Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: xenon höjdreglering

  1. #1

    xenon höjdreglering

    Har googlat en himla massa och insett att det är vanligt att just detta ballar ur på saabarna och så även på min. Har kopplat in den hos en kompis och får felkod på bägge givarna. Dvs fram och bak.
    Har bytt dom mot nya plus sprayat elspray i kontakterna. Men samma problem! Lysena går upp-ner sen hackar de sig ner i bottenläge och stannar där där samt varningslampan tänds. Vad kan det vara förutom givarna? Kan man inte mäta sig fram på nåt vis t.ex.? Har jag parkljus på och slår på tändning hörs att lysena går upp ner och stannar som dom ska.. Men så fort jag TÄNDER halvljus så stegar dom ner i botten igen.
    Hjälp!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 470

    Re: xenon höjdreglering

    Kablaget till givarna brukar också gå sönder, kolla även att inte stiften blivit backade i kontaktstyckena till givarna.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  3. #3

    Re: xenon höjdreglering

    Ok. Skumt att den ger felkod på både fram och bak. Vet du var man hittar eventuella kontaktskarvar mm i motorrum? Det kan inte vara en säkring för matningen till båda givarna bara? Slutar väl med att lämna in den för svindyr felsökning ändå snart

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 604

    Re: xenon höjdreglering

    Citat Ursprungligen postat av djaccess
    Ok. Skumt att den ger felkod på både fram och bak. Vet du var man hittar eventuella kontaktskarvar mm i motorrum? Det kan inte vara en säkring för matningen till båda givarna bara? Slutar väl med att lämna in den för svindyr felsökning ändå snart

    Det finns säkringar, står i den minst lästa boken vilka de är.

    Kablar finns att köpa hos SAAB ÅF, runt 500 kr / st
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. Höjdreglering utav stolarna
    Av Bofflan i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 16:55
  2. Låsning för höjdreglering på Ratten
    Av Bobzi i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 07:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •