Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Saab 93 larmar hela tiden!!

  1. #1

    Saab 93 larmar hela tiden!!

    Hej!

    Jag har en Saab 93 sc aero v6 -06 - som larmar hela tiden i stort sett, var 20:e minut idag. Varje gång jag sätter på bilen så kommer det upp i SID "larm har aktiverats sen senast....!" Och när jag kollar i instruktionsboken så så står det kontakta verkstad, stöldskydd urfunktion. Jag var hos verkstan som läste av felkod och säger att det är glaskross sensorn (den bytte jag i våras då vi hade samma problem, men till en begagnad, som då löste problemet). Nu har vi bytt glaskrossen igen på verkstan, men fortfarande larmar den och säger samma felkod. Finns det två glasskross sensorn på min bil (det borde väl verkstan veta iof..)?

    Vad kan det vara annars som gör att den larmar hela tiden?

    Jag drog ut säkringen för larm (rörelselarm å nått mer) och då larmar den ändå när jag låser bilen (men inte när man sitter i den och låser, så den rörelsesensorn verkar ju funka)

    Jag (och mina grannar) börja bli tokiga. Nått proffs här som har nått tips, efterssom verkstäderna rycker på axlarna och har ingen aning.



    //Madde

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163

    Re: Saab 93 larmar hela tiden!!

    Har för mig att larmet kan börja tjuta om soänningsnivån börjar bli alltför låg i larmhornet...
    /Johan

Liknande ämnen

  1. Säkringen för blinkers löser ur hela tiden, Saab 9-3, 00.a
    Av Sofia i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 21:54
  2. AC kompressor går hela tiden Saab 9000 -93
    Av Filbrun i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 23:20
  3. Vakuumpump till bromsservo går hela tiden - Saab 9-5
    Av Berlinski i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 22:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •