Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 67

Ämne: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

  1. #1
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Hej,

    Tänkte kolla med er vad anser ni är rätt pris för en 9-5 Aero 05 sedan manuell i helt org skick varken trim,fälgar mm..

    Chillröd
    21600 mil (Motorrenoverad förr ca 5300 mil)
    Den är fin i lacken,ingen rost mm.
    Utrustningmäsigt så har den ,bensinvärmare,pilotpaket,hel skinn,ventilerade stolar,
    Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram mm.

    Tacksam för era svar.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    11937

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    35k?

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Hur är det med sommar och vinterdäck och när är skatten betald?

    Mvh
    Matte

  4. #4
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Skatten skall betalas i slutet av nästa månad..
    Vinter däck följer med dom är bra skick.

    mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Jag låtsades att jag var intresserad av en sån bil.

    1. Jag går in på blocket och kikade på likvärdiga, fanns inte många
    2. Skicket på den är ju väldigt bra, men om jag tar en i sämre skick å lämnar in på lackförsegling för några tusen så duger det till mig.
    3.Snål som man är eller affärsman vill man ju inte ge mycket mer än de billigaste på blocket, och de är ju inte sålda iom att de ligger kvar.
    4. Med rätt köpare som uppskattar skicket på bilen skulle jag tro att du kan få 50k. Jag tror man kan få en mauell i sämre skick för ca 40k så jag hade väntat lite till och letat vidare till rätt objekt för mig dök upp.

    Mvh
    Matte

  6. #6
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    2. Skicket på den är ju väldigt bra, men om jag tar en i sämre skick å lämnar in på lackförsegling för några tusen så duger det till mig.
    Stora repor,rost vid hundben är det något man inte kan åtgjärda med lackförsegling mm

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    4. Med rätt köpare som uppskattar skicket på bilen skulle jag tro att du kan få 50k. Jag tror man kan få en mauell i sämre skick för ca 40k så jag hade väntat lite till och letat vidare till rätt objekt för mig dök upp.

    Mvh
    Matte
    50tk kan jag förstå,men 35 det gör mig att jag ber nån moderator låsa trådet..

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    11937

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    50tk kan jag förstå,men 35 det gör mig att jag ber nån moderator låsa trådet..

    Mvh
    Det är en sur sanning att våra og9-5or har tappat mycket i värde senaste året. Kika på den här tråden:
    viewtopic.php?f=18&t=330338

    60k för en -05a som rullat 11900 mil. Din bil har gått 9000 mil till, jag tror inte du kan få så mycket som 50k även om den är i mint condition.

    Men den som lever får se, det är lätt för mig att sitta och spekulera friskt över internet utan att ha sett åket. Det är bara att lägga ut en annons med det pris du vill ha, ringer ingen är det bara att sänka priset tills det börjar ringa.

    Det är oklart om jämförelsebilen är en kombi eller en sedan, men sedaner står lägre i kurs än en kombi.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Jag letar lite efter just en sån modell av och till. Men tittar man runt så är priserna väldigt spridda. Men rent spontant - 50k för 21900 mil - aldrig i livet.... Då får den vid en provkörning kännas djävligt tight, jag vill se en helvetes massa kvitton på att slitdelar av alla möjliga slag är bytta mm. 40k, då börjar vi kanske snacka?

    Jag kikade just på en jättefin nästan helt rostfri 2005 med 17k mil på mätaren i Göteborg. Begärt pris - 35k. Den låg ute ändå ett tag innan den såldes.... Så glöm 50, om den inte är i utställningskick. Men visst, hittar man rätt köpare så....
    MEDLEM 7032.

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 057

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    10k och ett sexpack öl
    Hade det varit kombi hade jag bjutt kombitillägg

    Lite skämt så här på fredagen

    Tyvärr för dig som säljare är det köparens marknad. Jag kollar på -08 kombisar med 20-35k mil och de ligger på ca 45k. Så tyvärr för dig är de inte så mycket värda i nuläget.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  10. #10
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Ja skulle nog säga runt 45k kanske lite mer med rätt köpare.
    Om du ska få 80k för den som du har i annonsen så bör du hitta en riktigt k*t 18åring som precis har fått körkort och en pappa som skiter pengar

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  11. #11
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Jag letar lite efter just en sån modell av och till. Men tittar man runt så är priserna väldigt spridda. Men rent spontant - 50k för 21900 mil - aldrig i livet.... Då får den vid en provkörning kännas djävligt tight, jag vill se en helvetes massa kvitton på att slitdelar av alla möjliga slag är bytta mm. 40k, då börjar vi kanske snacka? Jag kikade just på en jättefin nästan helt rostfri 2005 med 17k mil på mätaren i Göteborg. Begärt pris - 35k. Den låg ute ändå ett tag innan den såldes.... Så glöm 50, om den inte är i utställningskick. Men visst, hittar man rätt köpare så....
    Hej, Tack för ditt inlägg.. Bilen är jäkligt fin och som jag skrivit motor är renoverd med smidda kolvar i,stakar,renoverad topp,finns en hel pärm med kvitto.. Att sälja den för 35000-40000 kr nja ,för dom pengarna får man en opel astra 02 med låg miltal. Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 484

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Du skriver helt original utan trim osv men bara det faktum att den har gått många mil med trim så drar det ner värdet rätt ordentligt med tanke på slitaget dessvärre. Jag hoppas du är ärlig mot en potentiell ny ägare om du säljer den som "original" och berättar att den har gått som trimmad i många mil.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  13. #13
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    10k och ett sexpack öl
    Hade det varit kombi hade jag bjutt kombitillägg

    Lite skämt så här på fredagen

    Tyvärr för dig som säljare är det köparens marknad. Jag kollar på -08 kombisar med 20-35k mil och de ligger på ca 45k. Så tyvärr för dig är de inte så mycket värda i nuläget.
    He he,,

    Kombi tillägg 12 pack öl ?

    Bilen ligger på bilfirma kring 25 000 kr i inbyte och dom skulle sälja den för 41000 kr,men det kunde förhandlas beroende på skicket mm

    Kollar så finns det 01-02 för 20-30tk,fattar inte att en välvårdad 05 inte är värd mer ?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  14. #14
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Ja skulle nog säga runt 45k kanske lite mer med rätt köpare.
    Om du ska få 80k för den som du har i annonsen så bör du hitta en riktigt k*t 18åring som precis har fått körkort och en pappa som skiter pengar

    Mvh
    Kära Oxygene,,

    Jag gjorde ett test för att se intresset för bilen,jag vet vad är för bil och hur mycket man har lagt på den.
    Jag har inga problem att behålla den och det kommer jag att göra det oxå men skall inte sälja för vilka pengar som helst..
    Tycker det är så trist att du skall skriva 45000 för en sån bil när du sålde din egen för ca 30000 kr som var en 00-01 kommer ej ihåg.

    Så jag förstår inte ditt inlägg ,den var mer åt att jävlas med bilen än besvara mitt enkla fråga ?
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  15. #15
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Du skriver helt original utan trim osv men bara det faktum att den har gått många mil med trim så drar det ner värdet rätt ordentligt med tanke på slitaget dessvärre. Jag hoppas du är ärlig mot en potentiell ny ägare om du säljer den som "original" och berättar att den har gått som trimmad i många mil.
    Visst har du rätt Manick,jag kommer absolut när den dag kommer att förklara allt hur det har varit.
    Men som sagt å andra sidan så har jag en bra historik där varken koppling,växelådan,motor rullat i närheten av dom miltal bilen har gått så det är positivt antar jag.
    Men visst som du skriver så kan det bli nackdel för affär eftersom den varit trimmad.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    11937

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Om du vill sälja finns det bara ett sätt: sänk priset tills någon nappar. Är du inte beredd att sänka tillräckligt så är alternativet att behålla bilen.

    Du får gärna posta här när bilen är såld, vore intressant att veta vart priset landade!

  17. #17
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av jellybear
    Om du vill sälja finns det bara ett sätt: sänk priset tills någon nappar. Är du inte beredd att sänka tillräckligt så är alternativet att behålla bilen.

    Du får gärna posta här när bilen är såld, vore intressant att veta vart priset landade!
    Hej,

    Under tiden den varit på blocket så ville 2 personer byta mot en Subaru och en Passat,en från Norge har varit och kollat,sen har man haft 2 oseriösa annons där folk visar sitt tråkiga attytid mot Saab som bilen..Trist.
    Norsken gillade inte inte riktigt manuell när han kört automat väldigt länge,sen ville ha vinter däck i priset.
    Jag har inget intresse att bli av med bilen.
    Det är märkes grejer på bilen.
    Som bilen är nu så lär jag inte gå under en enda kr därav jag skrivit i annonsen POK för att göra det enklare både för mig och intressanter.


    Mitt mål var mer kolla vart man ligger,har inga problem att behålla den..
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  18. #18
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Ja då behåller du bilen vilket ja oxå skulle gjort.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Jellybear,

    Du har nog rätt i att det är så som du säger generellt om man vill sälja bilen, men inte alltid. Det gäller främst om man vill bli av med bilen realtivt snabbt.

    Har en god vän vars pappa skulle sälja en volvo 945 3,0 V6, hade den ute hela annonstiden, inte ett napp, satte ut den igen och första veckan kom en och tog bilen till begärt pris.

    Så har man inte akut behov att sälja bilen utan man bara är sugen på något nytt, så tycker jag man kan testa "sitt" pris ett lite längre tag, rätt köpare kan dyka upp om någon månad.

    Mvh
    Matte

  20. #20
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Vad får man för en 9-5 Aero 05 ?

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Jellybear,

    Du har nog rätt i att det är så som du säger generellt om man vill sälja bilen, men inte alltid. Det gäller främst om man vill bli av med bilen realtivt snabbt.

    Har en god vän vars pappa skulle sälja en volvo 945 3,0 V6, hade den ute hela annonstiden, inte ett napp, satte ut den igen och första veckan kom en och tog bilen till begärt pris.

    Så har man inte akut behov att sälja bilen utan man bara är sugen på något nytt, så tycker jag man kan testa "sitt" pris ett lite längre tag, rätt köpare kan dyka upp om någon månad.

    Mvh
    Matte
    Precis så jag tänker Matta.

    Har inte heller så bråttom då det inte finns många helst 08-09 Aero sedan att köpa.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •