Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

  1. #21
    Grundladd Dabs avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    397
    Medlem#
    8896

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Nu är vi rätt off topic men...

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Förvisso, jag brukar ju även själv hjälpa folk mot lite kaffepengar eller en påse bullar Är inte så att jag har något emot att ta betalt för jobbet, men tar man börjar ta 4-siffrigt för att i princip köra en tune me up och i/urläsning när det rör sig om max 15 minuters jobb så kan jag iaf ifrågasätta det moraliska i det hela.
    Absolut kan man ifrågasätta det moraliska. Jag tycker det är helt OK om man är ärlig och förklarar för köparen varifrån mjukvaran kommer och vilken support man kan förvänta sig.

    Sen tar det ju lite mer än 15 minuter... Det skall byggas programmerare, behövs en vettig strömkälla, det skall lödas i boxar, etc. etc. Inkluderar man dessutom boxen i priset så blir det inte mycket kvar.

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Jag kan dock tycka att lite högre summor 1000kr och uppåt är rimligt för lite mer individuell mappning där man trots allt måste veta hur trionic fungerar och inte bara trycka på en knapp som tune me up i praktiken faktiskt är.
    Nu skall man ha i åtanke att 1000 kr motsvarar ca 2 timmars jobb för ett mindre företag. Är nog inte så enkelt att fixa en individuell mappning på den tiden. Tid är pengar!

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Tar man dessutom fullt betalt eller i närhet av vad de stora firmorna tar så anser i alla fall jag att man bör ta ett visst ansvar för att mjukvaran faktiskt håller den kvalité man tar betalt för
    Håller med! Men när priset börjar närma sig de större firmorna så har man nog rätt få kunder...

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    målilla
    Inlägg
    217

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    HEJ

    jag har också varit där å jag har bara fått problem efter hans trimande jag har en saab 95a 2,0t 150hk å ville få upp den lite till. så jag ringde till honom. å han sa att jag skulle kommaförbi. då sa han att han hade en program med e85 å det skulle vara ca 240-250hk med 400nm i så jag sa att vi ta detta program så skruvde han bort boxen å gick in. när han kom ut igen så var allt klart. å vi provade allt å det första som hände att jag fick motorfel men vi provade å bilen gick inte bra. sen åkte vi tillbaka igen så tog han in boxen igen. provade igen den gick lite bätre men inte bra alls å motorfel då med. sen fick vi hålla på detta ett tag. sen hade han inte tid mera å jag fick åka hem med motorfel å jag har varit där flera gånger sen dess han släcker den å han säjer inte vad för fel det är sen när man åker hem igen så tänder felet upp igen då börjar bli förbanad på detta så jag kollade upp felet på saab å dom kopplade upp så fick dom fram felkoden lamnadsond 2. just denna bil som jag har är det bara en lamndasond å den larmar 2an sond. så saab sa att jag har fått en 2,3t program å det stödejer inte min bil å då får jag detta fel. å jag har ringt till TB å han säjer att det är något annat fel + att jag inte skötter om min bil inga oljebytten. som han sa till mej. å jag bytter olja var 1000mil. det är konstigt detta. så nu har jag problem att få min bil igenom besikningen å blir nästa snart tvungen att skrota bilen för detta problem.

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    770
    Medlem#
    7119

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Skrota bilen? Kan du inte lägga in originalmjukvaran igen så är allt frid och fröjd igen.

  4. #24
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Blommas
    Skrota bilen? Kan du inte lägga in originalmjukvaran igen så är allt frid och fröjd igen.

    Ja eller åk och få det riktigt gjort hos någon som bryr sig om slutprodukten av sitt arbete.

  5. #25
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 341
    Medlem#
    8644

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av areot16
    HEJ

    jag har också varit där å jag har bara fått problem efter hans trimande jag har en saab 95a 2,0t 150hk å ville få upp den lite till. så jag ringde till honom. å han sa att jag skulle kommaförbi. då sa han att han hade en program med e85 å det skulle vara ca 240-250hk med 400nm i så jag sa att vi ta detta program så skruvde han bort boxen å gick in. när han kom ut igen så var allt klart. å vi provade allt å det första som hände att jag fick motorfel men vi provade å bilen gick inte bra. sen åkte vi tillbaka igen så tog han in boxen igen. provade igen den gick lite bätre men inte bra alls å motorfel då med. sen fick vi hålla på detta ett tag. sen hade han inte tid mera å jag fick åka hem med motorfel å jag har varit där flera gånger sen dess han släcker den å han säjer inte vad för fel det är sen när man åker hem igen så tänder felet upp igen då börjar bli förbanad på detta så jag kollade upp felet på saab å dom kopplade upp så fick dom fram felkoden lamnadsond 2. just denna bil som jag har är det bara en lamndasond å den larmar 2an sond. så saab sa att jag har fått en 2,3t program å det stödejer inte min bil å då får jag detta fel. å jag har ringt till TB å han säjer att det är något annat fel + att jag inte skötter om min bil inga oljebytten. som han sa till mej. å jag bytter olja var 1000mil. det är konstigt detta. så nu har jag problem att få min bil igenom besikningen å blir nästa snart tvungen att skrota bilen för detta problem.

    Jävla klåpare....!

    Hitta nån i närheten som kan hjälpa dig, alternativt åk upp till Nordic så får du professionell hjälp med din mjukvara

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  6. #26
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    895

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Jag gissar på att din 2,0t är en 98-00 då du saknar bakre lambda? Tyvärr går det inte att få ut några 240-250hk på bensin eller E85 med dina spridare om de är original. Vridmomentet skulle ta livet av din koppling rätt fort också.

    Om obd2 är aktiverat kan man få felmeddelanden på bakre lambda i nyare mjukvaror trots att bakre lambda är inaktiverad.

    Håller med resten, får du ingen hjälp där sök dig vidare till någon annan med gott rykte. Skrota bilen är för trist.
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    målilla
    Inlägg
    217

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Blommas
    Skrota bilen? Kan du inte lägga in originalmjukvaran igen så är allt frid och fröjd igen.
    hej jo jag har tänkt på det också men det finns ingen som vill hjälpa mej med det

    å jag vet inte vem man kan vända till

    mvh andreas

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    målilla
    Inlägg
    217

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Helios
    Jag gissar på att din 2,0t är en 98-00 då du saknar bakre lambda? Tyvärr går det inte att få ut några 240-250hk på bensin eller E85 med dina spridare om de är original. Vridmomentet skulle ta livet av din koppling rätt fort också.

    Om obd2 är aktiverat kan man få felmeddelanden på bakre lambda i nyare mjukvaror trots att bakre lambda är inaktiverad.

    Håller med resten, får du ingen hjälp där sök dig vidare till någon annan med gott rykte. Skrota bilen är för trist.
    hej

    min spridare å insug är aero grejor på å kopplingen är i från aero den med för den bytte jag ett år innan trimet kom på med

    jag har pratat med några andra trimfirmor som är bätre men dom säjer ifrån för det är en annan som har varit där innan i boxen så dom vågar inte gå på det

    jag får väl klippa singnalkablen å koppla om den till oljetryck så släckslampan till felkoden

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    895

    TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Du får fråga runt mer tror jag.
    Finns inget behov av att använda sig av den mjukvara som finns i boxen. Bättre att ta bort och lägga in nytt
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 454

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av UhrJr
    Citat Ursprungligen postat av Blommas
    Skrota bilen? Kan du inte lägga in originalmjukvaran igen så är allt frid och fröjd igen.

    Ja eller åk och få det riktigt gjort hos någon som bryr sig om slutprodukten av sitt arbete.
    Det här är tyvärr inte alls ovanligt... Jag har slutat räkna hur många som kommit förbi hos mig med bilar som går som en säck fågelbajs och trimmaren inte tar något ansvar, tyvärr måste jag nog säga så har jag upplevt det från både privatpersoner och trimfirmor.

    Det värsta jag vart med om so far var en som hade trimmat sin bil hos en av dom större aktörerna, en 9-3 aero med en B205R motor. Han skjöt den spisen i luften (vet inte vad som hade hänt) och istället hängde han i en helsmidd B235R motor med preppad topp och hela kittet. Han ringde sen trimfirman han anlitat förut och frågat om dom kunde ordna ny mjukvara åt honom varpå svaret var "Du kan utan problem köra med ditt gamla program till din motor, det funkar finfint".
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  11. #31
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av areot16
    Citat Ursprungligen postat av Blommas
    Skrota bilen? Kan du inte lägga in originalmjukvaran igen så är allt frid och fröjd igen.
    hej jo jag har tänkt på det också men det finns ingen som vill hjälpa mej med det

    å jag vet inte vem man kan vända till

    mvh andreas
    Har inte den som trimmat din bil din orginalmjukvara kvar?

  12. #32
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 341
    Medlem#
    8644

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av UhrJr
    Citat Ursprungligen postat av areot16

    hej jo jag har tänkt på det också men det finns ingen som vill hjälpa mej med det

    å jag vet inte vem man kan vända till

    mvh andreas
    Har inte den som trimmat din bil din orginalmjukvara kvar?
    Med tanke på vem som pillat på TS bil så är nog svaret tyvärr "nej"....

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  13. #33
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr

    Har inte den som trimmat din bil din orginalmjukvara kvar?
    Med tanke på vem som pillat på TS bil så är nog svaret tyvärr "nej"....

    Helt otroligt. Inte bara är det den bästa "plan b", men det är också en skyldighet för att kunna lägga i orginal igen om kunden så önskar.

  14. #34
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 060

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Är det för att det är billigare att trimma hos TB eller varför åker man dit? När det finns kända Saabtrimmare som går att lita på med bra program fin kundservice.
    Iså fall så bedrar snålheten visheten som dom säger.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  15. #35
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 341
    Medlem#
    8644

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Är det för att det är billigare att trimma hos TB eller varför åker man dit? När det finns kända Saabtrimmare som går att lita på med bra program fin kundservice.
    Iså fall så bedrar snålheten visheten som dom säger.
    De tar ju 1500kr för ett steg 1 till T5 eller T7 så visst kan det verka lockande om man är lyckligt ovetande....

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    målilla
    Inlägg
    217

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av UhrJr
    Citat Ursprungligen postat av areot16

    hej jo jag har tänkt på det också men det finns ingen som vill hjälpa mej med det

    å jag vet inte vem man kan vända till

    mvh andreas
    Har inte den som trimmat din bil din orginalmjukvara kvar?
    hej det går inte pratat med den personen han är ju hell knäpp å han vill inte ta något ansvar alls

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    målilla
    Inlägg
    217

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Är det för att det är billigare att trimma hos TB eller varför åker man dit? När det finns kända Saabtrimmare som går att lita på med bra program fin kundservice.
    Iså fall så bedrar snålheten visheten som dom säger.
    hej jag gav 5000kr för mitt program men e85

    mvh andreas

  18. #38
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 818
    Medlem#
    4458

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Varken billigt eller bra, med andra ord. Finns ingen som helst anledning att välja ett sådant företag, eller vad det nu är.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  19. #39
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 044
    Medlem#
    7998

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av UhrJr
    Citat Ursprungligen postat av Echonator

    Med tanke på vem som pillat på TS bil så är nog svaret tyvärr "nej"....

    Helt otroligt. Inte bara är det den bästa "plan b", men det är också en skyldighet för att kunna lägga i orginal igen om kunden så önskar.
    Måste den som bytt mjukvaran lägga in "rätt" originalmjukvara eller vadå?
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  20. #40
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 454

    Re: TBRACING oseriös firma! Avrådes att ha med de att göra!

    Citat Ursprungligen postat av aik
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr


    Helt otroligt. Inte bara är det den bästa "plan b", men det är också en skyldighet för att kunna lägga i orginal igen om kunden så önskar.
    Måste den som bytt mjukvaran lägga in "rätt" originalmjukvara eller vadå?
    Nja men det är ju bara den som bytt programvaran som kan ha en chans till att veta vilken version som låg i från första början?

    Jag läser ALLTID ur originalprogrammet och spar sammankopplat med bilens registreringsnummer ifall man vill återställa mjukvaran, håller helt med junior, det är något alla som sysslar med borde göra...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

Liknande ämnen

  1. Bra firma?
    Av Rampan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 18:58
  2. Avråder att chippa på TB Racing
    Av zippa i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 15:29
  3. Någon som har erfarenhet av TBRacing?
    Av Sangris i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 14:09
  4. mer an steg 3 till 9000 bygga själv eller låte en firma göra
    Av saabster i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 13:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •