Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Automatiskt avbländande ytterspeglar 9-5 2009

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    48

    Automatiskt avbländande ytterspeglar 9-5 2009

    Jag har automatiskt avbländande ytterspeglar (har aldrig märkt att funktionen fungerar dock, men det står i utrustningslistan) och nu har glaset på förarsidan blivit immigt. Det ser ut som det gör i ett gammalt tvåglas fönster när det blir kallt och fuktigt ute och varmt inne. Imman försvinner om jag slår på värmen, men det blir ju ohållbart i längden. Jag var på BIVA i Karlskoga och skulle beställa ett nytt glas, dessvärre finns inga nya att få tag på verkar det som, dessutom så kostade det 2400kr.

    Jag frågade reservdelssnubben som det gick att sätta dit ett glas utan avbländninig men han säger att bilen kommer generera felkod och att jag kommer få meddelande i SID om det. Jag tror inte på det, men han hävdar att det är så.

    Är det någon som vet bättre? Det vore skönt att kunna beställa ett glas från skroten för 300kr
    Erik Hellzén [9-5 SC Vector Griffin 2,3t BioP -09]

  2. #2

    Re: Automatiskt avbländande ytterspeglar 9-5 2009

    Avbländningen av ytterbackspeglarna är kopplad direkt till avbländningsfunktionen i innerbackspegeln (det är två ledningar, ingen av dem jord eller 12V, med låg spänning; tror det är 1,5V). Innerbackspegeln är bara ansluten till jord, strömkälla och signal som indikerar att backväxlen är aktiv (för att stänga av avbländningen när man backar). Det finns inget sätt för backspegeln att kommunicera några som helst felkoder till resten av bilen.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    48

    Re: Automatiskt avbländande ytterspeglar 9-5 2009

    Tack så mycket för den informationen Göran! Nytt, begagnat glas utan avbländning beställt
    Erik Hellzén [9-5 SC Vector Griffin 2,3t BioP -09]

Liknande ämnen

  1. Avbländbara ytterspeglar 9-5
    Av RacingEdition i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-08-19, 14:26
  2. Automatiskt avbländande backspegel 9-5 aero
    Av georgekenedy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 15:32
  3. Vita ytterspeglar!
    Av lillego i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 01:08
  4. Automatiskt avbländande innerbackspegel OG9-3
    Av grimsen75 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 00:28
  5. automatiskt avbländande innerbackspegel.
    Av Jocke Prahl i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 13:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •