Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Brygga två routrars trådlösa nätverk för att få LAN-port

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Brygga två routrars trådlösa nätverk för att få LAN-port

    Ställer frågan här, på detta forumet som har kunnat hjälpa till med så mycket olika saker än "bara" Saab-frågor.

    Har 2 st Telias Thomson tg789, (fick en i butiken när jag beställde bredbandet och fick en hemskickad, får se om jag blir dubbel-debiterad).

    Min tanke är att jag har TV och blu-ray spelare som man kan koppla in i nätverket via kabel. Men så klart står den första thomson tg789 en bra bit ifrån tv-rummet. Går det då att koppla ihop mina två thomson tg789 med trådlöstnätverk för att kunna ha den ena ståendes vid tv:n o blu-ray:en för att få LAN-portar "ut".

    Alltså: Telefonjack -> Thomson tg789 -> Trådlöstnätverk ->Trådlöstnätverk -> Thomson tg789 -> LAN Port -> TV och Blu-ray.

    Är detta ens möjligt? Eller vad behöver jag för att få detta att fungera?

    Marz

  2. #2
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935

    Re: Brygga två routrars trådlösa nätverk för att få LAN-port

    Visst går det, men jag vågar inte svara på huruvida dom där Thomson klarar det.
    Själv har jag små trådlösa accesspunkter lite överallt i kåken för att få ut LAN-portar till bla dreambox och skrivare och sånt.
    Jag kör med TP-Link, dom kostar fan ingenting och har hur många funktioner som helst.

    Med rätt utrustning finns det flera sätt att göra det, man kan köra som repeater, brygga eller klient beroende på vad utrustningen man har föredrar.
    En TL-WA730 kostar typ 250:- och kan köras i klient-läge, den skulle kunna kopplas ihop med en av dina Thomson för att få till det du vill ha. Men kolla först om det kanske går att få en Thomson att greja det.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

Liknande ämnen

  1. Brygga eget öl
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 15:34
  2. Port forwarding?
    Av cedete i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 03:45
  3. Bästa trådlösa telefonen ?
    Av csan i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 17:26
  4. Port forward
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •