Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 567
Resultat 121 till 124 av 124

Ämne: 9-5 shoppingbilen,9000CSE

  1. #121
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Uppskattad effekt?
    Till slut måste det till bättre filter.
    Jag har ett dubbelkonat i racern. Som matas med fartvinden till viss del då det sitter bakom "dimljuset/gallerförsett hålet".

    - - - Uppdaterad - - -

    9-5an har dieselsnok och sportluftfilter i originalburken.
    Robert uhr hade nån post på FB med skillnaden på standard burk å en moddad luftburk, de var en del skillnad!

    Dock ska PelleJ kunna nå över 1600mAir på en 19T#7 så något felar
    Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
    5 växlad Manuell
    Projekttråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a

  2. #122
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 474
    Medlem#
    2555
    När jag körde 9000 så drog jag ut ett rejält aluminiumrör ut till hjulhuset vill jag minnas med ett stort filter.

    Tror det ligger i förrådet.
    Garaget>> http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. 9-3 Aero SC V6 Automat -08. Dottern har övertagit den. Cupra Ateca -19.

  3. #123
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 522
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Robert uhr hade nån post på FB med skillnaden på standard burk å en moddad luftburk, de var en del skillnad!

    Dock ska PelleJ kunna nå över 1600mAir på en 19T#7 så något felar
    Nu har jag bara en 19T#6 på 9-5:an, vet inte ursprunget men köpt från kvaddad bil.
    Skulle vilja påstå att det är en original mitsubishi som är uppdaterad med 19T prylar.
    1600mAir är enkelt att få ut på mellanregistret men jag har medvetet sänkt det till 1500 p.g.a original aero koppling samt rädd om växellådan.
    Eftersom jag gjort om mjukvaran massor av gånger så har jag sett ända upp till drygt 1700mAir men det är inget jag önskar.
    Det svåra är att få ut mycket effekt högt upp i registret.
    Problemen som jag haft är

    - tändstiftsgap
    - luftläckage (lilla backventilen trasig igen)
    - wastegateklocka (slapp fjäder)
    - luftfilter
    - svårjusterade spridare

    Man ska också vara medveten att detta är på BF95 och det usla bränslet är betydligt mer känsligt än E85.
    Skulle gärna vilja ha 1600 på dom höga registren men det kräver nog en stor turbo med bra koll på EGT.

    2 användare gillar detta inlägg



  4. #124
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 522
    Jag tror att 9-5:an har sagt tack och godnatt, förmodligen har jag plågat ihjäl stackaren.
    Den blåryker jättemycket hela tiden, känns som om den misständer rejält.
    Tror att en kolv/cylinder inte tätar som den ska men ska felsöka någon dag framöver.
    Hoppas att det är turbon men det tror jag inte.
    T5kolvar o ringar kan nog också fela.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Innrebelysning från grön till röd`?
    Av GiiZzMOo i forum Utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 09:42
  2. 9-5 Aero-02 läcker gul-grön vätska... Styrservot?
    Av NiclasNohren i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 23:25
  3. Från orange till grön lcd panel.
    Av Spazzme i forum Utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 23:41
  4. eucalyptus grön viggen/aero ?
    Av Turbo_Knuff i forum Utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 13:42
  5. Tempgivare med grön kontakt, till vilken bil?
    Av Mackan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •