Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Turbon trasig pga Mekonomen??

  1. #1

    Turbon trasig pga Mekonomen??

    Hej.

    Har en saab 9-5 aero -03. Med tanke på det vanliga problemet angående vevhusventilationen så är det bra att byta den..

    Har haft bilen ute på annons;
    Onsdag: Provkörde en man bilen, gick felfritt och hur bra som helst. (Mannen jobbar som lasbilschafför eller om det var mekaniker och hållit på med bilar sedan han var 12 år= (bilkunnig) Skulle avvakta tills på fredag för då kommer frugan hem som skulle ha bilen.

    Torsdag: Lämna in bilen på Mekonomen för vevhusventilations byte, då jag redan köpt delen och bokat tid.

    Fredag: Hämtar bilen, startar bilen och det rycker MYCKET, stänger av och testar igen men fortfarande samma problem. Pratar med han på verkstaden, han som gjort bytet kommer och tittar på det, sedan ropar han på sin kollega "du som kan det här, kan inte du kolla om jag har gjort rätt". (När han ropade så så regerade jag, kan han inte fixa bilen men han jobbar som det.) När hans kollega kommer ut så kollar han på det, startar bilen medan de står där och varvar, sedan stänger jag av och de påstår att allt är rätt kopplat, men det kan komma ner olja i turbon när man byter så om du kör 10-20 mil så ska det sluta, jag hinner köra 1,3 mil och då har det rykt så mycket att det har blivit en trafikfara, motorlampan har tänds, oljelampan varnade, fick fylla på med ny olja på närmaste mack så den inte går sönder.

    Åker tillbaka till Mekonomen och säger vad som har hänt, då säger dom att det är turbon som gått sönder och dem ska ha 10314 SEK för att laga bilen.

    Jag blir förbannad, jag menar det borde väl gå på någon garanti? Turbon går väl inte sönder bara för man byter ventilationshuset? Den har fungerat felfritt, turbon har laddat som vanligt och inte varit slö eller liknande.