Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Problem med xenon, ena lyset startar ej!

  1. #1

    Problem med xenon, ena lyset startar ej!

    Ja, har nyligen inhandlat Saab 9-3 2004 Vector där förra ägaren hade monterat något som jag antar är något eftermarknads xenon med tanke på monteringen av ballasterna.

    Jag är helt ny på det här med xenon så jag kan inte så mycket om dessa men jag har problem med det. När jag vrider på lyset (oavsett om bilen är av/på eller jag kör) så 8 ggr av 10 så verkar det som den inte "orkar" tända vänster halvljusxenon och på displayen kommer det upp "Vänster halvljus ur funktion"

    Då vrider jag av lyset helt och på igen. Efter ett par försök kan den då plötsligt hoppa igång. Så tänkte höra om någon vet vad detta kan bero på? Har inte själv börjat rota i det där men kan vara bra och ha någonstans att börja. Ibland hoppar den även igång direkt så det är nåt skumt på gång.

    Ska snart besikta också och visst är det så att jag måste sätta i vanliga lampor då för att komma igenom besiktningen pga jag inte har automatisk nivåreglering?

    Mycket tacksam för svar!

    mvh Tommy

  2. #2

    Re: Problem med xenon, ena lyset startar ej!

    Kollade på det idag. Tog loss ballasterna, som för övrigt var riktigt dåligt monterade och ej jordade. Så fixade det och nu har det funkat alla gånger jag provat. Håller tummarna.

Liknande ämnen

  1. Problem med ena Xenon lyset
    Av McSwed i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 21:27
  2. fukt i lyset?
    Av YSCAR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 22:40
  3. Lyset på saab 9-3
    Av Ola007 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 21:26
  4. Få bort lyset??
    Av snalle i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 21:36
  5. Hel & halv lyset.
    Av Qenth i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 20:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •