Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dålig motorbussning - helt kollapsad?

  1. #1

    Dålig motorbussning - helt kollapsad?

    Jag har enda sedan köp vetat att ngn bussning vart dålig då det är väldigt svårt att köra bilen mjukt.

    Idag la jag mej äntligen under och tog mej en titt, och det som stack ut mest var det på som sitter bak på växellådan. Det var förvånandsvärt lätt att röra på trots att jag bara hade en liten kofot med mej.

    När jag sedan kom in så kollade jag lite på nätet vad en ny skulle kosta, och då tyckte jag dom såg lite annorlunda ut.



    Den "konade delen" som leder till det undre fästet syntes inte till på min bil - Ska det vara så att dom "sjunker ihop" eller har mitt tagit steget till det extrema? :P
    Alla tycker olika, och det är därför du har fel...

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 985
    Medlem#
    6220

    Re: Dålig motorbussning - helt kollapsad?

    Hej!

    Även om många kanske känner igen bussningen på bilden och vilken bil den är till så är det aldrig dumt att skriva vilken bil det gäller.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 577

    Re: Dålig motorbussning - helt kollapsad?

    Citat Ursprungligen postat av LeafBox
    Jag har enda sedan köp vetat att ngn bussning vart dålig då det är väldigt svårt att köra bilen mjukt.

    Idag la jag mej äntligen under och tog mej en titt, och det som stack ut mest var det på som sitter bak på växellådan. Det var förvånandsvärt lätt att röra på trots att jag bara hade en liten kofot med mej.

    När jag sedan kom in så kollade jag lite på nätet vad en ny skulle kosta, och då tyckte jag dom såg lite annorlunda ut.



    Den "konade delen" som leder till det undre fästet syntes inte till på min bil - Ska det vara så att dom "sjunker ihop" eller har mitt tagit steget till det extrema? :P

    De brukar spricka, ibland lossar en del av gummit.

    Vajern sitter där som säkerhet så att motorn inte skall kunna gå uppåt för långt. (även krockskydd skulle jag tro)
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Dog helt plötsligt och sedan har dålig tomgång OG9-5
    Av gurragas i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 17:51
  2. Bakre motorbussning ng900/og9-3
    Av bollman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 18:37
  3. Hur får jag bort motorbussning ur fästet?
    Av putte i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 12:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •