Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Chippa Automat

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Töcksfors
    Inlägg
    26

    Chippa Automat

    Chippade (Steg 1) min 2,3 automat (-01) för en tid sedan men blev inte helt nöjd. Blev nästan ingen skillnad alls under 4500 RPM. Har även provkört en aero -00 automat och den var lika "seg" som min under 4500 RPM. Är det lådan som sätter stopp för vridet eller? i så fall försvinner ju vitsen med att trimma, det är ju vridet på låga varv man vill åt. Har haft en Aero -00 manuell och den gick mycket bättre än den automat jag provkört.
    9-5 2,3t Automat -01 Steg 1

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    173
    Hej

    Har en automat 9000cs 2,3T som är chippad och den drar väldigt bra.
    Efter att ha satt i sportfilter och 3" downpipe så drar den vid minsta gasberöring, mycket nöjd.
    /SF
    Saab 9-3 Aero -03

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    966

    Re: Chippa Automat

    Citat Ursprungligen postat av magr
    Chippade (Steg 1) min 2,3 automat (-01) för en tid sedan men blev inte helt nöjd. Blev nästan ingen skillnad alls under 4500 RPM.
    Men... Hur beter sig Din automat när Du gasar hårt under 4.500 rpm för att få fram "vridet"... Växlar den inte ner då varpå varvtallet hoppar upp?

    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    898

    Re: Chippa Automat

    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Citat Ursprungligen postat av magr
    Chippade (Steg 1) min 2,3 automat (-01) för en tid sedan men blev inte helt nöjd. Blev nästan ingen skillnad alls under 4500 RPM.
    Men... Hur beter sig Din automat när Du gasar hårt under 4.500 rpm för att få fram "vridet"... Växlar den inte ner då varpå varvtallet hoppar upp?

    M.v.h.
    Den skall väl inte växla ner om man gasar ungefär nästan fullt? om man klev på gasen lite försiktigt så var det inga problem att ladda i stort sett fullt men min 9000T -94 (ej gasen i botten då).
    Kör ingen egen Saab längre men hjälper till att hålla en 9-3 1,8t Cabriolet -06 och 9-3 SportCombi 2,0t -06 igång

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    966

    Re: Chippa Automat

    Citat Ursprungligen postat av weeeman
    Den skall väl inte växla ner om man gasar ungefär nästan fullt?

    ...så trist... Att köra med "vinterprogram" i lådan hela tiden kan väl aldrig vara kul?


    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    898

    Re: Chippa Automat

    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Citat Ursprungligen postat av weeeman
    Den skall väl inte växla ner om man gasar ungefär nästan fullt?

    ...så trist... Att köra med "vinterprogram" i lådan hela tiden kan väl aldrig vara kul?


    M.v.h.
    snarare väldigt skönt att den inte är nervig och stegar ner för lätt utan just vid nästan fullgas eller kickdown, det tycker jag iaf . programvaran var för övrigt orginal.
    Kör ingen egen Saab längre men hjälper till att hålla en 9-3 1,8t Cabriolet -06 och 9-3 SportCombi 2,0t -06 igång

Liknande ämnen

  1. Chippa en 2.0t BioPower 2007 automat
    Av .loser. i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 13:55
  2. chippa saab 9000 aero automat?
    Av lasse.nilsson37 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 19:50
  3. Volvos automat vs saabs automat klarar vad?
    Av aeromagnus i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 14:59
  4. Chippa 9000 2,0t -97
    Av MightyMike i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 08:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •