Citat Ursprungligen postat av Vfr
Jo, det kan nog vara så. Med gamla hederliga tändsystem så blev ofta funktionen gradvis sämre och där det var lättare att se visuellt om det var något problem eller började se välavänt ut. Tändkablar som isoleringen började ge sig på, brytare som blev fuktiga mm. Med tändkassetten så ger det ofta upp plötsligt och utan att lämna så mycket spår efter sig.
Det stora problemet med gamla hederliga tändsystem var att när de degraderade var det ofta problem att dels inse att det var detta som hänt (ringa in felet när bilen går ospecificerat dåligt), dels att åtgärda det utan att (prova att) byta många (alla) delar. Och, antalet reparationer i tändsystemet var långt fler. Att man skulle se visuellt var problem fanns låter i mina öron snarast som förträngda problem. På den gamla hederliga tiden var det ofta problemen kom när det var som sämst väder ute, och DI-kassetter tenderar faktiskt att gå sönder när det är varmt (och skönt) ute. Skulle aldrig vilja byta tillbaka till detta. Som jag ser det är DI en lysande lösning på problemen.

Sedan så har jag faktiskt aldrig haft någon kassett som gett upp helt i ett slag, men de som råkat ut för just detta får ofta en väldigt tydlig doftmarkering på vad som är fel.