ABS sensorerna är ett rent håvete att få ur hela. Man måste planera det bytet rätt länge innan. Så man kan få en liten chans att få ur dom någorlunda hela.
Men grymt jobbat med bilen!
Skickat från rymden
ABS sensorerna är ett rent håvete att få ur hela. Man måste planera det bytet rätt länge innan. Så man kan få en liten chans att få ur dom någorlunda hela.
Men grymt jobbat med bilen!
Skickat från rymden
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Söndagspyssel, demontering av växellåda och koppling.
Sopslut!
Hahaha det var det värsta!!
Verkligen, ett under att den fungerade innan bytet ?!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Det drev inte utan fick bogsera den och knuffa in den i garaget
I väntan på delar så passade jag på att öppna upp växellådan för att komma åt 5:ans synkring men körde fast lite på drevet som bara ska vara att dra rätt ut. Blir nya tag någon annan dag.
2 armad avdragare med tunna fingrar.
Sätts under drevet. Sen är det bara att skruva /dra loss hela paketet.
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Gick fint med avdragare plus lite värme. Nu måste jag fixa lite med länken som jag fixade tillfälligt med 2 långa skruvar då jag inte fick bort sprinten uppifrån när lådan satt i bilen. Damasken är också lite trött.
Bra jobbat!
Passa på att byt konpinnen till länkaget.
Brukar slitas ut glappa med tiden.
Händer inte mycket här, väntar på tryckplatta men det verkar som om jag blivit blåst. Betalade för 3 veckor sedan men han har fortfarande inte gjort rätt för sig.
Funderar lite på hur jag ska fixa denna, produkten är slut så annars hade jag köpt ny.
Kollat med Maptun?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Nytt länkage finns ej att köpa längre, iaf inte Saab original och eftermarknads länkaget från ProParts är tyvärr urusel. Det ska finnas ett företag i Polen som säljer nya bussningar iaf. Ska se om jag hittar dom.
Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY