Matt! Blank ser billigt ut.....
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Matt! Blank ser billigt ut.....
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Akta skinnet!
Ja du börjar ju komma ikapp mig vad gäller ålder. Så glömskheten börjar göra sig påmind Men hur som, gott att du fick till det.
Mattsvart tycker jag personligen är snyggast.
uploadfromtaptalk1456336967121.jpg
Finslipat och mattat ner ytan samt lämnade in den för lack.
Mattsvart skall den bli och förhoppningsvis får jag tillbaka den i början på nästa vecka!
uploadfromtaptalk1456337028126.jpg
Stötfångaren fick åka tillbaks på bilen så att den inte ser helt trasig ut...
uploadfromtaptalk1456337059318.jpg
Tur att jag helsvetsade avgasystemet så man slipper se en massa fula avgasklämmor:
Dock borde jag tvätta och putsa upp avgasystemet...
Men men, det är ju en bruksbil...
....
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
uploadfromtaptalk1456415225150.jpg
Diffusorn är slipad, primad, spacklad, slipad och redo för primer imorgon och sedan färg!
Taklisterna är i boxen nu och bör vara klara även dom på måndag!
Kan inte gå in på aldeles för mycket detaljer men en Hirsch takvinge är påväg hem nu och bör vara hemma nästa vecka!
Det börjar altså ta sig och jag tror att denna bilen som folk redan uppmärksammar och reagerar på verkligen kommer att vända huvuden när dessa detaljer är på!
Så får ni som vill gärna tjata på styrelsen, jag har skickat in ansökan på bägge bilarna om att ställa ut på Elmia!
Mina bilar är bilar som jag tycker representerar SAAB, oss entusiaster och är inte "utflippade utsällningsbilar" utan bilar som vi vanliga dödliga har råd att bygga och äga!
Tror att 9-3an (när den är klar) kanske vänder fler huvuden på mässan men jag tror att 9-5an kommer att dra till sig fler körglada entusiaster som gillar det faktum att man kan bygga banräser av familjens gamla bruksholk!
På tal om bruksholk...
uploadfromtaptalk1456415541874.jpg
Körde Frugans 9-5a idag igen.
Blir fortfarande förvånad över komforten i dessa vagnar!
Herrejäklar så skönt man åker....
....
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
9-5an är ett landsvägslok av rang!
Njuter varje gång jag kör :-)
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
https://youtu.be/0iZwOPbGHlc
Min räser verkar tyvärr ha kommit till turbons ände.
Har mätt med div appar, kollat begärd luft mot uppmätt luft under körning.
Får ej tillräckligt med luft.
Videon är med WG slangen dragen dvs absolut max vad den lilla snurran orkar.
Resultatet är precis samma som med slangen inkopplad dvs den var redan på max.
Tråkigt....
Planer på gt30 smids i huvudet....
....
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Är det med Kina 19T?
Yes, från MR.Tuning.
Man får vad man betalar för tydligen...
....
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:52. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Fast vet om att andra har haft problem att får ur samma effekt med Kina kopior jämfört med original. Men tråkigt hur som men lite som du säger. Finns inga genvägar till rätt resultat.
Hur mkt ladd fick du som max ur den nu?
/B
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:52. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Laddtryck vet jag ej men 1600 luft en väldigt kort stund. Som regel hamnar jag mellan 1450-1500 ungefär....
Bilen borde ge ca 340hk (?) på det och det är ju inte ens nästan vad man kan kräma ur en original 19t.....
....
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:53. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Oj är det turbon så är den ju inte kurant iaf. En riktig 19t bör ju kunna sniffa på 380-390 på E85 iaf. Kanske lite till enligt de som vet o kan.
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:53. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Jag har ett extremt påställt program som siktar strax över 400hk.
Hållbarhet är ju inte ett bekymmer för mig iom att det är en ren leksak och inte en brukis.
Notera att jag vara gissar hejvilt på 340hk. Kan likaväl vara 350 eller så med....
Går inte så bra i vilket fall som, gillar effektkurvan dock, mycket mos långt ner men sen tar det stopp på höga varv tyvärr...
....
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:53. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Tråkigt. Du får väl tänka om hur du ska göra.
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:54. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Både cobran och innehållet i turbon kan begränsa i dagsläget.
Kungscobra och 9blads turbin tror jag på!
///Mackanized
Tillbaka
Bättre och skippa 19t helt och hållet.
Funderar på en sak. Om en Kina 19t levererar som en original 15t (nästan iaf) så borde väl en Kina gt3071 levererar som den stora gt28an ?
Dvs att man borde kunna köra 420-440hk på E85 med en sådan?
Dom är ju såpass billiga dessutom att man har råd med en sådan, ett x-rör och en extern WG för månadslönen ju....
....
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:54. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Innan du gör något mer.
Vad har du för kammar i nu och vad är dom klockade till?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Varför inte lugna sig lite och skramla ihop till en riktig snurra? Måste ju löna sig i längden.
Johan #7499
http://www.garaget.org/Eindpeng
Både ja och nej. En riktigt Turbo är helt otroligt dyr och eftersom att bilen redan är långt över min planerade budget vill jag egentligen inte lägga mer pengar på den nu.
Dock är jag så väldigt missnöjd med prestandan så jag vill inte riktigt ha den som den är heller...
Jag har insett att varenda krona jag lägger på den är pengar jag aldrig får tillbaka...
....
Senast redigerat av HeRmAN den 2016-02-26 klockan 09:55. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009
http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)
Måste bara flika in och säga att du kan passa dig för kullagrade kina turbos, än så länge har jag inte hört en enda person som har haft något positivt alls att säga om dom då lagren flyger illa kvickt i dom, bättre att försöka att jaga tag i en begagnad riktig snurra istället.
SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5