Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Larm service

  1. #1

    Larm service

    Ja jag vet at det inte är ett helt nytt ämne. 9-5 aero 2003 10år med andra ord.. Har fått för mig att det är vanligt kring 10 år att larmet börjar bråka.
    Är påväg att bli galen.... Hoppas dock jag kan få vara ifred från mitt larm ikväll efter att ha läst att man kan låsa med nyckeln utan att lösa ut larmet.

    Är det koplicerat att ta ut larmet? (Har förstått att det är ett paket (Svetsad låda med horn och elektronik)) Försökte sluta mig till hur det gick till men bilderna saknades så jag blev lite fundersam.
    Lödning och batteri kan jag ordna hos en god vänn. (Är kallödningarnas okrönte konung )

    Kan man köra utan larm när jag väl demonterat det?

    Tacksam för svar
    Joachim

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 036
    Medlem#
    10604

    Re: Larm service

    Det finns många trådar om detta.
    I främre vänstra hjulhuset bakom innerskärmen (framtill) sitter en svart liten plastlåda som är larmsirénen. Denna kan du lätt plocka bort eller koppla ur, och då slipper du tillfälligt problemet. Självklart fungerar ej larmet då och det kommer så Service Stöldlarm i SID varje gång du startar, men annars fungerar bilen som vanligt.
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    11937

    Re: Larm service

    Om du lusläser tråden i FAQ finns det länkar till en schweizisk pdf med tydliga bilder och steg-för-steginstruktioner, t.ex. i mitt eget inlägg på sida 4.

    I början var inte larmsirénerna helgjutna, utan bara limmade och skruvade. Det ändrades ca 2003 har jag för mig. Så med lite tur har du den gamla typen av sirén, den behöver man inte såga upp.

  4. #4

    Re: Larm service

    Tack för svaren. Jag vet nu vad jag behöver. Med andra ord jag tänker inte lämna in den för 3000:- på verkstad.

    Mycket tacksam för hjälpen... Tråkigt att detta problemet verkar vara ännu ett av saab.s små onödiga standardfel. S.I.D.n tex är ju ett annat (Gick lös med strykjärn där och är nöjd med resultatet.)

    Återigen tack!
    En något gladare
    Joachim

Liknande ämnen

  1. fråga om larm service alarm
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:53
  2. Service för larm?
    Av frasse72 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 23:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •