Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med ballast Saab 95 06:a

  1. #1

    Problem med ballast Saab 95 06:a

    Vet ej om denna forums tråd finns redan men sökt och hittar ingen som har samma problem som mig..

    Min Ballast Vänster fram har nu gått sönder för andra ggn. Det är ju inget billigt att köpa nya hela tiden även fast man kan beställa från Ebay så kostar dom ju runt 2000:-.

    Så min fråga är ju om någon vänlig själ vet om man "måste" ha denna Valeo elr om man kan köpa någon annan ballast.. Finns ju billiga ser man på marknaden men man vill ju inte köpa något som inte håller..

    Sen är ju frågan om någon vet vad detta beror på? är så trött på detta med Xenon nu så frågan är ju även om man kan konvertera över till en vanlig lampa istället?

    Hoppas på ett svar..

  2. #2

    Re: Problem med ballast Saab 95 06:a

    Ingen som har något bra svar på detta?

    Kan man inte köpa en ballast till någon av alla xenon kit och koppla in på bilen?? Om kontakterna inte passar så kan man ju alltid löda om dom men vill ju kolla om någon gjort detta förut och vad folk tror om det kommer funka ..

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Problem med ballast Saab 95 06:a

    Det är ju inte omöjligt att det skulle funka med valfri ballast, men det kommer garanterat inte funka med kontakten och är det verkligen värt trasslet?

    Jag vet inte om priserna har gått upp men jag har köpt ballaster två gånger (till de fem 9-5:or vi har i familjen), begagnade från ebay (en gång tyskland och en gång USA) jag har betalat 850 resp. 1200 inkl. frakt. så det går nog att hitta billigare. Mina har inte varit listade som tagna från 9-5, det finns ju ett par Audi, porsche Renault och Jaguar som har samma, så ta reda på vad den heter hos Valeo (LAD5GL eller LAD5G, jag kommer aldrig ihåg vilket) och leta efter en sådan.

    En annan möjlighet är ju att ta reda på exakt vilka bilar det är den passar till och titta in till en Audi eller Renault ÅF (Porsche & Jaguar skulle jag nog undvika ), kanske går de att få fram den vägen...

    /U

Liknande ämnen

  1. Ballast placering ? Saab ng9-3SC 06
    Av Purex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-18, 18:36
  2. Ballast Saab 9-3SS -04
    Av brainstorm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 20:38
  3. Byte orginal-ballast saab 9-5 -06
    Av fabbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 01:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •