Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Laddproblem pga downpipe Saab 9000?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    893

    Laddproblem pga downpipe Saab 9000?

    Tänkte höra med er i forumet.. har en saab 9000 Aero steg 3 som ska likna nordic uhr.. trodde jag hade 3" downpipe självklart har det på min andra Saab men verkar vara orginal men resten är 3" hela vägen ska tillägga har inte haft bilen så länge nu till mitt problem precis när turbo ska börja ladda så vill den inte direkt utan tar en stund sen skickar den på som den ska samt på 4-5 växel kan den ibland ladda så laddspärr slår i.. kan dettta vara pga för liten downpipe eller kan det bero på ett öppet sportluftfilter som är tokslut och som sugits ihop? tacksam för svar från trevliga personer i ett bra forum

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    404

    Re: Laddproblem pga downpipe Saab 9000?

    Citat Ursprungligen postat av Gyllis
    Tänkte höra med er i forumet.. har en saab 9000 Aero steg 3 som ska likna nordic uhr.. trodde jag hade 3" downpipe självklart har det på min andra Saab men verkar vara orginal men resten är 3" hela vägen ska tillägga har inte haft bilen så länge nu till mitt problem precis när turbo ska börja ladda så vill den inte direkt utan tar en stund sen skickar den på som den ska samt på 4-5 växel kan den ibland ladda så laddspärr slår i.. kan dettta vara pga för liten downpipe eller kan det bero på ett öppet sportluftfilter som är tokslut och som sugits ihop? tacksam för svar från trevliga personer i ett bra forum

    Ett öppet filter som sugits ihop är ju knappast optimalt. Och man rekomenderar 3" downpipe vid steg 3 av en anledning. Kontrollera ditt glt, byt luftfilter om det är dåligt och byt downpipe(eller programvara)

    Mvh David
    9-5 Vector Sportcombi -2003

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    893

    Re: Laddproblem pga downpipe Saab 9000?

    oki får ta och fixa det.. ska kolla på säljforumet om någon har en 3" downpipe att sälja samt beställa ett nytt luftfilter.. tackar för svar

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    893

    Re: Laddproblem pga downpipe Saab 9000?

    luftfilter bytt till ett från biltema blev ingen skillnad dock nytt ska beställa ett från bsr iaf så man har bra grejer.. samt ska kolla glt och wg samt fixa 3" downpipe. och är det inget av dessa grejer så är kanske turbo sprucken eller något annat fel

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    893

    Re: Laddproblem pga downpipe Saab 9000?

    hade 3" downpipe som satt tyckte den såg liten ut orsak till dåligt ladd div läckage i slangar samt bytte tillbaka till orginal dump..

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 CSE 2.3T laddproblem
    Av 9000Adde i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 20:52
  2. 3" Downpipe saab 9000 a50
    Av La-Facone i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 12:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •