Bil :SAAB 9-5 2,3 t 2004
Tomgången hög 1500 RPM,okulärbes,och såg nu att ena anslutn har gått av på den lilla vita backventilen på vhv slangen !!ska byta efter helgen ,men ger det högre tomgång om den suger "tjuvluft "där ?
Hercules
Bil :SAAB 9-5 2,3 t 2004
Tomgången hög 1500 RPM,okulärbes,och såg nu att ena anslutn har gått av på den lilla vita backventilen på vhv slangen !!ska byta efter helgen ,men ger det högre tomgång om den suger "tjuvluft "där ?
Hercules
Info efter rep.
Byte av plast !! slang med backventil ner till oljefällan,enligt mig med stora händer omöjligt ovanifrån, men enkelt underifrån om man tog bort ett motorstag först,gäller bara att trä upp slangen på "rätt "ställe.
2st vacumslangar var av ,en från spjällhuset till en T koppling med tillhörande ventil plac på torpedväggen bak en plastkåpa .
Den andra från samma T koppling till ventilen på röret som kommer från turbon ,som jag inte vet riktigt vad det är för en ventil,har också en el-tamp.
efter rep jämn och fin gång ,tomgångs RPM 800.
Hercules