Tja
Har inte vart här på många år men hoppas man kan få hjälp av er ännu en gång, jag har problem med min cheva ls1, det är ju ingen saab motor men styrningen sker ju på samma sätt så jag hoppas nån har några ideer på vad felet kan vara..
Motorn är en cheva ls1, den matas med en valbro 255, kattarna är borttagna resten av styrsytemet är original.
Jag matar motorn via 10mm slang, pumpen är monterad utanför tanken så den får suga ur tanken, pumpen matar sedan mitt bränsle filter och i filtret sitter bränsleregulatorn och sedan endast en slang fram till motorn, så här sitter det original och filtret är original.
Det som händer är att motorn vid halvgas tappar effekt, datorn registrerar misständning på samtliga cyl dock något mer på 5an och 8ans cyl.
Vi började med att byta stift sedan nytt filter sedan flyttade vi om spridare och tändspole dock så kvarstår felet med mer misständning på 5-8cyl.
Då blev det komp koll och leakdowntest och kompet ligger på 12,3 på samtliga cyl, leakdowtestet visar 4% på 7cyl och 4,2% på en cylinder alltså bra värden.
När jag åker med bränsletrycksmätare på kopplad ser jag att trycket bösrjar fladdra lite samtidigt som det tappar effekt, jag ska ha ett tryck på ca 56psi och när trycket börjar fladdra så ligger det emellan 51-56psi. Har vart och kollat avgasvärdena och dom är lite höga, co ligger på 5,0 (5,0) hc ligger på v sida 157 och höger 169 ska vara 20-30 på en ls1 utan kattar..
Ideerna börjar ta slut så kom gärna med ideer lr förslag på vad det kan vara..