Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Motor-Nilsson i Köping?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    582

    Motor-Nilsson i Köping?

    Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Motor-Nilsson i Köping?? Tänkte eventuellt lämna in bilen på service där snart. De har hyfsade priser på 3000-mila service, ca 2500 kr. De flesta verkstäder i Stockholm verkar ta mellan 3200-4000 kr för samma service.

    Bra eller dåliga erfarenheter emottages tacksamt!

    Någon som annars kan ge tips på bra Saabverkstad i eller i närheten av Stockholm med snarlika priser som Motor-Nilsson?

    Mvh
    Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 383
    Medlem#
    6410
    Pm:a Perr här på forumet han är från Köping & lär väl haft en del med dom att göra......
    Han försöker lura över oss Västeråsare till motor-nilsson från
    Björkmans iallafall!!!
    P.s Björkmans suger så motor-nilsson blir de för min del i
    framtiden... Tack Perr!
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Dem är minst lika duktiga i Köping som på dem större och mycket dyrare verkstäderna, brukar ha min bil där, eller brukar och brukar *peppar peppar* det händer dem gånger den ska in Så du kan lugnt åka dit med din bil, en service är inte ett speciellt svårt jobb för en verkstad heller.. Men börja inte vallfärda med era bilar nu bara för det, det har blivit så jävla svårt att få en snabb tid där nu för tiden, tog två dagar senast istället för att bara åka in När jag var inne med min check engine lampa så fick jag vänta nån timnme innan dem tog in den pga att dem hade en taxi som krånglade som dem var tvungna att fixa.. Sen tog dem in min, läste ur felkoden, lagade det snabba enkla felet och provkörde en snabbis (totalt 15minuters jobb kanske) Det enda dem sa sen var att du kan väl höra av dig om hur bilen går och om det hjälpte det vi gjorde.. Tack tack sa jag och körde ifrån taxin på vägen hem Kostnad, bensin 4mil Rekomenderas starkt!!

    Perr, sluta öka på kötiderna för oss!

  4. #4

    Re: Motor-Nilsson i Köping?

    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    [b] Är det någon här på forumet som har erfarenhet av Motor-Nilsson i Köping?? Tänkte eventuellt lämna in bilen på service där snart. De har hyfsade priser på 3000-mila service, ca 2500 kr. De flesta verkstäder i Stockholm verkar ta mellan 3200-4000 kr för samma service.

    Bra eller dåliga erfarenheter emottages tacksamt!

    Någon som annars kan ge tips på bra Saabverkstad i eller i närheten av Stockholm med snarlika priser som Motor-Nilsson?b]
    Okej, då har jäg någon frågor her...

    Ser på mine kvitto at service till 900-en har vore billig der.
    Forrige eigar hadde bilen på service på Motor-Nilsson, men sidan eg har henta bilen til Norge, er det snart tid for ny service.
    Bilen sin tidligare eigar budde i Köping, og brukte Motor Nilsson till å ta servicane.
    Bilen det gjeld er en M91 900 T16, med snart 7000mil på tellaren.

    So spørsmålet er: Er Motor Nilsson billigare enn andre SAAB-verksted?
    Kor mykje brukar en 7000mils service for 900 vanligvis å koste? Nokon som har en priside?
    M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

  5. #5
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Bullit:
    Hmm...
    Att åka från Sthlm för att serva?? Vad kostar resan, väntetid, restid o.s.v...

    Tja tycker man det är värt det så..
    Jag kan bara säga att jag är supernöjd med dem oftast, deras attityd mot kunderna skulle flera ha.. Och visst har de klart bättre priser, men som sagt, det finns väl en gräns hur lång man kör "för att spara"...

    Farsan brukar´kunna åka 8-10 mil för att spara en 50-lapp, men det e klart han e pensionär, och ser det hela som en utflykt oxo...
    Man jag försöker se nyktert på sånt.

    Man får väl hoppas att nån på Motor-Nilsson läser detta, så kanske jag får rabatt dessutom??? *garv* Eller va faan, de har ställt upp så många ggr redan, så jag bjuder på reklamen jag sprider här...
    Snart blir jag väl bannad av nån moderator för reklam på forumet.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    582
    perr:

    Jaa... kan tyckas underligt med tanke på resekostnad osv. Men jag har mina "päron" i V-ås, så man är ju ändå i krokarna ibland... Dessutom kostar en motsvarande service här i Sthlm mellan 3000-3500:-... Hos Motor-Nilsson ca 2400:-. Har inte bokat ännu, eftersom de dröjer med svar angående om de kan fixa det berömda "ljussvajet" samtidigt.

    Ger dem några dagar till...

    Mvh
    Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    perr:

    Jaa... kan tyckas underligt med tanke på resekostnad osv. Men jag har mina "päron" i V-ås, så man är ju ändå i krokarna ibland... Dessutom kostar en motsvarande service här i Sthlm mellan 3000-3500:-... Hos Motor-Nilsson ca 2400:-. Har inte bokat ännu, eftersom de dröjer med svar angående om de kan fixa det berömda "ljussvajet" samtidigt.

    Ger dem några dagar till...

    Mvh
    Bullit
    Dem fixade mitt ljussvaj iaf! Ska du pynta för det eller går det på garantin? Jag tror att servicen kommer sjunka lite åtminstone ett tag framöver då deras kille som är kundmottagare och hade bra koll på grejerna har sagt upp sig och det är lite rörigt för tillfället, hoppas det är tillfälligt bara, bra priser som sagt!

  8. #8
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Vem har sagt upp sig?? Per??
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Japp, Per Schlegel, om du köper volvo så kommer han fortfarande kunna hjälpa dig för han byter dit nämligen, Hans Persson Köping, kundmottagare..

  10. #10
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    jaa. Hans Persson behöver all hjälp de kan få...
    Men känner andra som försökt ändra attityd där, men kroknat...

    Synd, men det finns ju som sagt fler bra killar bakom disken på MotorNilsson.
    (+ min egen lilla privata flört, Inger...)
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av perr
    jaa. Hans Persson behöver all hjälp de kan få...
    Men känner andra som försökt ändra attityd där, men kroknat...

    Synd, men det finns ju som sagt fler bra killar bakom disken på MotorNilsson.
    (+ min egen lilla privata flört, Inger...)
    Dem finns bakom disken ja men ansiktena utåt är lite röriga just nu, men dem är en man kort så det kanske är därför, dem skulle skicka mitt prylfack iaf som jag beställde idag, till Arboga

    Är det inge bra på Hans Persson?? Tur man inte har en Volvo då Och av naturliga skäl också hihi

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    582
    Hmmm... Det kanske förklarar varför herr Schlegel inte har återkommit med svaret... :\
    Får nog pröva att höra av mig dit igen...

    Nordicaero:
    Som jag uppfattade det så skulle de fixa ljussvajet på garanti/goodwill bara Schlegel fick klartecken från Saab. Fick du på garanti eller fich du pynta själv??

    Mvh
    Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Citat Ursprungligen postat av Bullit
    Hmmm... Det kanske förklarar varför herr Schlegel inte har återkommit med svaret... :\
    Får nog pröva att höra av mig dit igen...

    Nordicaero:
    Som jag uppfattade det så skulle de fixa ljussvajet på garanti/goodwill bara Schlegel fick klartecken från Saab. Fick du på garanti eller fich du pynta själv??

    Mvh
    Bullit
    Garanti, fast dem fick bråka som satan innan saab godkände det eftersom min garanti på bilen gått ut

    Ring MotorNilsson igen, Schlegel har inte varit där på 3 veckor (ljumskbråcksopererad) sen har han nog semester sen börjar han på Volvo......

Liknande ämnen

  1. 9-3 aero cab -01, bild från Köping 5/7
    Av Break out i forum Projekt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 15:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •