"Om priset är det rätta är vi intresserade” sa Mattias Bergman, enligt ttela."
Ganska luddigt uttalande. NEVS kanske är intresserade av att köpa Volvo från Geely också om bara priset är det "rätta"...
"Om priset är det rätta är vi intresserade” sa Mattias Bergman, enligt ttela."
Ganska luddigt uttalande. NEVS kanske är intresserade av att köpa Volvo från Geely också om bara priset är det "rätta"...
Fredrik J
Ursprungligen postat av Fredrik J
Jo jag är alltid intresserad av allting om priset är väldigt förmånligt(och det är lagligt!)
SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport
Om priset är det rätta så kan ju vem som helst "köpa" vad som helst, ligger i sakens natur.
Men man uppvaktar ingen om man inte har ett syfte med att köpa och att man från en koncernstyrelse
har fått en befogenhet att sköta förhandlingen till en viss nivå.
En fördel för NEVS är att statliga bolag inte är intresserade av att driva företag och att det inte
heller finns någon annan intresserad (vad jag känner till).
Men är som gucpm orolig att NEVS inte är en stabil och långsiktigt ägare för ett bolag som ska
bedriva eftermarkandsförsäljning till SAAB ägarna.
Däremot så tror jag att NEVS vill åt SAAB Parts eftersom dom historiskt har genererat vinster och på så
sätt skulle vara en del av finansieringen av NEVS utveckling och försäljning av framtida bilar.
Till mitt garage: Garaget
Sverige=dieselUrsprungligen postat av Saneringa
Asien=bensin
edit: sorry, skrev inget om "vem"
Ursprungligen postat av Skyldig
Har nevs nåt otalt med Fiat gruppen?
1.9 & 2.4 jtdm med tillhörande vxllåda för europamarknaden?
9-5 2.3 2007
Diesel=Sverige Betyder det att det skulle bli Volvodiesel??Ursprungligen postat av Skyldig
Mvh. Anders.
9-5 Aero MANUELL Hirschpower 260hk/400Nm XWD -11
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 92f86e56a1
Hade varit grymt med en ny Volvo diesel under huven på en 9-3 MY2014...
/Jonas
Mitt garage: http://www.garaget.org/GBG
Z19DTR som sitter i TTiD är ju inte direkt jättemodern. Vet inte hur det är med 2.0:an som sitter i NG9-5. Men JTD-motorerna använder sig såvitt jag vet fortfarande utav Common Rail Ver.2. Version 3 är den senaste och version 4 är väl på g.Ursprungligen postat av Lorenz
Lorenz, har du sovit?
FIAT är en av de större gäldenärerna i konkursen. SM dömde ut Saab. NEVS har inget track record. Men FIAT är också pressat. Klarar FIATs CR v2 Euro6? Skulle Volvo kunna leverera motorer, eller är anpassningskostnaden för hög?
Det händer något i alla fall hos Nevs;
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... -anstaller
Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
VW Golf Cab -91 på sommaren
Verkligen kul och positivt om de får igång produktionen i år!
Nev siktar på produktion i höst
http://www.metal-supply.se/article/view ... newsletter
Till mitt garage: Garaget
Vilka motorer ska vi gissa på att det blir? GM har ju sagt sig kunna leverera komponenter till 9-3 så om de inte prisar ut sig totalt borde det väl bli samma som i 2012:orna.
Att använda GM-motorerna skulle ju spara många tiotals miljoner i utprovning...
Fredrik J
Ja varför krångla till det men nån helt annan leverantör om man kan köpa från GM. Skulle man t.ex. kasta i en kinesisk eller koreansk spis så lär inte många svenskar vara intresserade av att köpa.Ursprungligen postat av Fredrik J
Är det möjligt att slänga i BMW-motorn man hade tänkt till Phoenix eller är det för besvärligt och(och dyrt)?
Man måste ju rimligtvis göra en verifieringsloop och vintertester blir strax lite svårt av naturliga skäl...
Fredrik J
Ingen som kommenterat infon på SU verkar tro på GM motorer men jag ser inte någon möjlighet att komma igång i höst med en helt annan motor. Hur ska man kunna få till alla tester och godkännanden på så kort tid? Inte för att jag är särskilt insatt i hur dessa tester går till eller hur omfattande de är men välja motor nu och leverera bilar i September. Det verkar för mig helt omöjligt.
Som sagt, seriösa vinterprov gör man på vintern i norrland. Kanske tänker man sig köpa ett färdigutprovat paket.
Fredrik J
Det finns ett vanligt trick som heter "similarity". Det skulle inte förvåna om den är identiskt eller nästan identisk med någon sedan tidigare känd 9-3-motor.Ursprungligen postat av Roger #2378
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Nu börjar det likna något;
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... en-startar
Tydligen ska Fiat leverera dieselmotorerna enligt plan.
Vågar man hoppas på att BMW får leverera bensinmotorerna??
Kör arbetsholken VW Caddy -05 basset-transporten VW Golf Variant -08 och
VW Golf Cab -91 på sommaren