Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sala
    Inlägg
    162

    9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Hallå

    Blev väldigt inspirerad av medlem "realtid" som la upp en projekt tråd för någon vecka sedan vad det var han hade gjort med sin bil under sitt ägande.
    Så jag tänkte jag skulle göra en sådan tråd på mitt projekt.

    Bilen i fråga är en Saab 9-3 SC Vector 2,0t Biopower.
    Utöver vector paketet så har bilen Bose 300w systemet och navigation.
    Sänkt 10mm från fabrik och har även backsensor(kanske är standard i vector paketet?).

    Bilen köptes in på kvd och visst det fanns ju en del skavanker som man kan se på första bilden på stötfångaren fram t.ex.
    Utöver stötfångarna fram och bak som var skrapade så var en sidokjolen spräckt och båda innerskärmarna fram var trasiga.
    Sen var det inte mycket mer. Mycket bil för dem pengarna jag la ner för att köpa den!

    Började med inköp av bilen i Juni 2011. Bilderna tagna samma dag som jag kom hem med den och första riktiga tvätten av bilen har precis blivit gjord.



    Dag två eller tre efter inköpet flyttade jag över 18" fälgarna från gamla bilen till den nya. Tycker nog att dem gjorde sig bättre på den nya än vad dem gjorde på den gamla.


    Det gick en tid och där jag tyckte bilen såg lite naken ut på bakrutorna. :P Så lämnade in bilen på toning:




    Under vinter halvåret så planerades på vad som skulle göras med bilen och det var väl bestämt sedan innan att jag antingen skulle lacka om fronten eller byta till en Aero. Det blev det sistnämnda. Köptes in från ANA i Trollhättan men blev liggande till våren 2012. Även en ny sidokjol blev inköpt då den gamla var sprucken. Innan jag monterade dem så ville jag att allt grus skulle försvinna så dem låg nog i garaget i två månader och bara väntade. Tyvärr har jag inga bilder från själva monteringen. Men men.. Så här blev resultatet:


    Regplåts hållaren gick sönder när den skulle flyttas över från den gamla till den nya fronten. Så fick åka med regplåten i rutan tills jag fick tag i en ny.


    Hmpf!! Här var det lågt.



    Dock så klarade jag mig, men det var lite för nära nästan!


    Drog iväg med brorsan och farsan till Klimpfjäll för lite fiske. 80 mil enkel resa tror jag det var och jag måste säga att man åker så sjukt bra i dessa bilar! Så här såg den ut då:


    Några bilder uppe på fjället:


    Många liv gick till spillo på vägen upp :P Ett jädra jobb att få bort dem sen när jag kom hem.





    Veckan efter så fick jag för mig att jag behövde ha ett nytt projekt. Så det blev en ny resa till Örebro och Maptun. Hämtade hem ett Twin-pipe avgassystem. På bilden är det precis monterat och inte korrigerat något alls. Sitter något bättre nu men inte helt 100. Ska ge mig på det nån dag igen och rätta till det:


    Såg att ANA hade ett parti Hirsch vingar och när det bara var 3 kvar så var jag bara tvungen att slå till. Den har jag dock inte fått tillbaka från lack ännu så är ju inte så mycket att lägga upp bild på.

    Det var ca 1 års ägande och 3000 mil med bilen. Jag har även bytt innerskärmarna som var spräckta men tyckte inte det var värt att lägga upp någon bild på.

    Kom gärna med förslag på saker jag skulle kunna göra.

    Är sugen på ett par 19" istället för dem 18" jag har idag men kan inte bestämma mig för vilka. 19" lorinser är snyggt men jag vet inte.
    Visst lite mera hästar vore trevligt men 8-12000 är en del pengar. Svårt att övertala sambon att det är nått att ha.
    Kör:
    Saab 9-3 SC 2,0t -08.
    http://www.garaget.org/?car=251500

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    415
    Medlem#
    8398

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :)

    Underbart. Härligt att jag inspirerat till tråden. Och fint jobb med alla bilder. Vad vore en projekttråd utan bilder? Blir kul att se vad fortsättningen blir.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sala
    Inlägg
    162

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :)

    Idag blev Hirsch vingen monterad.
    Tyvärr har jag ingen bild på det ännu. Men det kommer. Bilen ska bara tvättas av lite först.
    Kör:
    Saab 9-3 SC 2,0t -08.
    http://www.garaget.org/?car=251500

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sala
    Inlägg
    162

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Då har jag äntligen fått för mig att plocka fram bilden. :P

    En halv taskig bild men ja, den får duga. Här kan man till och med se skillnaden mot original i bakgrunden på farsans bil. Var inte menat så men ja, blev ju bra i alla fall.

    Kör:
    Saab 9-3 SC 2,0t -08.
    http://www.garaget.org/?car=251500

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sala
    Inlägg
    162

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Sitter här på jobbet och kollar igenom bilderna och funderar nu på vad jag ska göra med bilen till sommaren.
    Blev sugen på Griffin fronten men den verkar vara slut. Eller ja, fronten går att få tag på men inte dimljus sargarna som det verkar.
    Så får nog överge det.

    Några förslag på vad jag kan hitta på?
    Kör:
    Saab 9-3 SC 2,0t -08.
    http://www.garaget.org/?car=251500

  6. #6
    Grundladd vip-rs avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    204
    Medlem#
    8542

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Citat Ursprungligen postat av visslaren
    Sitter här på jobbet och kollar igenom bilderna och funderar nu på vad jag ska göra med bilen till sommaren.
    Blev sugen på Griffin fronten men den verkar vara slut. Eller ja, fronten går att få tag på men inte dimljus sargarna som det verkar.
    Så får nog överge det.

    Några förslag på vad jag kan hitta på?
    Tycker du ska satsa på griffin fronten,kommer snart in nya aero sarger. Men du kan också lacka dom vanliga så dom blir likadana, samtidigt så kan du även lacka om alla sargerna där uppe

  7. #7
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 049
    Medlem#
    7289

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Hade jag varit du hade jag haft en sänkningssats högst upp på listan nu, en 30 mm sänkning hade varit perfekt. Kostar inte så mycket heller, dryga tvåtusingen på ANA för en uppsättning Eibach. Är helnöjd med mina.

    I övrigt tycker jag att du har fått bilen riktigt fin!

    Mvh Marcus

  8. #8
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Fin bil. Hur har du fått tag i SU-skylthållaren? Finns inte i deras shop och jag får inget svar från dem hur man köper dem.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sala
    Inlägg
    162

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Fin bil. Hur har du fått tag i SU-skylthållaren? Finns inte i deras shop och jag får inget svar från dem hur man köper dem.
    Köpte förra året via deras hemsida. Då fanns dem där i alla fall.
    Gick in och kollade nu och där verkar det bara som US skylthållaren finns. Kanske temporärt?
    Kör:
    Saab 9-3 SC 2,0t -08.
    http://www.garaget.org/?car=251500

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 370
    Medlem#
    6410

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Såg denna på parkerad på Erikslund i söndags!
    Va nära å rycka hirschvingen men de var alldeles för mycket folk
    runt ikring!
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Sala
    Inlägg
    162

    Re: 9-3 SC 08 - 1 års ägande. :) - Hirsch vingen monterad.

    Citat Ursprungligen postat av Ollila
    Såg denna på parkerad på Erikslund i söndags!
    Va nära å rycka hirschvingen men de var alldeles för mycket folk
    runt ikring!
    Stämmer bra att jag var där i Söndags. Var förbi biltema en sväng för att se om dem hade någon gummibussning till avgassystemet. Var en som hade torkat sönder så allt hängde rätt snett! :P Fick bli Mekonomen istället då Biltema inte hade nått.

    Hirsch vingen ger du fan i! :P
    Kör:
    Saab 9-3 SC 2,0t -08.
    http://www.garaget.org/?car=251500

Liknande ämnen

  1. Smakråd: Hur Lacka Hirsch-vingen till 9-3 Sc Aero
    Av mojjan33 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 23:48
  2. 10 års ägande 9-5
    Av pof i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 23:22
  3. Hur ser jag att vingen är äkta hirsch?
    Av Diana i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 21:12
  4. Är denna vinge lik Hirsch vingen ?
    Av kassius i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 21:03
  5. Nya vingen (usa modell) är monterad uppdaterad med ny bild
    Av extreme i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •