Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Turboras?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    sverige
    Inlägg
    134

    Turboras?

    Återgick till att vara saab ägare i söndags...
    Nöjd med bilen enda tills idag när jag ser vitt moln bakom bilen när jag använder turbon lite... Blir lite bättre när den är varm men är väl tättare varm. Bilen gick hur bra som helst igår när jag var ute och tuktade lite...
    Har en 9-5 linear 2003 och antar att jag har GT1752s turbo men min fundering är dom det går att sätta på en lite större turbo utan att ändra programvara osv? Oljan ser fin ut så är nog inte toppen som gått...

    Vilken turbo kan man hänga på utan att modifiera allt för mycket? Vart finns billigaste aggregaten att köpa?
    Att åka bil är en sak.
    Att åka saab är nått helt annat!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    sverige
    Inlägg
    134

    Re: Turboras?

    Skulle flytta på den nu och då rök den som satan alldeles vitt när jag stod på tomgången....
    Att åka bil är en sak.
    Att åka saab är nått helt annat!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    99

    Re: Turboras?

    Jag har precis fått mitt tredje turboras och alla gånger så har det synts tydligt genom ett STORT vitt moln bakom bilen när jag släpper på gasen efter t.ex. en omkörning. Och därefter syns det varje gång man släpper gasen helt när man kör. Det ryker inte så farligt när man kör med konstant hastighet/gas.
    Vet inte om det hjälper dig men har du samma fenomen så är iaf jag rätt övertygad om att det är turbon som gett sig.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    sverige
    Inlägg
    134

    Re: Turboras?

    Citat Ursprungligen postat av StRob
    Jag har precis fått mitt tredje turboras och alla gånger så har det synts tydligt genom ett STORT vitt moln bakom bilen när jag släpper på gasen efter t.ex. en omkörning. Och därefter syns det varje gång man släpper gasen helt när man kör. Det ryker inte så farligt när man kör med konstant hastighet/gas.
    Vet inte om det hjälper dig men har du samma fenomen så är iaf jag rätt övertygad om att det är turbon som gett sig.

    Jo låter precis likadant :/ har du alltid bytt tillbaka till orginalen eftersom du fått 3 st? eller är det på olika bilar ?
    Att åka bil är en sak.
    Att åka saab är nått helt annat!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    99

    Re: Turboras?

    Det är en och samma bil på 1,5 år dessvärre. Provat beg. orginal i till synes bra skick och andra gången blev det akut en söndag så då blev det en ny Biltematurbo som höll i knappt 3 mån. Har en tråd om problemet här: http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=3&t=330665

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •