än steg 1 plus att jag gärna använder Maptun för en del servicejobb och montering också.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    151
    Medlem#
    8750

    Re: Steg 1 9-3 2,0t

    Citat Ursprungligen postat av KoktGrus
    Tänkte köpa mig ett steg 1-trim till min 9-3 biopower -08.

    Vilken firma bör jag välja? Maptun har 25% nu innan jul vilket blir drygt 6000 kr?
    Är det någon som köpt steg 1 och inte märker någon speciell skillnad och inte anser det vara värt pengarna? Jag känner ingen direkt skillnad på när jag tankat bensin eller etanol.
    Jag har likadan motor som dig, och i originalutförande märkte jag helt klart en skillnad mellan bensin och etanol, den kändes tröttare på bensin.
    Nu har den ett steg 1 från Hirsch, med detta känns den piggare än innan, skillnaden är dock inte mycket större än den mellan bensin/etanol. Lätt värt pengarna tycker jag.
    Mercedes C350e -17
    BMW 330i -18

  6. #6

    Re: Steg 1 9-3 2,0t

    Om du inte har alltför långt t Borlänge så kan jag tipsa om att Dahlbäcks har tokrea på Steg1 från NordicUhr t saab i december. 2500:- vill de ha till min 2,0t. ord 5900:-

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    157

    Sv: Re: Steg 1 9-3 2,0t

    Citat Ursprungligen postat av Saab-Mange
    Om du inte har alltför långt t Borlänge så kan jag tipsa om att Dahlbäcks har tokrea på Steg1 från NordicUhr t saab i december. 2500:- vill de ha till min 2,0t. ord 5900:-
    Blev ett från Maptun. Det där var ju dock väldigt billigt, har dessvärre 40 mil enkel resa dit

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
    9-5 Aero SC 2004

Liknande ämnen

  1. Ska renovera växellådan. Finns det någon steg för steg hjälp
    Av mmegaman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 11:54
  2. Saab 9000 2,0T 150hk olika steg och toleranser på steg.
    Av Connsann i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-15, 12:47
  3. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 11:40
  4. Söker steg-för-steg beskrivning. demontering slavcyl og900
    Av RonnyO i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 12:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •