Då är det bäst att vara tyst om Kvinnans statussymboler, speciellt i hemmet om man skall ställa det i relation till följande citat
..och bilen verkar vara mannens arena i familjen, då han både sköter och kör den.
Då är det bäst att vara tyst om Kvinnans statussymboler, speciellt i hemmet om man skall ställa det i relation till följande citat
..och bilen verkar vara mannens arena i familjen, då han både sköter och kör den.
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Kort intervju med Mattias Bergström: http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1...ngmiljardavtal
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Senast redigerat av Fredrik J den 2015-12-17 klockan 16:48.
Fredrik J
Klart att det har för bollman. Bara att läsa länken han hänvisade till, och sedan fråga dig om du tror det var frugan som kom på idén att köpa en cab samt en 9-3 Aero med törstig V6:a. Annars skulle han ju så klart åka omkring i en sådan här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Kewet
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Notera: större delen av tiden kör jag en Smart MCC från 2002, SAABarna är alldeles för dyra att köra runt med, men å andra sidan får jag inte kaffepengar för bilarna om jag säljer dem så då kan de lika gärna stå på min gård så kan jag ju roa mig någon gång ibland med en tur i mindre miljövänligt, men ack så roligt alternativ.
Och, den törstiga V6an är det just frugan som kör, hon vägrar köra en så tråkig bil som Smarten...
Patrik.. Seriöst? Smart MCC? Varför har du inte lagt upp den på din sida som du har på Garaget.org? ;-)
Hm, kanske inte den fräckaste bilen att skylta med men den kommer, jag har inte tagit några bilder på den bara, har inte haft någon tid till det.
Här är en bild med sommarsulorna på iaf
006.jpg
Hej,
Mycket svammel om diverse andra bilar, trotts en nyhet om 150.000 bilar, synd om forumet blir som FB gruppen som finns...
Mvh,
Johan
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428
Hej,
Hur kan det vara intressant för en leasingföretag i Kina med en m/12 bilmodell som är konstruerad för bensinmotor och blir elkonverterand av ett märke/företag på randen till kk och som inte har en färdig produkt för elbilsmarkanden som säljs eller för den delen en organisation utöver Thn. Ett företag som säljer en bil som har ett arv av känslor(TuRbo, säkerhet, osv) som har ambitionen att säljas på nätet som vilken dussinprodukt som helst?!
Torde finnas andra färdiga lösningar/produkter tillgängliga?!
Jag kanske missar poängen med att köpa en gammal konstruktion för 670.000 kr, vad kostar en Tesla?!
Men en sak är säkert att de har bra säljare som kränger 150.000 bilar (målade skal) till Kina för 100 miljarder, 670.000 kr/st!
Mvh
Johan
Ps. Hörde nu att detta är ett ramavtal, dvs. inget som ens garanterar en bil såld. ds.
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428
Jaha, jag tror jag har en Bergans
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Om du nu vill ha lite diskussion om det som nämnts nu så avser väl dessa 100 miljarder:
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6328346Förutom att leverera 150 000 elbilar från Nevs handlar avtalet om ytterligare 100 000 elfordon samt tjänster från företag som står Nevs nära.
http://ttela.se/ekonomi/naringsliv/1...ngmiljardavtal
Det vill säga långt lägre per fordon. Utöver det har jag inte sett vad som mer kan tänkas ingå i denna summa.
Sedan spelar det troligtvis mindre roll för kineserna om de första elfordonen i denna satsningen råkar vara "årsmodell 2012", eller saknar wi-fi jaddajadda, eller vad det senaste konsumentkravet är för en kräsen europé.
Visst är det så.
P.S. Ang. hur det kan vara intressant så tror jag att vice-VD i THT berörde det något i SVT:s Aktuellt igår, "Kina har ingen lång historia inom bilindustrin. Det skulle ta tid att komma i kapp på egen hand. Därför behöver vi en partner."
Om de nu tänker sig, som ett delmål av flera med den här satsningen, vid sidan miljömål etc., att bli en stor tillverkare av elbilar så vore det en lång svårare väg att börja samarbeta med, säg, Toyota, BMW, whatever, och sluta det med att ta över företaget. Här är det långt enklare.
Senast redigerat av Tripod den 2015-12-17 klockan 20:03. Anledning: P.S.
Från SverigesRadio.
"Frågetecken kring elbilar"
http://sverigesradio.se/sida/artikel...yaudio=5556249
Lite text och 1:20 min ljud.
Till mitt garage: Garaget
Hörde det på radion i morse på väg till jobbet, kunde inte låta bli att skratta högt, så otroligt väntat. Jag sa samma dag som det blev klart med Hr Jiang att det hela bara var en scam betydligt värre än Muller. Om jag inte minns rätt så är Jiangs holdingbolag registrerat i något skatteparadis. Låt mig gissa att med det här "avtalet" så kan man kvittera ut statliga medel och bidrag av alla de sorter, som självklart kommer flyttas till holdingbolaget som "avbetalning" på otroliga skulder som självklart NEVS nu har till moderbolaget. När allt är tömt och klart så kommer några statliga miljarder har försvunnit ut ur landet och en det kommer stå en full parkeringsplats i Trollhättan med mediokra elbilar som ingen vill ha...
Jag vill ha, om jag får en snuskigt billigt. Sedan sliter jag ur skiten ur motorrummet, köper en krockad gammal 9-3:a och sätter i behövliga delar. Jag kan köpa lite solceller och använda batteriet till villan. En ny gammal bil, inget jag har emot. Skulle det finnas en nytillverkad 9000CC turbo, skulle jag nog vara beredd att ge 300.000 för den.
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Hej,
Hittade dessa kommentarer på nätet:
Hoppas för allla som har koppling till NEVS att detta är seriöst från kineserna. Hörde på radion att I-Panda är relativt okända t.om i Kina och ser man till deras hemsida (http://www.aipangde.com/en/index.asp) så är det svårt att förstå hur dom skulle kunna satsa sådana summor. Deras produkter är ju mest småsaker. Inga nyheter på deras hemsida sedan september. Denna beställning borde kanske vara en nyhet kan man tycka, så nej saabnisse, jag tycker tyvärr inte I Panda ser stabilt ut, med tanke på deras lite barnsliga uttryck och enkla innehåll på hemsidan. Men man vet aldrig
Ser man även till artikeln, från SVT, som saabnisse hänvisar till att Kina skall satsa på elbilar och att Tianjin skall bli dettan centra, ja då ligger I-Panda i Shenzen mer än 200 mil därifrån.
Hoppas detta inte är ett problem i verkligheten och jag önskar alla Nevs are lycka till.
-Det är staten Kina som, via olika bolag, styr NEVS. NEVS får betalt.
-Panda New Energy ägs av Staten.
-Kina satsar stort på att "rädda" miljön mha elbilar
-de 250.000 " El 9-3" prånglas ut till statliga institutioner - ej konkurrenskraftiga.
-karosserna tillverkas och målas i THN
-montering i Kina, i nybyggd monteringsfabrik. Ingen montering i THN 2017-2020.
-Press, Kaross och Måleri byggs till 2020, då ny bilmodell kan byggas helt i Kina
-Utvecklingscenter klart i Kina till 2017.
-oklart om nya bilen också byggs i THN
-självklart låter inte Wallenbergarna Kina få använda varumärket SAAB.
-det varumärke som använts på "halvtaskiga" elbilar, producerade i Kina under 4 år är inte gångbart ute i Stora Vida Världen
-osannolikt att NEVS kan göra en "Tesla" till 2020, dvs utveckla en konkurrenskraftig bil som skall slåss med de stora jättarna.
-Biljättarna har första tjing på ny batteriteknik från "Batterijättarna"
-NEVS har inget distributionsnät utanför Kina.
Mvh
Johan
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428
Hej
Ditt inlägg hade kanske blivit lite tydligare om du hade använt citattecken eller quote-koden; är allt mellan kolon och ""Mvh" ett citat? Och varifrån i så fall, kommentarsfält i någon tidning, Teknikens värld, Ny teknik, bilägare?
Ang. radioinslaget, ja, det nämndes redan igår på annat håll att Panda var okänt. (Men i ett långt större land, med en icke existerande transparens, kan det förstås vara svårare att snabbt få veta vilka dessa är, och har bakom sig, vilka ev. löften om subventioner, riktade till elbilar, de har fått etc.)
Det finns inslag av sådant som vi har sett förr.
Som jag har förstått det är Panda i praktiken närmast ett regeringsorgan med uppdrag att trycka ut elbilar i trafiken. Risken för att det saknas pengar är nog mycket låg, däremot finns säkert en betydande politisk risk. Så länge KJJ har goda relationer med kinesiska regeringen, vilket jag har förstått är fallet för närvarande, så kommer nog detta att fungera. I och med hans inblandning i kinesisk infrastruktur (kraftnät) så finns ju en viss substans och inte bara varmluft.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96