Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trasigt lås, förarsida 9000 CSE-97

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    152

    Trasigt lås, förarsida 9000 CSE-97

    Tja!

    Härom dagen insåg jag att förardörren inte låste sig då jag fjärrlåste bilen. Gjorde om proceduren utan att lyckas. Försökte då låsa dörren genom att sträcka mig från bakdörren, men inte heller det gick. Var som att något var i vägen. Går inte ens att låsa utifrån med nyckel.

    Har låtit det stå nu i en vecka då jag jobbat, men gav mig på det idag igen. Samma problem, men den här gången försökte jag mer hårdhänt utifrån med nyckel. Då kände jag att något gick av/lossnade och nu är den helt stum. Centrallås och allt gör sitt jobb, men låsfunktionen är nu helt off.

    Eftersom jag börjar tröttna mer och mer på biljäveln, och jag får spendera allt mer tid och pengar på att kunna köra den över huvud taget kommer detta säkert kosta skjortan att laga på en verkstad... är det inget man kan göra själv? Såg för fan inget då jag öppnade upp dörrsidan och försökte se in vid låset (trångt och jävligt), men är det något jag kan fixa själv vill man ju försöka självklart.

    Kan också meddela att jag har en baklampa (varsel/bromsljus 2trådig) som istället för att lysa vid inbromsning istället släcker tråden för varselljus. Que??

    Någon som har tips eller idéer? Har fått oerhört bra tips etc förut och löst tamigfan allt

    /Jonas, Göteborg

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Trasigt lås, förarsida 9000 CSE-97

    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    152

    Re: Trasigt lås, förarsida 9000 CSE-97

    Tror inte det, har plockat ur denna del (fastsatt med 3 torx) och det är lika dött med denna som utan, hur jag nu ska förklara.

    /Jonas

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    152

    Re: Trasigt lås, förarsida 9000 CSE-97

    Har nu testat med lite nysmörjt innanmäte, och det är något som lossnat/hoppat ur på insidan av låset. Drar jag till höger så låser centrallåset - alla dörrar utom förardörren så det måste vara någon liten detalj som gått av typ.

    Innebär att jag oavsett måste ta bort all klädsel igen, någon dag där man har tid - och kanske försöka hitta någon beskrivning på vad/hur/jag ska ta bort något för att hitta det som strular???

Liknande ämnen

  1. HUR! vanligt trasigt grenrör på 9000???
    Av Perponken i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 18:34
  2. Indikation om trasigt bakljus 9000.
    Av Lix i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 18:38
  3. Trasigt handsfack på saab 9000
    Av Skyblue i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •