Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

  1. #1

    Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    Har en 9-5 -04 som får en felkod på vänter mittre sensor om kabelbrott/jordfel.är det någon som vet hur man plockar ner stötfångaren eller finns det nå tjyvknep.tacksam för svar!

  2. #2
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471

    Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    Är det kablage el sensor du ska byta? Om du behöver ta bort stötfångaren kan jag tipsa om att alla dragkrokstillverkare har montageanvisningar för deras krokar och de innehåller hur man demonterar stötfångaren.


    //B
    TapaTalk
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  3. #3

    Re: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear
    Är det kablage el sensor du ska byta? Om du behöver ta bort stötfångaren kan jag tipsa om att alla dragkrokstillverkare har montageanvisningar för deras krokar och de innehåller hur man demonterar stötfångaren.


    //B
    TapaTalk
    Vet ej om det är sensor eller kablar som ska bytas.men jag måste väl ha bort stötfångaren antar jag,har ingen dragkrok.tänkte om de va något en gör det självare klarar av eller om jag måste lämna in den

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnlycke
    Inlägg
    627

    Re: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    Tror Mr_SunBear menar att om du vill veta hur du ska få loss stötfångaren så kan du tjuvkika i monteringsanvisningen för en dragkrok.
    Audi e-tron 55 Sportback -21 | Mercedes GLA -14

  5. #5

    Re: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    Citat Ursprungligen postat av esox
    Tror Mr_SunBear menar att om du vill veta hur du ska få loss stötfångaren så kan du tjuvkika i monteringsanvisningen för en dragkrok.
    Ok men vart kan jag hitta en sån att tjyvkika i då?

  6. #6
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471

    Re: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    Citat Ursprungligen postat av esox
    Tror Mr_SunBear menar att om du vill veta hur du ska få loss stötfångaren så kan du tjuvkika i monteringsanvisningen för en dragkrok.
    Precis!

    Enklast är att kolla med felkoder vad som verkligen är fel. Är det bara sensorn behöver man inte demontera stötfångaren, dör de sitter fast i den svarta listen och bara att lyfta ut. Är det kabelnätet som felar får man demontera stötfångaren det är snabbt gjort och underlättar om man är två. Kabelnät och sensorer/givare finns det "massor" på bildelsbasen. Även flera trådar som handlar om detta på forumet, använd google och gör en sökning. "site:forum.saabturboclub.com stcs forum backvarnare"

    Ja monteringsanvinsing på krok finns tex här: http://www.monoflex.nu/lib/get/media.ph ... 64b&type=3

    //B
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    kolla kontakten till givarna och kablarna i vänstra hörnet under svarta plast listen under luckan... har lagat många bilar med just felet där. bortrostade kabelskor i kontaktstycket och kabelbrott är vanligt där

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    kolla kontakten till givarna och kablarna i vänstra hörnet under svarta plast listen under luckan... har lagat många bilar med just felet där. bortrostade kabelskor i kontaktstycket och kabelbrott är vanligt där

  9. #9

    Re: Parkeringshjälp trasig,svår att laga själv?

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    kolla kontakten till givarna och kablarna i vänstra hörnet under svarta plast listen under luckan... har lagat många bilar med just felet där. bortrostade kabelskor i kontaktstycket och kabelbrott är vanligt där
    Ok ska kolla närmare på detta.tack för svar!

Liknande ämnen

  1. Trasig parkeringshjälp, inget felmeddelande
    Av The Duke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-10-17, 19:28
  2. Centrallåsmotor laga själv?
    Av NicStr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 20:13
  3. Så här bra lyckades jag själv laga min SID
    Av turbo4ever i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 15:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •