Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Missljud från kupefläkt.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142

    Missljud från kupefläkt.

    Hej.Jag har en Saab 95 år 06 som jag har fått missljud på när jag kör kupefläkten.Ljudet är ett högt skrikande ljud nästan som att en rem slitar.Ljudet försvinner helt när jag stänger av fläkten och när jag kör den på låg hastighet.Samt att det konstiga är att när jag kör bilen och har missljudet så svänger jag vänster försvinner det.Helt hundra på att de e fläkten men va är detta för fel?Mycke tacksam för svar samt tips.Mvh Sonny

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 604

    Re: Missljud från kupefläkt.

    Citat Ursprungligen postat av terner
    Hej.Jag har en Saab 95 år 06 som jag har fått missljud på när jag kör kupefläkten.Ljudet är ett högt skrikande ljud nästan som att en rem slitar.Ljudet försvinner helt när jag stänger av fläkten och när jag kör den på låg hastighet.Samt att det konstiga är att när jag kör bilen och har missljudet så svänger jag vänster försvinner det.Helt hundra på att de e fläkten men va är detta för fel?Mycke tacksam för svar samt tips.Mvh Sonny
    Tappat en balansvikt på fläktbladen ?

    Har bilen gått långt ?
    Hinner inte med allt.....

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    142

    Re: Missljud från kupefläkt.

    Tjenare fredde1.

    Bilen är en 06 och det konstiga är att missljudet kommer ifrån fläkten då och då.Blir ett skrikande ljud ifrån fläkten.Men ibland när man kör så kan man köra längre sträckor innan missljudet kommer.Förstår inte va de kan vara.:-)

  4. #4
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: Missljud från kupefläkt.

    Hej! Har haft samma fenomen på min og9-3. Jag plockade isär fläkten och smorde lagren men gnisslandet kom tillbaka igen ganska snabbt även om det inte är lika illa som det var innan behandlingen. Jag skulle nog ändå rekommendera en ny fläkt. Dom är inte gjorda för att tas isär.

Liknande ämnen

  1. Missljud kupefläkt 9-5 -99
    Av Arc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 16:55
  2. Missljud kupéfläkt
    Av Arcus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •