Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Konstigt ljud vid start efter att sid la av 9-5 aero -00

  1. #1

    Konstigt ljud vid start efter att sid la av 9-5 aero -00

    Hej!

    Jag har en 00:a aero kombi. Förra året dog siden en dag på sen hösten. Jag hann aldrig byta ut den innan våren och helt plötsligt kom den tillbaka och fungerade som vanligt igen tills för 2 veckor sen. Dagarna innan den la av denna gången har klockan och siden startat om sig ganska många gånger när man kör. Till slut dog den igen.

    Då tänkte jag att det kan vara något fukt problem så jag tog ut sid enheten och torkade ut den ordentligt inne i två dagar, men det hjälpte inte något. Jag börjar misstänka att det är något annat som spökar. Jag har kollat säkringar och alla var hela. Jag får också väldigt konstigt ljud ur instrumentpanelen ca 10 sekunder efter start. Det låter som blinkers ljudet men utan några tysta mellanrum. Lite som väldigt snabba klick/brum. Detta ljud finns även om jag tar bort sid enheten.

    Som ni kanske vet så fungerar inte tutan, rattknappar, blinkers klickljud, osv när siden inte är igång så detta börjar bli riktigt irriterande.

    Finns det någon koppling som sen går vidare till sid:en som möjligtvis glappar och där med kan vara känsligt för fuktigt väder? Någon som kan hjälpa mig?


    Tacksam för hjälp.

  2. #2

    Re: Konstigt ljud vid start efter att sid la av 9-5 aero -00

    Klickandet kan vara en stegmotor till klimatanläggningen som bråkar. Kalibrera och se om du får felkoder.

    Det låter som du kanske har för låg spänning i bilen, dåligt batteri?
    Signaturlös

  3. #3

    Re: Konstigt ljud vid start efter att sid la av 9-5 aero -00

    Hmm... Ska kolla med ett nytt batteri imorgon. Bör inte allt fungera ändå när motor är igång?

    Jag har surfar en del och hittade detta:
    http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 01_371.PDF

    Ska testa imorgon att pilla lite på G41S kopplingen då siden är också "grundad" där.
    Hur får man ut radion?

  4. #4

    Re: Konstigt ljud vid start efter att sid la av 9-5 aero -00

    Hmm... Det hjälpte inte med nytt batteri. Det där ljudet har med acc att göra tydligen eror code 08. Kan man fixa detta lätt?

    Någon annan som har någon idé varför siden strejkar?

  5. #5

    Re: Konstigt ljud vid start efter att sid la av 9-5 aero -00

    Sök på stegmotor. Jag, och flera andra, har skrivit om hur man fixar en stegmotor som kuggar över.
    Signaturlös

Liknande ämnen

  1. Konstigt ljud vid start
    Av freddy berg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 18:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •