Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Köpråd Saab 9-3 kombi 2010

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    159

    Köpråd Saab 9-3 kombi 2010

    Hej!

    Jag är helt ny på forumet och likaså på saab, Jag har kollat in en fin 9-3 kombi 1.8t biopower som gått 6000 mil, servicen skall göras innan leverans och endast 1 ägare, linear utrustning och annars inget speciellt.

    Har ni några råd om dessa bilar? Några speciella problem med dem? Något man bör se upp med? Bra kvalitet? Servicepriser? Tyckte bilen kändes helt ok att köra och inga vad Jag kunde höra missljud eller annat.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    159

    Re: Köpråd Saab 9-3 kombi 2010

    E de verkligen ingen som kan säga nåt om bilen?!? Någon som vet om den funkar som familjebil med barnvagn etc då? Förbrukning?!

  3. #3

    Re: Köpråd Saab 9-3 kombi 2010

    Hej!
    Jag har en 9-3 2008 2.0t biopower som är samma bil med samma motor förutom att det är några fler hästar (200hk på E85), lite bättre koppling och bromsar. Och så har den turbomätare
    Den drar 1,2 l / mil e85 blandad körning, 1 l på motorväg.
    Mycket trevlig bil som funkar bra som familjebil om man väljer barnvagn, babyskydd och barnstol som tar så lite plats som möjligt.
    Vi prövade ett antal barnvagnar innan vi köpte och valde bugaboo för den får plats på längden i bagaget så halva blir ledigt för packning.
    Vi har precis bytt från babyskydd till barnstol (brio go) och det blir lite trångt i passagerarsätet framför men det är ändå ganska OK att sitta där om man är 180 cm lång.

    Lycka till med bilköpet, du lär inte ångra dig!
    9-3 SC 2,0t Vector Biopower 2008

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    159

    Re: Köpråd Saab 9-3 kombi 2010

    Ok låter bra! Vi har just beställt en emmaljunga av modell ozone som skall vara liten å nätt.
    på färddatorn till bilen Jag provade stog de snittförb 1,2 å de borde väl ändå va etanol hoppas Jag? Iaf om man jämför me din förbr, är det automat du har?

  5. #5

    Re: Köpråd Saab 9-3 kombi 2010

    Citat Ursprungligen postat av d_st02
    Ok låter bra! Vi har just beställt en emmaljunga av modell ozone som skall vara liten å nätt.
    på färddatorn till bilen Jag provade stog de snittförb 1,2 å de borde väl ändå va etanol hoppas Jag? Iaf om man jämför me din förbr, är det automat du har?
    Jag har manuell 6vxl. Men min färddator brukar visa lite fel, oftast nån dl för mycket, det bästa är att mäta vid pumpen
    9-3 SC 2,0t Vector Biopower 2008

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    159

    Re: Köpråd Saab 9-3 kombi 2010

    Vet du föresten om de går att ställa in så man har såndär "filbytesblinker" som blinkar 3 gånger man bara duttar till på spaken? De e nåt Jag saknade från min nuvarande V70, riktigt smidigt när man snabbt byter fil etc.

Liknande ämnen

  1. Köpråd NG9-5 Aero 2010-2012
    Av sku i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-08-09, 23:33
  2. Köpråd 9-3SC TTID 2010-
    Av Purex i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-02-04, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •