Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Montera xenonkonverterade extraljus i saab 9-5 -06

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    19

    Montera xenonkonverterade extraljus i saab 9-5 -06

    Hej.

    Har just skaffat mig en Saab 9-5 Biopower -06 och tänkte montera xenonkonverterade extraljus på den. Men efter jag läst runt lite verkar det inte vara helt enkelt?

    Finns det någon som har kört med xenonkonverterade extraljus ett längre tag och fått det att fungera utan blinkade lampor/motorstyrningslampa osv?

    Vad har ni använt för ballaster och satser isåfall? Har ni skärmade kablar och hur har ni dragit kablarna? Gärna bilder på det?

    Vore mycket glad om någon skulle kunna hjälpa mig.


    Mvh/ David.

  2. #2

    Re: Montera xenonkonverterade extraljus i saab 9-5 -06

    Hej.

    En tråd värd att läsa.

    viewtopic.php?f=6&t=295913

    mvh
    loca

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 541
    Medlem#
    9308

    Re: Montera xenonkonverterade extraljus i saab 9-5 -06

    Jag har haft det en längre tid nu och för mig har det inte varit några större problem. Det jag har märkt är att min vänstra halvljuslampa (xenon) har flimrat till lite ibland men jag kan inte med säkerhet säga att det beror på xenonkonverterade extraljus. Det kan mycket väl vara något med halvljussystemet då jag har konverterat mina halvljus till original xenon med fungerande givare och allt (monterat originalsaker från saab).

    Mina extraljus är kopplade med monteringssatsen för extraljus från svenskabil för HELA 777kr ( ). Eftersom att det är tänkt att sladdarna som skall kopplas till lampan i extraljusen skall dras till grillen så fick jag dra om dom till där mina ballaster sitter. För förarsidans sladd drog jag den helt enkelt framför kylvätskebehållaren där jag har ballasten till vänster extraljus och den andra sladden fick jag göra en förlängning med flatstift på för att den skulle räcka till passagerarsidan där ballasten för höger extraljus sitter. De kopplas in på ballasterna och sen från ballasterna dras kablage in i extraljusen.

    Men som sagt så kan jag inte svara till 100% att det blir felfritt då jag faktiskt upplevt ett blixtrande från min vänstra halvljuslampa men det är ingenting som jag har stört mig särskilt mycket på för det kanske blixtrar till 2-3 gånger sen slutar det. Det är också nånting som kanske händer 1 gång per dag bara och då kör jag ändå rätt mycket dagligen.
    Saab 9-5 2003 2,3T

Liknande ämnen

  1. Montera extraljus på saab 9-5 2007
    Av fre_sve i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 18:40
  2. Montera extraljus!
    Av noniz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 16:20
  3. Montera 2 extraljus 9-5 -00
    Av papahet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 01:22
  4. Montera extraljus på 9-5 04:a
    Av ironheadmike i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 15:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •