Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 65

Ämne: Robin's Brukis

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    256

    Robin's Brukis

    Tja tänkte att det börjar bli dax med en projekt tråd till bilen i stället för att skapa en tråd om varje grej man tänker/drömmer om att göra men vill ha lite åsikter om.
    Ska också nämna att jag är student så billiga lösningar är min grej även om det kanske ger mer jobb / lite sämre prestanda så är det tyvärr så det får bli ibland.
    Jag gillar också att förstå hur saker funkar och inte bara att dom funkar så kan ju komma lite dumma frågor då och då men hoppas ni kan förstå
    Och bland det bästa som finns är när man kan komma på egna lösningar som fungerar bra och blir billiga och one of a kind.
    Bilen är ju då en 900 2,0T -94 och här kommer en lista på vad som är gjort/planerat/drömer om.

    Gjort:
    Bytt framruta
    Bytt dämpare fram+bak
    Bytt fjäderbenslager
    Bytt stabilisator stag + polyurethan bussningar till stabilisatorstaget
    Steg 2 chippad
    2,5" avgas hela vägen
    Bromsbelägg + skivor bytt runt om
    Handbroms vajer + bromsbackar + montering sats + reparation av vajer fäste under bilen
    Lite rost lagning
    Toning av bakrutan + smårutorna bak
    Toning av baklycktorna
    12 tums pioneer bas som drivs med 800w 4-kanals lanzer steg dockbara kopplat på 400w. 6,3/4" högtalare i dörrarna fram tagit bort original diskanter och 6x9 i originalhål bak.
    Justerat in givaren till kopplingspedalen så fart hållaren funkar igen.
    Ska tydligen va 9-3 kjolar på den med tyvärr i fel kulör.
    Har skaffat canusb adapter så jag kan leka lite med t5 skriver dock inget hårt än
    Bytt tändningslås
    Byggt en en usb laddare i ledig knapp på mitt konsolen bredvid sätesvärmaren


    Ska göras:
    Byta broms olja
    Tona sido rutorna bak (blir dock efter vintern tror jag)