Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 263

Ämne: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

  1. #21
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Ja det där med renodlad brukis gick inte helt enligt planen. Men jag skyller allt på sambon och tompa. Sambon har inte bromsat utvecklingen och tompa har med hot och mobbing sett till att den ständigt tagit små kliv framåt
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  2. #22
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av lingua
    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Ja det där med renodlad brukis gick inte helt enligt planen. Men jag skyller allt på sambon och tompa. Sambon har inte bromsat utvecklingen och tompa har med hot och mobbing sett till att den ständigt tagit små kliv framåt

    "fel" umgänge är aldrig bra..
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Dags att redovisa nyaste "inköpet" till bilen. Har rullat omkring på en uppsättning 18" 10-spoke hjul, istället för mina 19". Dom svarta 19" ligger numera och vilar i förrådet i jakt på kapital, så jag kan helrenovera dom. Dock så var suget efter 19" stort, så efter en bytesannons här på forumet så sitter nu en uppsättning 19" Ace Hero på bilen. Och jag är hur nöjd som helst. Bjuder på en mobilbild. Ska svabba av bilen så fort det väntas uppehåll från regnet i mer än några timmar. Sedan blir det att släpa iväg tanten och hennes systemkamera och uppdatera bildsamlingen:



    Bakdäcken är inne på sista versen, så dom får kanske hänga med säsongen ut, alternativt om man får tag på 2st nya för en vettig peng så byter jag ut dom i år.
    Fälgarna smälter perfekt in i silverdetaljerna som redan finns i tex fronten.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  4. #24
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    ser riktigt bra ut Stoffe! No more Kalle Anka.
    Tror till och med dessa sitter bättre än de svarta.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  5. #25
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Helt klart snyggt med dom fälgarna! Jag är inte så mycket för svarta fälgar, speciellt inte till en mörk bil då allting flyter samman utan en tydlig brytning. Så jag tyckewr det här var en sygg kombinatoin.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av lingua
    ser riktigt bra ut Stoffe! No more Kalle Anka.
    Tror till och med dessa sitter bättre än de svarta.
    Ja jag är lite inne på samma spår. Tog en jämförelsebild så man tydligt ser skillnaden:

    Och det lutar faktiskt åt att dom nya fälgarna gör sig snäppet bättre. Till och med sambon, som inte brukar bry sig det minsta, tyckte det blev snyggt.
    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Helt klart snyggt med dom fälgarna! Jag är inte så mycket för svarta fälgar, speciellt inte till en mörk bil då allting flyter samman utan en tydlig brytning. Så jag tyckewr det här var en sygg kombinatoin.
    Jag håller med där. Fälgarna kan bli lite anonyma om det blir för mörkt. Och har man helsvarta fälgar utan polerad/synlig fälgbana så blir det bara ett svart hål av allt i hjulhuset.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  7. #27
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Gick du ut i det blöta vädret och monterade ett av de gamla hjulen bara för att ta en jämförselsebild (antingen det eller så tog du så lång tid på dig att det hann torka upp på marken medan du skiftade hjul eftersom det är blött på bilden med olika hjul och tort på den med samma lika)?

    Nåväl, de nya är snyggare.
    Jag känner igen det där med att den bättre hälften inte bryr sig eller ens lägger märke till sånt här (jag har monterat bridge-spoiler, nätgrill, lackat handtagen, bytt fälgar samt slängt på twinpipe-system utan att min har märkt något).
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Jag tog en bild när första hjulet var bytt. Hade lite i tanken att ha en bild att jämföra med.
    Och ivrig som man är så skedde bytet i lite lätt duggregn. Max 10min efter att jag skiftat färdigt sprack molnen upp och solen tittade fram. Min typiska otur.
    Haha, hon har ett svagt öga för detaljer cactus
    Have you ever seen horses pushing?!!

  9. #29
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Haha, hon har ett svagt öga för detaljer cactus
    Det kanske är lika bra det, så frågor hon inte vad grejorna kostar
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av cactuz
    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Haha, hon har ett svagt öga för detaljer cactus
    Det kanske är lika bra det, så frågor hon inte vad grejorna kostar
    Åhh, det vore fint det. Har försökt mygla bort en hel del, men ibland genomskådar hon mig.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Gnosjö
    Inlägg
    52

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    De nya fälgarna blev ett lyft, som pricken över i rentav.

    Min sambo har börjat lägga märke till minsta lilla förändring jag gör på bilen, lite farligt när hon börjar undra vad saker och ting kostar för då bör ju hon få handla något för samma peng - förstår inte hur de tänker riktigt
    Mattias Nordenström
    SAAB 9-3 Aero 2005

  12. #32

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Titta där den här tråden kände jag inte till, kommer att följas !

    Vad är nästa steg med bilen ? du nämnde att du inte va 100% nöjd med bromsarna.. kanske byta till värre belägg ?

    Du är inte banåka sugen ? tänkte dra till sviestad o testa min og för första gången
    Nu på måndag kl 17-20..

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av fabbe
    Titta där den här tråden kände jag inte till, kommer att följas !

    Vad är nästa steg med bilen ? du nämnde att du inte va 100% nöjd med bromsarna.. kanske byta till värre belägg ?

    Du är inte banåka sugen ? tänkte dra till sviestad o testa min og för första gången
    Nu på måndag kl 17-20..
    Ja du har ju varit delaktig i bygget oxå. En hel del till och med.
    Bättre belägg kanske kommer i framtiden. Men ärligt så är jag nog lite mesig när jag bromsar. Brukar ju knappast lätta från sätet när jag trampar till.
    Banåka blir nog tyvärr nästa säsong. Inte för att det är något fel på bilen eller att jag inte vill. Jag hittar däremot inte någon hjälm som passar Har tydligen galet stort huvud. Men jag ska leta vidare. Har fått några bra tips som förhoppningsvis ger utdelning.
    Vilka ska köra på sviestad föresten? Öppet för allmänheten eller är det någon klubb som hyrt?
    Have you ever seen horses pushing?!!

  14. #34

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Citat Ursprungligen postat av fabbe
    Titta där den här tråden kände jag inte till, kommer att följas !

    Vad är nästa steg med bilen ? du nämnde att du inte va 100% nöjd med bromsarna.. kanske byta till värre belägg ?

    Du är inte banåka sugen ? tänkte dra till sviestad o testa min og för första gången
    Nu på måndag kl 17-20..
    Ja du har ju varit delaktig i bygget oxå. En hel del till och med.
    Bättre belägg kanske kommer i framtiden. Men ärligt så är jag nog lite mesig när jag bromsar. Brukar ju knappast lätta från sätet när jag trampar till.
    Banåka blir nog tyvärr nästa säsong. Inte för att det är något fel på bilen eller att jag inte vill. Jag hittar däremot inte någon hjälm som passar Har tydligen galet stort huvud. Men jag ska leta vidare. Har fått några bra tips som förhoppningsvis ger utdelning.
    Vilka ska köra på sviestad föresten? Öppet för allmänheten eller är det någon klubb som hyrt?
    Det är öppet för allmänheten dom brukar köra 2kvällar i månaden samma arr..

    Hmm men hjälm är väl inte så noga vad det är för nått så du borde väl kunna hitta någe typ cykelhjälm..sån där härlig frigolit som bara täcker halva huvudet

    Jag har inte glömt bort ditt bas utbygge, har ev ett steg på G som kan driva framtida baslåda

    //Fabbe

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Det börjar närma sig den tid på året då jag börjar se över bilen inför vintern. Lika deprimerande varje år. Försöker in i det sista att hålla kvar sommarkänslorna, och går fortfarande omkring i kortbyxor och t-shirt.
    Nu var det vinterdäcken jag tänkte tala om. Köpte en uppsättning 16" på plåtfälg till förra vintern. Dock var profilen lite tokig. 205/55 16" vilket gjorde att bilen blev toklåg. Och den vintern hade jag inte sänkt bil heller. Detta går inte för sig den här säsongen så det blev att hålla ögonen öppna efter nya däck.
    Och idag hämtades en uppsättning "nya" gummin av märket Nokian Hakkapelitta. Valde 17" den här gången, och profilen blev 225/50. Gott och väl inom marginalen för rullomkrets, men markfrigången blir snäppet högre. Precis som jag ville:


    Däcken har inte gått många mil, och ser knappt använda ut, förutom lite sten som fastnat i mönstret. Tillverkade 2011 så gummit är fräscht.
    Nu ska jag jaga rätt på en uppsättning billiga fälgar, och då helst den femekrade vectorfälgen som jag tror kan bli bra till vintern. Lätt att hålla ren.
    Slänger upp en köpesannons inom kort så får jag se. Det får dock vänta till nästa löning.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  16. #36
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Läckert! Själv suttit halva helgen och velat om jag ska köra dubbat eller ej? grymt jobbigt.
    Fortfarande inte bestämt mig.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av lingua
    Läckert! Själv suttit halva helgen och velat om jag ska köra dubbat eller ej? grymt jobbigt.
    Fortfarande inte bestämt mig.
    Ja jag är nöjd. Och dubb är helt rätt för mina behov. Den här stan är full med branta och isiga backar på vintern, så jag behöver lite grepp.
    För din del är jag säker på att friktion skulle funka bra. Hade gärna sluppit dubben.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  18. #38
    Steg 1 linguas avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    stockholm/ Bagis
    Inlägg
    994
    Medlem#
    7931

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Citat Ursprungligen postat av lingua
    Läckert! Själv suttit halva helgen och velat om jag ska köra dubbat eller ej? grymt jobbigt.
    Fortfarande inte bestämt mig.
    Ja jag är nöjd. Och dubb är helt rätt för mina behov. Den här stan är full med branta och isiga backar på vintern, så jag behöver lite grepp.
    För din del är jag säker på att friktion skulle funka bra. Hade gärna sluppit dubben.
    Ja det skulle vara riktigt skönt att slippa dubben, känner jag mig själv rätt är dom mer eller mindre "dubbfria" efter en säsong eller två ändå.
    Kanske ska ringa Maptun efter ett bes-program så man kan åka snudd på original i vinter.
    SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
    http://www.garaget.org/lingua

  19. #39
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Härligt, realtid!

    Jag har också funderat på 225/50-17 när nuvarande vinterdäck är slut. Jag kör idag med 225/45-17 som motsvarar den gamla originaldimensionenen ng9-3. Numera kör jag 225-45/18 istället på sommaren och då skulle man också kunna gå upp till 50-profil på 17" vinterhjulen, precis som du! Jag kör med Vectorfälgar till både R-däcken och vinterdäcken. Som du säger, så är dom rätt lätta att hålla rena på vintern och ser ändå helt ok ut!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Realtid's 9-3ss "Griffin". Projekt slutkläm.

    Citat Ursprungligen postat av lingua
    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Ja jag är nöjd. Och dubb är helt rätt för mina behov. Den här stan är full med branta och isiga backar på vintern, så jag behöver lite grepp.
    För din del är jag säker på att friktion skulle funka bra. Hade gärna sluppit dubben.
    Ja det skulle vara riktigt skönt att slippa dubben, känner jag mig själv rätt är dom mer eller mindre "dubbfria" efter en säsong eller två ändå.
    Kanske ska ringa Maptun efter ett bes-program så man kan åka snudd på original i vinter.
    Det var fan vad du tar i Börjar nästan låta som mig när jag funderade på 16" sommarhjul för att det är så bekvämt Nää kör dubbfritt och fullmos så kan du fortfarande "köra som folk"
    Have you ever seen horses pushing?!!

Liknande ämnen

  1. 3 x 9-3 "Griffin" Aero by Sjöan
    Av Sjöan i forum Projekt
    Svar: 771
    Senaste inlägg: 2021-11-02, 11:50
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-02-25, 17:16
  3. Svar: 97
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 09:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •