Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 44

Ämne: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

  1. #1

    TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Fick ett mejl utav firmans ägare som tydligen kallas för Rolle på en massa chiptrims erbjudanden..
    B.la etanol konvertring av min saab 9-3aero till ett överenskomligt pris, som lät väldigt intressant, ringde honom och bestämde tid.
    Åkte ner dit, där de för det först hade sitt ställe mitt på en bondgård.. Han skruva ur boxen och gick in i huset, jag fick stå kvar där ute och vänta.. När han kommer ut så säger jag att jag vill ha ett kvitto på att detta är gjort. Nej, säger han jag kan inte fixa ett nu, skickar det till dig med posten om 2-3 veckor.. som förövtigt aldrig kom.

    Hursomhelst, när vi ska starta bilen startar den inte till en början, och när den väl startar så går den som skit, turbon laddar ingenting och den går ojämnt på tomgång. När jag frågar vad det är frågan om så säger han att min bil är i dåligt skick och måste göra en stor service, och att han inte hade tid att prata för han skulle sova.

    Jag hade servat bilen väl och den gick hur bra som helst när jag åkte ner..
    Hade tur som tog mig hem. När jag ringer dagen efter så förklarar han att jag i princip ska byta ut allt som har med bränsle/luft och tändning att göra.. Vilket jag ansåg bara var rent skitsnack efetrsom allting fungerade klockrent innan.
    Jag säger då att jag ska åka ner och han ska ordna så att den åtminstånde kan gå som förut, men det hade han inte tid med. Såfort han fick sina pengar så sket han i allt. Och penarna han fick tog han väl som svarta pengar, fast vi hade kommit överens om ett vitt pris.

    Så jag avråder ALLA att inte ha något med det där företaget att göra, de vet inte vad de håller på med och förstör bara bilarna!!!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    287

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    3-4 Dagar för att mappa?

    Vårt pris för att mappa är 3 000 kr för eftermarknadssystem och 5 000 kr för ett orginalssystem. Arbetstiden för mappning av ett eftermarknadssystem är cirka 3-4 dagar, medan originalsystemen oftast tar cirka 5 dagar.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 495
    Medlem#
    6973

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Årsmodell på bilen?

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Brr... Deras hemsida får det att gå kalla kårar längs ryggraden. Sidan verkar inte vara uppdaterad på ett tag och innehåller massor av "fakta". Är ingen expert på marknadsföringslagen men hittar sådant som inte ser rätt ut i mina ögon.

    Citat Ursprungligen postat av konsumentverket.se
    Marknadsföringen är otillåten om den är vilseledande, inte följer god marknadsföringssed och om den dessutom bedöms ha en negativ påverkan på din förmåga att fatta ett välgrundat köpbeslut. Med vilseledande marknadsföringen menas att den innehåller oklar eller oriktig information eller att näringsidkaren har utelämnat väsentlig information.
    - Kampanjpris brukar väl vara ganska begränsade i tiden, inte pågå i åratal?
    - Uträknaren av hur mycket just du tjänar(!) på etanol är oriktig på flera sätt. Verkar endast basera sig på inknappade miltalen och sedan överdriva en aning. Spelar ingen roll om du vill konvertera en 9-5TiD, Sonett 1 eller og900s, samma siffror fås vid uträkning.
    - Felaktigt användande av ordet gratis och andra ord. Superlativ används flitigt.

    Jag för min del skulle aldrig låta dom röra mina bilar om hemsidan speglar deras rörelse.

    Citat Ursprungligen postat av frasse33
    Fick ett mejl utav firmans ägare...
    Hade du bett om ett mail? Enligt lag är det nämligen (i stort sätt) förbjudet att skicka reklam-mail till någon som inte beställt den.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042

    TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Tycker faktiskt att det börjar bli lite väl många hemmapulare med t7 suite som kallar sig för "tuners" och lägger ut annonser på blocket.
    Tar sedan rätt bra betalt för att köra en "tune me up" och har ingen aning om vad som egentligen skett med bilen.
    Tråkigt att ett så bra gratisprogram missbrukas så....
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    Tycker faktiskt att det börjar bli lite väl många hemmapulare med t7 suite som kallar sig för "tuners" och lägger ut annonser på blocket.
    Tar sedan rätt bra betalt för att köra en "tune me up" och har ingen aning om vad som egentligen skett med bilen.
    Tråkigt att ett så bra gratisprogram missbrukas så....
    Precis därför har vi ju låst ner access till nedladdning av färdigtrimmade filer på "det andra forumet"... Jag själv har haft en bunt bilar hos mig som råkat ut för skojare som inte vetat vad dom pysslat med.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  7. #7
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    Tycker faktiskt att det börjar bli lite väl många hemmapulare med t7 suite som kallar sig för "tuners" och lägger ut annonser på blocket.
    Tar sedan rätt bra betalt för att köra en "tune me up" och har ingen aning om vad som egentligen skett med bilen.
    Tråkigt att ett så bra gratisprogram missbrukas så....
    Precis därför har vi ju låst ner access till nedladdning av färdigtrimmade filer på "det andra forumet"... Jag själv har haft en bunt bilar hos mig som råkat ut för skojare som inte vetat vad dom pysslat med.
    Ja och problemet gäller även T5suite där många skojare härjar runt och tar fullpris för en vanlig tune me up.

    Men jag kan tänka mig att dessa får en del hugg från folk som förklarar vilka idioter dom är....fick nämligen själv ett riktigt argt mail när jag sålde en T5-box från en bil jag skrotade. I annonsen erbjöd jag mig att göra småändringar såsom pilla lite på vss åt köparen eller liknande mindre åtgärder för att göra boxen mer lättsåld. I mailet fick jag höra vilken idiot jag var som sålde mjukvara som andra tagit fram och att jag i stället borde syssla med att utveckla programmet, annars ge fan i det. Till saken är att jag begärde en bra bit under skrotens priser för boxen....



    Men detta kommer man nog inte ifrån så länge mjukvaran är tillgänglig gratis/nästan gratis så kommer folk vilja göra sig en hacka....det är ju snabba pengar och ingen materialkostnad.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  8. #8
    Steg 3 Brisses avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    3 678
    Medlem#
    8924

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    TB använder inte T7suite...

  9. #9
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    TB använder inte T7suite...
    Men möjligtvis ägaren hemma på sin bondgård där han verkar köra delar av TB's verksamhet svart...

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Citat Ursprungligen postat av Brisse
    TB använder inte T7suite...
    Men möjligtvis ägaren hemma på sin bondgård där han verkar köra delar av TB's verksamhet svart...
    TB racing är inte ens ett registrerat bolag så det är nog inte mycket som blir vitt där inte.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  11. #11
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    TB racing är inte ens ett registrerat bolag så det är nog inte mycket som blir vitt där inte.
    Företaget måste ju inte heta samma sak utåt som hos bolagsverket och så vidare. TBR MC eller TBRacing, http://www.etanolkonvertering.com kan vara hemsidors namn medan företaget bakom kan heta något annat. Jämför med "Shoppingsajterna Svenska AB" som utåt var datorbutiken.com. (Verkar vara enskild firma i detta fallet.) Hur som helst, med tanke på avsaknaden av kvitto så låter det mörkt...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Citat Ursprungligen postat av Manick
    TB racing är inte ens ett registrerat bolag så det är nog inte mycket som blir vitt där inte.
    Företaget måste ju inte heta samma sak utåt som hos bolagsverket och så vidare. TBR MC eller TBRacing, http://www.etanolkonvertering.com kan vara hemsidors namn medan företaget bakom kan heta något annat. Jämför med "Shoppingsajterna Svenska AB" som utåt var datorbutiken.com. (Verkar vara enskild firma i detta fallet.) Hur som helst, med tanke på avsaknaden av kvitto så låter det mörkt...
    Det har du såklart rätt i!
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  13. #13
    Grundladd Dabs avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    398
    Medlem#
    8896

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av MicEE
    Tycker faktiskt att det börjar bli lite väl många hemmapulare med t7 suite som kallar sig för "tuners" och lägger ut annonser på blocket.
    Tar sedan rätt bra betalt för att köra en "tune me up" och har ingen aning om vad som egentligen skett med bilen.
    Tråkigt att ett så bra gratisprogram missbrukas så....
    Hej!

    Köper man av en seriös firma med kvitto så finns lagar som reglerar vilka rättigheter man har som köpare. Köper trim svart av en "snubbe på blocket" för 1000:- så får man nog vara medveten om att man tar risker. Å andra sidan, har man en skrotfärdig bil för 5000:- som man vill leka lite med, inte har kunskapen att trimma själv och inte vill lägga 5000:- på mjukvaran så förstår jag varför man tar risken...

    Sen finns det väl inte många tuners som gjort all SW själva?

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Men detta kommer man nog inte ifrån så länge mjukvaran är tillgänglig gratis/nästan gratis så kommer folk vilja göra sig en hacka....det är ju snabba pengar och ingen materialkostnad.
    Å andra sidan finns det människor som gladeligen betalar en slant för att få hjälp med något som man inte kan / vill / orkar göra själv.

    Tänk så här:
    Programvaruppgradering 1000:-
    I det ingår förljande poster:
    Programvara från nätet: = 0kr
    Kunskap att använda gratisprogrammet = 1000kr

    Ser det inte som något konstigare än att anlita en konsult.

    Däremot att ta betalt för ett dåligt jobb, dvs där kunskapen brister, är ju inte ok.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  15. #15
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Dab


    Sen finns det väl inte många tuners som gjort all SW själva?

    Nej, i grunden är det ju Saab som gjort mjukvarorna.

  16. #16
    Grundladd Dabs avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    398
    Medlem#
    8896

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av UhrJr
    Citat Ursprungligen postat av Dab

    Sen finns det väl inte många tuners som gjort all SW själva?
    Nej, i grunden är det ju Saab som gjort mjukvarorna.
    Det var dit jag ville komma Var går gränsen? Får man "sno" programvara från Saab? Räcker det att ändra lite i en laddtrycksmapp för att hävda man har utvecklat programmet själv?

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Däremot att ta betalt för ett dåligt jobb, dvs där kunskapen brister, är ju inte ok.
    Händer rätt ofta att det tas betalt för bristfälliga/ej fungerande saker/tjänster. Skillnaden mellan en seriös och en oseriös är att den seriösa åtgärdar eventuella fel/brister och tar tillbaka produkten om kunden så önskar.

  17. #17

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Citat Ursprungligen postat av Manick
    TB racing är inte ens ett registrerat bolag så det är nog inte mycket som blir vitt där inte.
    Företaget måste ju inte heta samma sak utåt som hos bolagsverket och så vidare. TBR MC eller TBRacing, http://www.etanolkonvertering.com kan vara hemsidors namn medan företaget bakom kan heta något annat. Jämför med "Shoppingsajterna Svenska AB" som utåt var datorbutiken.com. (Verkar vara enskild firma i detta fallet.) Hur som helst, med tanke på avsaknaden av kvitto så låter det mörkt...
    Förvisso har TBR MC och TBRACING samma telefonnummer, så något gemensamt finns.
    TBR MC är en enskild firma, dock avregistrerad för F-skatt.
    Signaturlös

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Dab
    Händer rätt ofta att det tas betalt för bristfälliga/ej fungerande saker/tjänster. Skillnaden mellan en seriös och en oseriös är att den seriösa åtgärdar eventuella fel/brister och tar tillbaka produkten om kunden så önskar.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  19. #19
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Men detta kommer man nog inte ifrån så länge mjukvaran är tillgänglig gratis/nästan gratis så kommer folk vilja göra sig en hacka....det är ju snabba pengar och ingen materialkostnad.
    Å andra sidan finns det människor som gladeligen betalar en slant för att få hjälp med något som man inte kan / vill / orkar göra själv.

    Tänk så här:
    Programvaruppgradering 1000:-
    I det ingår förljande poster:
    Programvara från nätet: = 0kr
    Kunskap att använda gratisprogrammet = 1000kr

    Ser det inte som något konstigare än att anlita en konsult.

    Däremot att ta betalt för ett dåligt jobb, dvs där kunskapen brister, är ju inte ok.


    Förvisso, jag brukar ju även själv hjälpa folk mot lite kaffepengar eller en påse bullar Är inte så att jag har något emot att ta betalt för jobbet, men tar man börjar ta 4-siffrigt för att i princip köra en tune me up och i/urläsning när det rör sig om max 15 minuters jobb så kan jag iaf ifrågasätta det moraliska i det hela. Jag kan dock tycka att lite högre summor 1000kr och uppåt är rimligt för lite mer individuell mappning där man trots allt måste veta hur trionic fungerar och inte bara trycka på en knapp som tune me up i praktiken faktiskt är.

    Tar man dessutom fullt betalt eller i närhet av vad de stora firmorna tar så anser i alla fall jag att man bör ta ett visst ansvar för att mjukvaran faktiskt håller den kvalité man tar betalt för

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  20. #20
    Steg 1 MicEEs avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    1 980
    Medlem#
    7042

    TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Citat Ursprungligen postat av SaabAero

    Å andra sidan finns det människor som gladeligen betalar en slant för att få hjälp med något som man inte kan / vill / orkar göra själv.

    Tänk så här:
    Programvaruppgradering 1000:-
    I det ingår förljande poster:
    Programvara från nätet: = 0kr
    Kunskap att använda gratisprogrammet = 1000kr

    Ser det inte som något konstigare än att anlita en konsult.

    Däremot att ta betalt för ett dåligt jobb, dvs där kunskapen brister, är ju inte ok.


    Förvisso, jag brukar ju även själv hjälpa folk mot lite kaffepengar eller en påse bullar Är inte så att jag har något emot att ta betalt för jobbet, men tar man börjar ta 4-siffrigt för att i princip köra en tune me up och i/urläsning när det rör sig om max 15 minuters jobb så kan jag iaf ifrågasätta det moraliska i det hela. Jag kan dock tycka att lite högre summor 1000kr och uppåt är rimligt för lite mer individuell mappning där man trots allt måste veta hur trionic fungerar och inte bara trycka på en knapp som tune me up i praktiken faktiskt är.

    Tar man dessutom fullt betalt eller i närhet av vad de stora firmorna tar så anser i alla fall jag att man bör ta ett visst ansvar för att mjukvaran faktiskt håller den kvalité man tar betalt för


    Visst, där håller jag med. Men "firmor" som tar 2-3000:- för att köra tune me up är inte ok!
    Visst att man kan betala för kunskapen när det gäller mer individuella programvaror där tex, spridare, bränsletyp eller turbo är uppgraderat men även då känner jag att man får hålla tillbaka lite ang att ta betalt.
    Utgår även från att om man gör en sådan programmering så vet man vad man gör samt hjälper till med ev. Support och problem som kan uppstå.
    9-5 Aero SC 2005 - 9-5 Vector SC 2.3t 2004 - 9-3 SC Aero 2.0T 2009

    http://www.garaget.org/MicEE (NR:7042)

Liknande ämnen

  1. Bra firma?
    Av Rampan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 18:58
  2. Avråder att chippa på TB Racing
    Av zippa i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 15:29
  3. Någon som har erfarenhet av TBRacing?
    Av Sangris i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 14:09
  4. mer an steg 3 till 9000 bygga själv eller låte en firma göra
    Av saabster i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 13:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •