Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

  1. #1
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Hej,

    Jag är lite allergisk mot taklucka då min ellucka på 9000cc-89 rostade sönder fullständigt

    Men annars så tycker jag den förste verkar kanonfin och i bra skick, dock ett frågetecken för den blå färgen som jag int eriktigt ser hur den ser ut, men den går nog att få för 75-80 eller den silvrige som också såg fin ut men dock lite många mil, avgörande hur länge du tänkt att ha den, men den får du ju lätt för 100.

    Jag är inte känslig för mil så jag hade nog gått på den silvrige och bjudit 100.

    Mvh
    Matte

  3. #3
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Hej,

    Jag är lite allergisk mot taklucka då min ellucka på 9000cc-89 rostade sönder fullständigt

    Men annars så tycker jag den förste verkar kanonfin och i bra skick, dock ett frågetecken för den blå färgen som jag int eriktigt ser hur den ser ut, men den går nog att få för 75-80 eller den silvrige som också såg fin ut men dock lite många mil, avgörande hur länge du tänkt att ha den, men den får du ju lätt för 100.

    Jag är inte känslig för mil så jag hade nog gått på den silvrige och bjudit 100.

    Mvh
    Matte
    Hej,

    Tack för ditt svar.

    Den silvriga verkar va fin men inte mycket utrustning typ och 100tk känns lite väl mycket ?

    Är mest sugen på den gråa faktiskt men har svårt för halvskinn,undrar vad är rätt pris på denna ?
    12000 mil service är inte gjord.
    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Det finns faktiskt inte jättemånga av dessa aeros till försäljning så det är inte att välja och vraka, men annars är mitt råd att vänta till snågot känns rätt. Halvskinn går faktiskt bort när helskinn är så mycket bättre och snyggare.

    Navi och taklucka är inget jag saknar, men däremot elstolvärme bak då vi har barnstolen där.

    Ventilerade stolar är inte något jag saknar då jag heller aldrig provat, de som har det älskar ju de, men jag tycker stolarna ser tråkigare ut

    Så mitt råd är, funderar på vilken utrustning du har vill ha, åk sen i din fina bil du har nu tills rätt tillfälle dyker upp.

    Edit: Den silvrige saknar väl bara Navi och taklucka?

    Mvh

  5. #5
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Det finns faktiskt inte jättemånga av dessa aeros till försäljning så det är inte att välja och vraka, men annars är mitt råd att vänta till snågot känns rätt. Halvskinn går faktiskt bort när helskinn är så mycket bättre och snyggare.

    Navi och taklucka är inget jag saknar, men däremot elstolvärme bak då vi har barnstolen där.

    Ventilerade stolar är inte något jag saknar då jag heller aldrig provat, de som har det älskar ju de, men jag tycker stolarna ser tråkigare ut

    Så mitt råd är, funderar på vilken utrustning du har vill ha, åk sen i din fina bil du har nu tills rätt tillfälle dyker upp.

    Edit: Den silvrige saknar väl bara Navi och taklucka?

    Mvh

    Du har nog rätt i det hela,får vänta till allt känns rätt.

    Utrustningsmässigt så vill jag nog helst ha det jag har nu och navi,vilket innebär samma utrustning som den blå Aero har dock ingen taklucka, helst bensinvärmare vilket är bra.
    Ventilerade stolar tycker jag är bra att ha utomlands faktiskt,men här i Swe har man ingen användning.

    Är du nöjd med din 2.0 t 07 än så länge ?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Min är ju en 9-5 aero SC aut-07 som gått knappt 10 000 mil och jag kunde inte vara nöjdare, klart bästa bilen jag haft och första automat som jag inte vill ha men som jag nu älskar, förutom prestandaförlusten

    Peppar peppar, men jag har inte haft något som krabbar förutom splinsen på rattstången, men man vänjer sig och jag känner inte det längre

    Jag hade tur och hittade en precis sån som jag vill ha utseendemässigt direkt när jag börja kolla, så blev nästan chockartat snabb affär då jag brukar vela i ett halvår

    Detta innebär svart med silvriga rails och "hirschtakvinge", tvåfärgat helskinn, svart/grått.

    Det jag saknar i utrsutningsväg personligen är extratonade bakrutor sista 7 rutorna och eluppvärmt baksäte och ev dragkrok, sen har jag inte Navi och taklucka. men annars restan inkl motor och kupevärmare och sen fick jag alu17 med bra däck till både v+s-däck.

    Jag ska förhoppningsvis ha denna i några år till men annars hoppas jag den är värd ca 100 idag, sen skulle det vara lite mer marginaler för trimning utan det kostade skjortan men dne går fint som den gör och lugnt nu med barn i bilen

    Mvh
    Matte

  7. #7
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Citat Ursprungligen postat av MattA
    Min är ju en 9-5 aero SC aut-07 som gått knappt 10 000 mil och jag kunde inte vara nöjdare, klart bästa bilen jag haft och första automat som jag inte vill ha men som jag nu älskar, förutom prestandaförlusten
    Jag blanda ihop dig med kippy,det är han som kör en 2.0t
    Kul att du är nöjd i alla fall..

    Får se om jag hittar något av intresse fram till sommar

    Tack för dina svar.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  8. #8

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    XWZ514 utan tvekan.

  9. #9
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Hmm, mest fullutrustade? Antingen är den fullutrustad eller så är den inte det, ser väldigt oseriöst ut när man läser sådant...
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  10. #10
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230

    Re: Rätt pris på en 9-5 Aero 06-08 ?

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Danne
    Hmm, mest fullutrustade? Antingen är den fullutrustad eller så är den inte det, ser väldigt oseriöst ut när man läser sådant...
    Håller med faktiskt.

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

Liknande ämnen

  1. Rätt pris 9-5 Aero 05 automat ?
    Av Aero++ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 21:41
  2. Rätt pris på 9-3 Aero Sportcombi?
    Av CuteStoffe i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 23:43
  3. Rätt pris på 9-5 aero combi?
    Av 9-5 halmstad i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 00:32
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 13:33
  5. Rätt pris på en 9-5 kombi aero -02?
    Av Big Tom i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 10:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •