Ursprungligen postat av DrBoost
Vaför säga A när du aldrig säger B ?
Ursprungligen postat av DrBoost
Vaför säga A när du aldrig säger B ?
Tystnadsplikt tror jag att det kallas...Ursprungligen postat av negative
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Säger det igen, varför säga A om man har tystnadsplikt och inte kan säga B. Tillför ju nada.Ursprungligen postat av KK
Man kanske vill retas lite?Ursprungligen postat av negative
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
DrBoost ---------> Negative --------->Ursprungligen postat av KK
Sluta retas din gammla flourtant !Ursprungligen postat av DrBoost
Subaru Legacy BoxerDiesel M11 (Orkade inte vänta på ng9-5 kombi)
900 S 2,0i NoPower M97
Lyfter denna tråd lite....
Ingen som hört vad man bytt för hårdvara ?
Subaru Legacy BoxerDiesel M11 (Orkade inte vänta på ng9-5 kombi)
900 S 2,0i NoPower M97
Får man sticka ut hakan och gissa på mods?
Tror på inloppsrör till turbo & luftburk, IC, btr, avgas, avgashus eller hela turbon.
Ingen tror på V6:an i 9-5:an oxå eller? Har ingen aning om vad som kan vara bytt.
Det är ju bekräftat att det är en 2,3l fyrcylindrig maskin med 260Hp så det är nog B235R som filats vidare på.Ursprungligen postat av WannabeeGBG
Subaru Legacy BoxerDiesel M11 (Orkade inte vänta på ng9-5 kombi)
900 S 2,0i NoPower M97
Jag tycker det är skandal allt vad saab håller på med!
Dom har alltid varit duktiga på motorer, med bra effekt i men att dom inte VILL plockar ur mer effekt än dom gör är skamset.
Tycker iaf jag
Dom kan....om dom vill
//Aero style guarantee to make you smile
------------------------------------------------------
Saab 9000 CC Aero 242,3HK/449,1NM
Mmm, njae. T7 motorerna är ju inte så effektvilliga och tåliga som dom gamla fina Södertäljemaskinerna.Ursprungligen postat av TebbeBoy
Sen så är ju egentligen ca 220hk på framhjulen max. Med 260 har du göttiga grepproblem utan TCS och liknande.
Bakhjulsdrift eller fyrkrafs är nyckeln för SAAB idag tror jag. Körglädje och mycket effekt.
Niklas Olofsson
Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01
Såg de om 4-cyl. på infobladet nu.
Men jag tycker att Saab e helt klart mysiga o fina bilar. Men jag tycker att de e ett gäng nollor som styr. Alla andra ligger ju hur många år som hellst framför i utveckling. Dom är för bra för att köras utan bakhjuls- eller 4-hjulsdrivet. Och en bättre transmission är oxå ett måste. Om man inte kan trimma sin bil p.g.a. växellådan så förstår jag inte hur dom själva kan de. Gör som jänkarna. Ta fram en låda som tål hur mycket som hellst o ha i alla bilar...
Själv tycker jag att de borde ha satsat en rejäl slant på att stabilisera framvagnarna och uteslutande kört med diffbroms på bilar med över 200Hk.
Diffbroms gör en jäkla skillnad men ställer högre krav på framvagnen för att inte öka vridningarna i ratten.
V6:an känns skapligt onödig idag när de bara har farmhjulsdrift och ingen diffbroms.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Utan att veta till 100%, så tror jag du är rätt nära !!Ursprungligen postat av Johan W
Min egna "gissning" är annat kompressorhus(fortfarande 15T med #5) med kortare "nos" å tillhörande kobra med bättre böj. Till detta självklart en annan SW.
Regards/ Mr_Nitro
The older I get, the better I was !
SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +
Med tanke på att Volvo 850R fick diffbroms nån gång 1996 så borde ju SAAB hängt på.. men nej, tyvärr blev så inte fallet.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Niklas Olofsson
Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01
Prodrive har kommit med en elektroniskt styrd diff för framhjulsdrivna bilar vilken ska göra att de uppför sig mycket bättre. Tror den kostade 3000 spänn extra eller något sådant för en biltillverkare, tyvärr säljs den inte för eftermarknaden.Ursprungligen postat av NiklasO
Kan väl aldrig vara nödvändigt, finns ju de som plockar 300hk som ingenting med en std cobra.Ursprungligen postat av Mr_Nitro
Mvh TD04
CH43J6 m.m.
sen finns det de som bromsar mindre än uppgivna 250 hk med en "felfri" lågmilad std aero oxo trots sval luft...Ursprungligen postat av TD04
(felfri = inga felkoder)
och det i samma bänk som kan bromsa ur 300+ "som ingenting" med std HW...
Så visst är de duktiga motorteknikerna på saab, som naturligtvis oxo bara optimerar för normala svenska förhållanden och 98 oktan, felfria de oxo...
Undrar om man får lämna igen en bil med för lite effekt???
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Vilken bil kan det vara.....?Ursprungligen postat av perr
ESP