Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Iphone piratbatteri bra?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Iphone piratbatteri bra?

    Har köpt mig en beg 4 i mint condition. Dock är den två år och batteriet måste ha tagit stryk. Använder jag den klarar jag en dag knappt så utslitet är det nog inte.

    Nu annonseras det av en firma på Söder 149 kr byte inkl jobb. Var inne men när jag pressade homom på kvalitén sa han bara att de är bra. Han lät inte så övertygande direkt. Ser att det finns original på nätet för 200 kr. Någon som testat pirat från Södermalm?

    M-M
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  2. #2
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Citat Ursprungligen postat av H-M
    Har köpt mig en beg 4 i mint condition. Dock är den två år och batteriet måste ha tagit stryk. Använder jag den klarar jag en dag knappt så utslitet är det nog inte.
    Nu är jag själv inte medlem i i-sekten så jag har inte någon personlig erfarenhet, men jag har flertalet bekanta och kollegor med iphones och många av dom verkar ha liknande problem trots helt nya telefoner.
    Verkar som om iphone i vissa fall helt enkelt inte klarar en hel dag med tung användning.

    Någon med personlig erfarenhet kan säkert bekräfta om det ska vara så eller om det är något fel på ditt batteri.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av H-M
    Har köpt mig en beg 4 i mint condition. Dock är den två år och batteriet måste ha tagit stryk. Använder jag den klarar jag en dag knappt så utslitet är det nog inte.
    Nu är jag själv inte medlem i i-sekten så jag har inte någon personlig erfarenhet, men jag har flertalet bekanta och kollegor med iphones och många av dom verkar ha liknande problem trots helt nya telefoner.
    Verkar som om iphone i vissa fall helt enkelt inte klarar en hel dag med tung användning.

    Någon med personlig erfarenhet kan säkert bekräfta om det ska vara så eller om det är något fel på ditt batteri.

    Ha ha. Nu är inte jag någon sektmedlem. Iphone är sista systemet jag testar. Hade nyss en Nokia Lumia 800 som inte föll mig på läppen. Android har jag också testat. Iphone känns ju ganska bekant då jag haft en IPod touch i flera år. Men jag vet kompisar som har svårt att klara en dag på en laddning på en Iphone

    Fast det var ju inte alls frågan! Frågan var hur piratbatterierna fungerar?
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  4. #4
    Grundladd Herr Thomass avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    440

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Det måste vara en av världens största sekter. I min bekantskapskrets har minst 75% IPhone.
    Beträffande batteriförbrukning. Ju fler appar som ligger och snurrar i bakgrunden desto mer batteri drar telefonen. Stäng av dom appar som inte använd eller överväg att avinstallera om dom knappast används.
    Tidigare: 9-5 SE 2.3t Kombi -00 Nordic steg 2
    Nuvarande: 9-5 2,3t Kombi Vector -08 steg 1, 9-3 Linear SS 2,0t -05

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Kan hålla med om att det har sektliknande drag. Lite som Mac vs PC way back. Till IOS fördel är i alla fall att det är lätt att använda och det känns stabilt. Samtidigt lite tråkigt. Ser likadant ut som 2007. Prisvärt är väl också frågan? Samtidigt skulle jag ljuga om jag inte sa att jag är nöjd med min Iphone 4. Jämfört med den Lumia 800 jag ägde i 36 h är den överlägsen

    Men Android blir stabilare och bättre. Inte otroligt att jag byter till någon Xperia lite senare. Större skärm, mer prisvärd och så saknar jag en radio ( ja skratta ni men inte samma sak som att lyssna via webben )
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Min 4S klarade utan några problem en hel dags intensiv användning. Så dåligt är inte batteriet.

    Nuvarande 5a är dock minst 50% bättre.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  7. #7
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 018
    Medlem#
    3471

    Iphone piratbatteri bra?

    Min ip4 (ej S) skaffades april 2011 och den klarar ett dygn+ utan laddning o jag använder den "flitigt". Som redan sagts så stäng av appar som rullar i bakgrunden som kan ligga och dra batteri i onödan.

    Sen detta med sekt el inte, hör ju inte till trådämnet som sådant. Var man skaffar det man vill ha.


    //B
    TapaTalk
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hyllinge
    Inlägg
    898

    Iphone piratbatteri bra?

    Stäng av bluetooth om du inte använder det.
    9-5 Aero SC -04 GDM Performance E85 ST3 || og900 T16 -84

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Jag tror att mitt batteri efter 2 år börjar att bli lite slitet. Bt avslaget och de flesta positioneringstjänsterna avslagna. Wifi på förstås då jag använder det ofta. Då klarar jag knappt men inte riktigt en dag. Oacceptabelt. Frågan kvarstår: någon som testat att byta batteri hos någon av alla dessa mobilskuttar som växer upp ( är glad att de kommit. Tidigare var det monopol på allt som hade med mobilreparationer att göra )
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Det är fortfarande monopol på iPhone reparationer. Jag tvingades byta glas på min 4S då Telia vägrade byta endast glaset. Använde mig av Mumien so påstår att de använder originaldelar. Sedan fick telefonen ett orelaterat fel 6 månader senare och då vägrade Telia laga telefonen med hänvisning till att den "fått oauktoriserad service". Den "besparingen" kostade mig alltså runt 5 tusen spänn. (Tur att det var en företagstelefon...)
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Det är fortfarande monopol på iPhone reparationer. Jag tvingades byta glas på min 4S då Telia vägrade byta endast glaset. Använde mig av Mumien so påstår att de använder originaldelar. Sedan fick telefonen ett orelaterat fel 6 månader senare och då vägrade Telia laga telefonen med hänvisning till att den "fått oauktoriserad service". Den "besparingen" kostade mig alltså runt 5 tusen spänn. (Tur att det var en företagstelefon...)
    Det ända som lagas på en iPhone är batteribyte, allt annas fixas med utbytesenhet så orginal delar låter som halvsanning (lite som smeckonomen)

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Vet du vad det fulaste av allt är då? Det var snubben i Teliabutiken som tipsade om vem som kunde göra glasbytet.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  13. #13
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Om man får generalisera lite så är piratbatterier alltid sämre än original. Är dessutom prisskillnaden bara 50kr så är väl valet ganska lätt!?

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Om man får generalisera lite så är piratbatterier alltid sämre än original. Är dessutom prisskillnaden bara 50kr så är väl valet ganska lätt!?
    Jo så är det väl. Men 200 kr är batteriet. Det skall monteras också. Inget jag vågar göra.


    Har haft ganska goda erfarenheter av piratbatterier till systemkameror etc
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  15. #15
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Ok, jag trodde man kunde byta batteri själv som i alla andra telefoner. Den måste monteras isär alltså. Måste man löda också?

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Ok, jag trodde man kunde byta batteri själv som i alla andra telefoner. Den måste monteras isär alltså. Måste man löda också?

    En teknikintresserad kompis trodde det. Men skuttfirmorna byter medan man väntar - hinner de löda? . Ingen aning faktiskt
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  17. #17
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    http://www.youtube.com/watch?v=qAy3xgdci4s
    Ingen lödning där inte.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 310

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Hmm. Ser ju inte alltför svårt ut. Bättre beställa ett original och byta själv. Min 4:a hade legat nån månad. Vet inte om det påverkade men nu håller den en dag trots normal användning så jag avvaktar
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  19. #19
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606

    Re: Iphone piratbatteri bra?


  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    771

    Re: Iphone piratbatteri bra?

    Hej,

    Min iPhone 4 håller lugnt för ett par dagars halvintensivt användande (lite filmstreaming på bussresor till jobbet ca. 1h, någon halvtimme-timme spotify, kollar en del onlinespel).

    Något som gör väldigt mycket är om man drar ner ljusstyrkan på skärmen till ett minimum.
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

Liknande ämnen

  1. Iphone i en 9-5:a
    Av H20 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 18:15
  2. htc desire el iphone??
    Av Turbogillis i forum Off Topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 23:08
  3. Nya Iphone 3G S
    Av yngwe i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 21:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •