Hej Traskalle,

Jag tycker du varit lite hård mot programmet som helt plötsligt presterade?

Jag står fast vid min åsikt att 19s är ok.

Jag resonerar så här: Mathias bil är frisk och går riktigt nu org. 315-Programmet levererar ju bevisligen med paddlarna och det var samma program i kombin, vad kan då vara fel förutom att kombin gjorde 19s som ni inte kan acceptera, nån påhittade grej?

För att hjälpa till i tankegången.
Mathias sedan gör 14,58s, den var 0,78s snabbare än aero+++ orgbil 100-150, vi säger snällt att den är 3s snabbare 100-200.

Ni hittade ett 9-5 SC aut superex på nätet som slår Saabs egna prestandasiffror med råge, énligt de ska en org kombi aut göra 100-200 på 20,4s, detta i orgutförande, jag lägger på endast 1,5s i intervallet 100-200 för 19" bredare däck och större omkrets och extravikten för ljudämpning mm, detta ger då 22s för orgbilen, drar nu av motsvarande 3s som Aero+++ orgbil vs 315hk-sedanen, vart hamnar du då, jo på 22s-3s=19s som tidtagningen blev.

Nu var jag ändå snäll då superexet var en 260hk, Mathias kombi en 250hk som sägs göra 21,5-22s org, med 1,5s tillägg för 19" och extravikten blir de 23-23,5s, dvs en sänkning på 4-4,5s med trimmet jämfört med 3s för sedanen.

Utöver detta så hämmas automaten ju tyngre bilen är som påpekats massor med ggr, så hade det skiljt mer hade jag inte blivit förvånad i kombins fall.

Som sagt detta är min åsikt och min sista åsikt i fallet, ni får gärna ha er som jag tror ni också har och ni bryr er inte så mycket om vad jag tror och tycker

Tack för diskussionen.

Mvh
Matte