Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Video ljud på nybytt bränslepump från SP

  1. #1

    Video ljud på nybytt bränslepump från SP

    Hej, såhär lät min pump efter 5 min. nybytt pump nummer 2 från speedparts.
    Länk :

    http://youtu.be/5gW5s5M1sAc

    ska det verkligen låta såhär? ljudet blev högre efter ett par minuter och ylade. Har halvtank i , nybytt soppafilter. Bilen går , men vågar inte köra när det låter såhär. Hörs tydligen även utanför bilen också!

    Jag köpte armatur med pump i , när den första lät illa och bilen också gick konstigt så fick jag ny armatur med pump i som då lät såhär.

    Vad säger ni ? Är det kvalitén på pumpen som spökar?

  2. #2

    Re: Video ljud på nybytt bränslepump från SP

    Citat Ursprungligen postat av Granlov
    Hej, såhär lät min pump efter 5 min. nybytt pump nummer 2 från speedparts.
    Länk :

    http://youtu.be/5gW5s5M1sAc

    ska det verkligen låta såhär? ljudet blev högre efter ett par minuter och ylade. Har halvtank i , nybytt soppafilter. Bilen går , men vågar inte köra när det låter såhär. Hörs tydligen även utanför bilen också!

    Jag köpte armatur med pump i , när den första lät illa och bilen också gick konstigt så fick jag ny armatur med pump i som då lät såhär.

    Vad säger ni ? Är det kvalitén på pumpen som spökar?

    Har någon annan bytt armaturen + pumpen från speedparts? hur har de fungerat?

    http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 22694.html

    Börjar känna mig lite halvt desperat här

  3. #3
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: Video ljud på nybytt bränslepump från SP

    Det där lät ju verkligen inte bra.

    Ja har aldrig bytt hela armaturen utan ja har bytt bara själva pumpen, blir billigare även om man köper en högflödes walbro http://shop.speedparts.se/sv/prod/unive ... ss341.html

    Du har väl din gamla armatur kvar?
    Mitt tips är ju att skicka tillbaka den där och byta den mot en walbro högflödes.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    131

    Sv: Video ljud på nybytt bränslepump från SP

    Har köpt armaturen från SP. Låter inget. Kört runt tusen mil med den. Efter bytet fick jag den inte att suga. Fick öppna upp igen och prima den genom att fylla behållaren med bensin. Efter det har den gått problemfritt.

  5. #5

    Re: Video ljud på nybytt bränslepump från SP

    Citat Ursprungligen postat av kIM0h
    Det där lät ju verkligen inte bra.

    Ja har aldrig bytt hela armaturen utan ja har bytt bara själva pumpen, blir billigare även om man köper en högflödes walbro http://shop.speedparts.se/sv/prod/unive ... ss341.html

    Du har väl din gamla armatur kvar?
    Mitt tips är ju att skicka tillbaka den där och byta den mot en walbro högflödes.

    Mvh

    Den gamla armaturen har jag kvar , dock är den helt isärplockad och avklippta slangar lite här och var, då jag var lite nyfiken och stressad och se hur allt satt.

    Jag har dock 2 hela armaturer nu från speedparts eftersom den första pumpen lät likadant.
    Vad är det man måste modifiera för att få in den där pumpen i armaturen? Är det Oringen eller behållaren?

  6. #6

    Re: Sv: Video ljud på nybytt bränslepump från SP

    Citat Ursprungligen postat av sandhall
    Har köpt armaturen från SP. Låter inget. Kört runt tusen mil med den. Efter bytet fick jag den inte att suga. Fick öppna upp igen och prima den genom att fylla behållaren med bensin. Efter det har den gått problemfritt.
    Hej, kul att du fick det och funka. Min sög ju däremot som du hörde på videon. Bilen gick bra också men sen ökade ljudet ännu mer och då slog jag av bilen.

    Nu imorse gick den inte ens och starta, kommer ingen soppa fram till avluftningsventilen vid fuelrailen heller, bubblade bara upp lite soppa. Men man hör att pumpen går igång på tändningen. Dock så låter den för jävligt.

    Jag tyckte även filtret längst ner på SP armaturen verkade väldigt igentäppt om man jämför med original. Pumpen måste få jobba hårt för och få soppa genom det där filtret?

  7. #7
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: Video ljud på nybytt bränslepump från SP

    Det ända man behöver göra är att fila bort piggarna i filterkoppen för att få ner den pumpen.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

Liknande ämnen

  1. 9000 2.3 t 1997, nybytt bränslepump går inte när den ska?
    Av saab2.3t1997 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 14:15
  2. Knorrande ljud 9-5 2,3t (med video)
    Av t1mpa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 18:39
  3. rytmiskt ljud från nybytt drivrem..ok?
    Av spicata i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 07:53
  4. Bilen bara dör!! 9-5 med nybytt bränslepump
    Av f95 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 12:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •