Sidan 60 av 78 FörstaFörsta ... 1050585960616270 ... SistaSista
Resultat 1 181 till 1 200 av 1550

Ämne: MicEE 9-5 Aero, 9-5 Vector och 9-3 Aero

  1. #1181
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Med den inställningen tryggar man sig för många problemfria mil framöver!

    Jag försöker själv anamma samma synssätt.
    Fast ibland undrar man varför man lägger massa pengar på en gammal bil - men det går över när man får njuta bakom ratten
    Varför man lägger en massa pengar på dessa gamla bilar är något jag funderat hårt och länge på....
    Fortfarande inget bra svar....
    Man gillar ju dessa gamla oälskade bilar och det gör lite ont hos folk runtomkring när en såpass gammal "billig" bil bara funkar och dessutom går såpass bra och billigt som dom gör.

    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  2. #1182
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 482
    De flesta nya bilar är ur många aspekter mycket sämre än gamla beprövade konstruktioner. Tänker bl a på alla krånglande tillkrånglade elsystem och försämrat rostskydd hos t ex Volvo. Kostnaderna för att hålla liv i gamla Saabar är försumbar jämfört med värdeminskningen på något nytt.

    Jag såg att dina huvlås är ganska rostiga. Passa på och smörj vajern innan den börjar kärva av rost. Det är inte kul att rycka av vajern.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  3. #1183
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    De flesta nya bilar är ur många aspekter mycket sämre än gamla beprövade konstruktioner. Tänker bl a på alla krånglande tillkrånglade elsystem och försämrat rostskydd hos t ex Volvo. Kostnaderna för att hålla liv i gamla Saabar är försumbar jämfört med värdeminskningen på något nytt.

    Jag såg att dina huvlås är ganska rostiga. Passa på och smörj vajern innan den börjar kärva av rost. Det är inte kul att rycka av vajern.
    Håller med dig helt och hållet, gammalt och beprövat är pålitlig och ekonomiskt att äga.

    Kul att du såg det, dom är dock välsmorda och går perfekt! Rosten är bara kosmetiskt men det kan komma att åtgärdas snart


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  4. #1184
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Nu är bilen faktiskt ihop igen! Kylarröret är på plats, riktigt tråkigt jobb att göra men otroligt skönt när det är gjort.
    Motorrummet ser så underbart original och fräscht ut nu, funderar dock på att lacka kåpan och lite sånt smått runtomkring för att ”piffa” till det litegrann.
    Alla slangar, rör och annat som varit av (förutom klämmorna och vissa skruvarna som ej byttes) har blivit tvättat och genomgånget innan återmontering så att allt verkligen är tipptopp!







    Passade även på att byta växelväljaren eftersom att även min (som nästan alla 6-vxl) trögare och varit svår att växla till 5-6 samt backen. Smidigt jobb, relativt billig reservdel och absolut något som gör en enorm skillnad för körkänslan i bilen när den nu växlar som ny igen! Distinkta lägen och alla växlar går lika lätt (eller trögt beroende på hur man ser det)





    Var inte riktigt nöjd med hur långt ner avgassystemet hamnade i hålet jag sågade så jag gjorde om fästena idag för att få den dit jag ville, blev kanon i mitt tycke.









    Nu närmar sig bilen ”färdig” för att börja brukas på allvar igen, allt är genomgånget, uppmätt, utbytt, modifierat eller ändrat på något vis så jag känner mig mer än nöjd nu!

    En Aero framspoiler samt Hirsch / TunStyle vinge är väl dom nästa sakerna kosmetiskt jag skulle vilja ha men det verkar vara relativt svårt att skaffa fram så det kommer när tillfälle ges.

    Har även beställt saker för att läsa i och ur mjukvaran ur bilen. Tänkte kontakta Mackan och se om han kan hjälpa mig med något spännande program.

    Hur har resten av er gjort? EGR och DPF, är det värt att ta bort eller behåller ni det?

    Jag har ett EGR delete kit liggandes till bilen men vet som sagt inte om jag ska ha kvar ventilen eller ej……


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  5. #1185
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Småpillandet / finjusteringar fortsätter.....
    Bara småsaker som återstår. Jag har fortsatt att ljudisolera bilen och idag fick jag hem dom nya högtalarna till instrumentbrädan.
    Perfekt passform och eftersom att dom har något lägre verkningsgrad än original så låter basarna i dörrarna högre i förhållande till dessa dvs, mer bas vid samma volym

    Har pratat med Mackan och han skulle hjälpa mig med ett mysigt program till bilen!
    Väntar fortfarande på prylarna för att läsa i och ur styrdonet men tänkte hinna besiktiga den otrimmad först ändå.



    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  6. #1186
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Fjäderbensstag från Maptun åkte på bilen idag. Som vanligt, perfekt passform och diskret design.
    Ljuddämpade båda framdörrarna och gjorde klart det lilla sista. På denna bilen valde jag att inte täcka alla hål i dörren utan fokuserade med på att få ytterplåten stum och sedan fylla med den skumliknande ljuddämpade mattan i dörrarna. Blev en jäklar skillnad i bilen och stereon låter sju resor bättre.

    Nästa steg är att köra och Besiktiga bilen innan jag rensar DPF och byter mjukvara.
    Tänkte att det är kanske bäst att besikta först så det är gjort.

    314mm bromsarna som är svårluftade har jag även fått fullt tryck i numera, pedalkänsla som original ungefär fast med större och snyggare bromsar



    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk

    7 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  7. #1187
    Alltid en fröjd när denna tråden uppdateras! Gött att mjukvara är på G, kommer göra underverk

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #1188
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 241
    Medlem#
    7499
    Hur gjorde du för att lufta dom? Har också haft problem med dom.

    1 användare gillar detta inlägg

    RZ


  9. #1189
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Jag suger med bromssug ur nipplarna på oken dvs inget pumpande i bilen. Gjorde detta 3 varv under bilen, körde en runda och hade luft kvar. Gjorde om processen 3 varv till
    Senast redigerat av Vfr den 2021-06-04 klockan 16:33. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  10. #1190
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Citat Ursprungligen postat av Johighness Visa inlägg
    Alltid en fröjd när denna tråden uppdateras! Gött att mjukvara är på G, kommer göra underverk
    Tack, jag tror också det kommer göra susen för bilen.
    Faktum är att en TiD i riktigt bra ordning faktiskt inte är katastrofslö, den är definitivt inte snabb men ändå tillräckligt pigg för daglig körning.

    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  11. #1191
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    När du hade problem med bromsarna, var den riktigt spårkänslig då också?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #1192
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Nopp, klippstabil som alltid
    Menar du att den drar åt något håll när man bromsar eller menar du spårkänslig när man kör vanligt?
    Senast redigerat av Vfr den 2021-06-04 klockan 16:34. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  13. #1193
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Ville bara kolla om det jag trodde stämde, det gjorde det.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  14. #1194
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Nu var det längesen jag uppdaterade, dels eftersom att jag var utan mitt körkort ett tag och dels eftersom att jag har Sommarlov och faktiskt inte använder bil alls för tillfället

    Saaben besiktigades i Juni, utan anmärkning såklart.
    Vi har tagit några enstaka längre rundor med den och då har sid visat imponerande låga förbrukningssiffror.

    Jag fick en mjukvara av Mackan med EGR och Swirl bortprogrammerat, detta gjorde att bilen verkligen vaknade och gick som den borde gått från början. Fortfarande är det absolut inte en snabb bil men den blev relativt pigg iallafall!

    Vi hade sedan en grillkväll hos ett par vänner på landet där vi skulle köra bil till, lämnade barnen hos farföräldrar och skulle sedan hämta frugan.
    Perfekt tillfälle att verkligen gasa ur den, tomma vägar, bra väder och bara jag i bilen.

    Gasar ordentligt 1an, lägger i 2an, går i varvstopp på 2an, skall lägga i 3an. Bilen smäller till, den dör och rasslar enormt mycket under huven samtidigt som kopplingspedalen går i golvet....

    Misstänker att intercoolern spruckit då det finns felkoder på luftmassa samt bilen går jättedåligt, den går bättre med LMM urkopplad dvs typiskt för luftläckage. Alla slangar sitter på så långt jag kan se på golvet så en DO88 intercooler till en TTiD kommer att inhandlas.
    Misstänker tyvärr att svänghjulet delat på sig med tanke på att kopplingen gick i golvet. Har luftat och pumpat lite och lyckats få lite pedal igen, dock helt utan någon känsla eller motstånd i pedalen...

    Bilen skall tas till jobbet där jag ska riva isär den och se vad som hänt, den skall i vilket fall som lagas på bästa vis och såklart även uppgradera sakerna som gått sönder


    Min fru är minst sagt inte imponerad och jag börjar jobba på måndag (jag har 3 mil till jobbet) ...
    Så.... Åka tåg igen? Cykla kanske? Tigga skjuts av kollegor? Hyra bil? Låna bil?
    NJAE ....


    KÖPA BIL SÅKLART!

    Fortsättning följer....

    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  15. #1195
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Såååå... Vad köpte jag för något? Pendlar ju 6 mil om dagen så en bekväm, snål Diesel borde vara perfekt tycker man.
    Åkte och kollade på en SAAB 9-5 TiD 2008 som befann sin nästan 2 timmar hemifrån. Säljaren lovade att den var tipptopp trots många mil, välservad och nyligen bytt kamrem. Lite rost och bulor men det spelar mindre roll när man bara ska äta mil med bilen.

    Kommer fram långt om länge, bilen ser väldigt fräsch ut och säljaren var väldigt trevlig.
    Min första tanke var "Startar den och låter bra så köper jag den". Bilen startade perfekt, låter kanon men pendlar lite på tomgång tycker jag, kanske bäst att köra en sväng och se så att tomgången rättar till sig när den är varm.

    Körde en runda, gick kanon tyckte jag.
    Skramlar och drar lite åt alla olika håll som en gammal 9-5a ska göra när man köper dom billigt

    Meeeeeeeeen.... Sen tändes Batterilampan när jag startade stereon. Inte bra, tråkigt att byta generator men samtidigt bra prutläge tänker jag.

    Sen blev det värre ..

    Ett stort rökmoln förföljde bilen, dieselvärmare kanske? Jag har ju aktiverat den och bilen har stått ett tag.
    Lukten av Diesel blev enorm och molnet blev större....

    Kör tillbaka bilen (var typ 50m från säljarens hus) och öppnar huven, plockar bort motorkåpan och ser att "brunnen" mellan kamaxlarna helt fyllt upp med Diesel som runnit över och ner över grenrör, turbo och allt annat skoj där fram vilket skapar enorma mängder rök....

    Så, Krängningshämmarstag fram, generator, läckande spridare, småsaker som vaccumslangar, någon lampa som inte funkar, pyspunka på ett däck... Det blir en del, bilen var billig men eftersom att jag behöver köra till jobbet på måndag (har haft sommarlov ju, jag är Lärare) så kändes det inte aktuellt med allt det skruvandet för att få en körbar bil innan måndag....

    Letar vidare ......

    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  16. #1196
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Nu har jag mejlat, ringt och SMSat på säkert 25-30 olika bilar, olika modeller och olika prisklasser.
    Kände att jag helst ville lägga under 30k med tanke på att jag har den blåa Dieseln som jag försökt optimera för just pendling..

    Hade siktat in mig på "Dame Edna" 9-5a med Dieselmotor och automatlåda men inser snabbt att alla i den prisklassen rullat 40k + mil (vilket inte behöver vara dåligt alls) men med total avsaknad av underhåll dom senaste 10k mil iallafall...

    Vände blicken till en 9-3 TTiD istället...
    Kan dock inte med alla Linear som finns tillsalu, tycker det är alldeles för lite utrustning, tråkig inredning och främsta skälet till att man vill ha en Facelift 9-3 är ju Aerofronten vilket dessa bilar saknar. Aero TTiD går att hitta för dessa pengar men samtliga var (enligt mig) förstörda med sprayade baklampor, sprayade paneler och "detaljer" på bilarna, baslådor och klistermärken. Jag föredrar att köpa bilar original, gärna slitna och eftersatta bara dom är original. Jag föredrar att göra modifikationer själv med delar som jag väljer och monterar...

    9-5 / 9-3 Biopower blev nästa men även där hittar man mest Linear, snålt utrustade bilar eller smaklöst modifierade exemplar ..

    Hmm... En klassiker då? Började söka SAAB 99, tänker att det är skattefritt, Retro, coolt och kanske lite mysigt att ligga och puttra fram i en 100hk klassiker. Sen kom tankarna på E10 bränsle, Förgasare, kallstart, osv osv så den idén övergavs också snabbt .

    Saab 9000, perfekt tänkte jag!
    Hittade 2 lämpliga på blocket, en var lite över min tilltänkta budget men otroligt fin och den andra var i min budget men åter igen, smaklöst modiferad. Det går ju att återställa tänkte jag och försökte bestämma träff med en säljare nu i söndags. Säljaren hörde inte av sig och när jag vaknade på söndag och slösurfade på Facebook så dök det upp en helt otippad bil på marketplace, sjukt bra pris, välutrustad, cool, och ganska rolig bil. Skrev direkt och satte mig på ett tåg 2 timmar senare.
    Åkte ner, förhandlade pris och körde hem!

    Så, vad blev det för bil då?

    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  17. #1197
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 482
    Citat Ursprungligen postat av MicEE Visa inlägg
    Säljaren lovade att den var tipptopp trots många mil, välservad och nyligen bytt kamrem.
    Misslyckats med bytet av rem? Vad var säljarens kommentar?
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  18. #1198
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Misslyckats med bytet av rem? Vad var säljarens kommentar?
    Det var en spridare som inte satt fast ordentligt. Den var lite svajig på tomgång som jag nämnde, troligen pga att kompet läcker ut där. All diesel som sprutas in blåste ju bara ut igen
    Säljaren ställde sig och började blåsa bort all diesel från motorn och började skruva fast spridaren och trodde på fullt allvar att jag skulle köpa den och köra hem den .... Jag kollade honom i ögonen och sa "Du vet mycket väl om att det inte finns en chans att jag köper denna bilen va?"
    Han ville sänka priset som kompensation för detta men jag valde ändå att tacka nej... Om du byter kamrem och av någon anledning skruvar ur spridarna och sedan inte spänner dom igen, sitter kamremmen ens fast? Hur mycket mer har han missat att skruva tillbaka?

    Vågar inte chansa, eller rättare sagt, orkar inte bli stående på väg till jobbet en regnig dag...

    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  19. #1199
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 482
    Ja, det är ju många fler skruvförband som man kan misslyckas med om man är en klant. Jag hade gjort samma bedömning som du.

    Vad blev det?
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  20. #1200
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042
    Så... Denna poppade upp på marketplace, jag kontaktade säljaren 2 minuter efter att den lades upp. Så vad är det då?
    9-3 SC Aero 2.8T 250hk. Slog bilen i VIN dekodern och såg att den hade bla 6-vxl Automatlåda, Xenonljus, Premium 300w ljudsystem med Subwoofer, Navigation, helskinn, elstyrda stolar på båda sidor, backsensor, regnsensor osv osv, den hade i stort sett allt utom taklucka!
    Bilen lades ut riktigt billigt så jag visste att jag iallafall var tvungen att kolla på den.

    Bilen är obesiktigad, avställd, motorvarning lyser, går hackigt och är väldigt rostig. Perfekt för mig, tänkte jag

    Tog som sagt tåget neråt i Skåne för att kolla på bilen, väl framme så lyssnade jag på den, klämde på allt och läste felkoder. Inga felkoder, vilket är bra, då borde det rimligtvis inte vara kamkedjan som är sträckt utan kanske bara misständningar (tändspolar är ju rätt vanligt på dessa).

    Förhandlade fram ett förmånligt pris, brukar sällan skriva ut pris på saker men jag gör ett undantag idag. 11000:- swishades över och vi begav oss hemåt. Bilen misstände och levde rövare så när vi stannade för att tanka märke jag att tanklocket inte var åtskruvat, luftmassemätaren var inte inkopplad ordentligt och vaccumslangen bakom insuget var inte ditsatt. Ordnade dessa sakerna snabbt på macken och körde hemåt. Vilken förbättring! Nu hade den "Bara" intermittenta misständningar vid högre belastning och snittade 0.73 på alla 15 mil hem

    Väl hemma började jag felsöka dvs plåga bilen tills det kommer en permanent felkod. Misständning på Cylinder 3.
    Beställde nya tändspolar, tändstift och ett service kit från Maptun igår och hoppas det kommer under veckan så jag får ordning på den och kan besiktiga innan måndag

    Det roliga är att förra ägaren (som var en bilskojare, han har ägt bilen i 10 dagar) hävdade att hans kompis som har en bilverkstad har bytt saker på den för att fixa motorvarningen men att dom inte fick ordning på det så han säljer den som en "GDS" bil. När jag tog bort motorkåpan så såg jag att det satt en helt ny tändspole på Cylinder 6 dvs om man kollar framifrån, den längst till höger, dvs 1,2,3 den folk ofta tror är cylinder 3

    Dom har nog också fått fram felkoder på Cyl 3 och försökt fixa det men tyvärr bytt spole på fel cylinder


    Så vad är nu planen då?
    Denna bilen kommer aldrig att vinna skönhetspris med sin rost vilket gör den perfekt som en Daily Driver. Maskinellt verkar den vara perfekt, sliten men orörd = perfekt!

    Fixa misständningarna, besiktiga bilen, montera sänkfjädrar, vita rota hjulen som satt på min gråa SS, lite mjukvarumodifikationer och chassifix och sedan bara bruka.
    Bruka hårt, året om och användas lite som "slit och släng" eller hur man ska kalla det.

    Jag är fruktansvärt nöjd med köpet änsålänge!

    Skickat från min Pixel 5 via Tapatalk

    6 användare gillar detta inlägg


    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

Liknande ämnen

  1. Porsche 935 dyno run
    Av LM i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 20:42
  2. 9-5 BioPower vs Porsche 964 .. vad tror ni?
    Av Jonas I i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 21:09
  3. Porschebromsar på 9000
    Av illegal_driver i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 20:08
  4. 9-5 2,3t BioPower -> Aero BioPower
    Av m2949 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 00:06
  5. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 23:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •