Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Oljeläckage og9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    95

    Oljeläckage og9-3

    Har sökt på forumet och hittat ett par trådar men vet inte vad jag ska gå på.
    Köpte bilen för ca 2 veckor sedan, det är en og9-3 -99, den har gått ca 4900mil och det läcker lite olja..
    tvättade bort den gamla oljan som hade runnit för att spåra var det kommer ifrån... det är inte mycket, någon droppe när bilen har stannat och motorn är varm.
    Skarven mellan växellåda och motor (är väl packboxen), där är det rent.
    Men oljefiltret och oljetråget är lite oljigt... samt lite uppe vid toppen på ena högra sidan, där det är lätt och se.
    Bilen har gått inte gått många mil men men...

    Har någon, någon aning var oljan kan läcka ifrån...

    Skall kolla senare på OK också ifall jag kan se något men det är väl det jag beskrivit....
    så hjälp behövs
    SAAB og9-3

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    95
    Kollade lite själv nu och det är nog topplockspackningen, och efter lite sökning är det nog toppbultarna som måste efterdras.
    Har inga verktyg som passar etc. så jag tänkte lämna in.
    Då undrar jag om ca 900-1000kr är ett bra/dyr pris inkl. ventilkåpspackningen.

    Eller om ni känner till några saab verkstäder som är bra och lite billigare.
    (Stockholm)

    X
    SAAB og9-3

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    Citat Ursprungligen postat av Xman
    Kollade lite själv nu och det är nog topplockspackningen, och efter lite sökning är det nog toppbultarna som måste efterdras.
    Har inga verktyg som passar etc. så jag tänkte lämna in.
    Då undrar jag om ca 900-1000kr är ett bra/dyr pris inkl. ventilkåpspackningen.

    Eller om ni känner till några saab verkstäder som är bra och lite billigare.
    (Stockholm)

    X
    Hej,

    Du är välkommen till södertälje nån kväll i vekcan/nästa vecka så gör jag det för en 400-500 ing.

    Mvh Tomas.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •