Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Pilla bort handsfree enhet

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    159

    Pilla bort handsfree enhet

    Köpte en fin 9-3 i lördags där tidigare ägaren hade låtit sig montera en handsfree enhet som sitter monterad precis vid luftutblåset och en kabel som sticker in i instrumentpanelen å vidare in till ljudanläggningen.

    Eftersom Jag inte vill kraffset där så vill Jag ha bort grejerna men vet inte riktigt hur de sitter å e kopplat, någon som har koll? Behövs de rivas isär massa grejer?

    Kan man bara bryta bort den lilla knappsatsen med nightpanel, ljusjusteringen etc? Något man bör tänka på?

  2. #2
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541

    Re: Pilla bort handsfree enhet

    Det lättaste är nog att kolla vad det är för fabrikat på grejorna och sedan söka upp monteringsanvisningarna och läsa dem baklänges.
    Om det t.ex. är någon Parrot-enhet så kanske du kan få några kronor för den om du monterar bort den och lägger ut en annons här på forumet då den antagligen är komplett med allt som behövs för just din bilmodell.

    Men skriv gärna vad det är för bilmodell (og9-3, ng9-3 03-05, ng9-3 06->) och lägg t.ex. upp en bild på grejorna så kanske någon kan identifiera och ge närmare besked om hur det monteras bort.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    159

    Re: Pilla bort handsfree enhet

    De är en Bury som sitter i min 9-3 SC 2011. Verkar va ganska komplext att fixa med så Jag avbröt mitt mekande. Ramla loss en liten plastbit från knapppanelen så att inställningen för ljuset i instrumentpanelen inte går att justera, den blev helt slapp . Nån som vet vad en ny sån panel kan kosta å byta ut? Riktigt klåpare man är ibland

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    49

    Re: Pilla bort handsfree enhet

    Kolla på t.ex. www.laga.se och knappa in ditt regnummer där. Dom sorterar under "Strömställare färddator".
    Saab 9-3 Aero SS 2005 #Såld#
    Saab 9-3 Turbo4 Vector SS XWD 2011 #Såld#

Liknande ämnen

  1. Verktyg för att pilla ut cd enhet, 9-3 SS -04
    Av rs_aero i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 22:56
  2. Ta bort gammal handsfree?!
    Av danielsundin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 10:20
  3. Pilla bort "9-5" märket!
    Av Turbo_Performance i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 08:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •