Någon som vet om BSR steg 1 är bra till 9-3 biopower 2,0t? Funkar de bra? Felkoder/problem ?
Någon som vet om BSR steg 1 är bra till 9-3 biopower 2,0t? Funkar de bra? Felkoder/problem ?
MapTun är ett mycket bättre val till en så pass ny bil. BSR är inte så bra till nyare Saabar av en mängd anledning, bl.a aggressiv tändning. Sen är don förjävliga att ha o göra med. Maptun kör dessutom bara Saab, det är en märkesspecialist. BSR är ju lite som Mekonomen, har alla märken men det är lite halvdant.Ursprungligen postat av d_st02
Tack, Jag kollar efter dom istället då
BSR har som sagt ett rätt så taskigt rykte i Saab-kretser. Ingen personlig erfarenhet dock, men vad säger man? Ingen rök utan eld.
Du har ju köpt dig en nästintill ny bil så jag skulle definitivt föreslå Hirsch. Det är Saabs officiella "in-house trimmare". Deras programvaror uppfyller alla krav som ställs på en modern bil och levereras även med alla nödvändiga papper som gör att du kan registreringsbesikta bil med den nya effekten. Det gör i sin tur att bilen kan behålla sitt helbils-godkännande och alla garantier och försäkringar gäller både i teori och praktik.
Vänder man sig till Maptun/BSR/Nordic Performance/"What ever" så kan du inte registreringsbesikta bilen och bilen är därför i teorin inte helbils-godkänd längre nu med den nya effekten. Detta alltså i teorin. I praktiken är det dock fortfarande hyfsat idiotsäkert, men vill tex försäkringsbolaget vara riktigt jävliga och dem upptäcker att bilens programvara är modifierad kan dem neka ersättning vi exempelvis en maskinskada. Kan ju vara rätt surt.
Nackdelen med Hirsch är ju priset. Motsvarande effektsiffror kostar ju nästan det dubbla mot vad Maptun eller BSR tar. Och det är ju upp till var och en att avgöra om det är värt det. Jag kör med Hirsch i min och jag är supernöjd, jag är dock övertygad om att jag hade varit lika nöjd med programvara från Maptun.
9-3 SS -08 Hirsch Performance - http://www.garaget.org/?car=302465
Precis, Jag tyckte också Hirsch är lite i dyraste laget men de kanske betalar sig i slutändan ändå.
Hur blir bilen med uppdateringen? Har man samma effekt både med och utan etanol? Förbrukning?
Som sagt Hirsch är överlägset dyrast men det ger nog troligtvis mer pengar tillbaka den dagen du säljer också.Ursprungligen postat av d_st02
Jag tycker bilen blev bra mycket livligare. Det finns en del skönt knuff att hämta även i treans växel nu. Tidigare kändes trean stendöd, medan den nu ger en rätt skön spark i baken.
Med Hirsch kommer bilen ge 200hk/300Nm på BF95 och 220hk/330Nm på E85.
Min förbrukning ligger på runt 1,7l/mil på E85 - stadskörning då alltså. Skulle dock säkert kunna kapa några centiliter på det, men fiskörning har aldrig riktigt varit min grej.
Motsvarande på BF95 brukar jag ligga på strax under 1,3l/mil - återigen stadskörning alltså.
Körde en blandad körning för någon vecka sedan, med delvis hyfsat inspirerad körning på BF95 och då låg jag på alldeles precis över 1,0l/mil.
9-3 SS -08 Hirsch Performance - http://www.garaget.org/?car=302465
Eftersom det är rabatt på Hirschuppgraderingar nu så är prisskillnaden inte så stor.
Jag gissar att du har en -08:a...
Maptun tar 8205kr.
Hirsh får du hos Ana för 8900kr.
Motch: låter bra, jag har automat så man kanske får räkna med några droppar till då
Roger: har en 2011.
Automaten får du räkna med lite mer på, ja! Jag kör på ungefär litern jämt på BF95 och ca 1.3l/mil på E85 vid ganska blandad körning med en dragning åt landsväg.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Då verkar det gå lös på 12900kr.Ursprungligen postat av d_st02