Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27

    Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    Tja!

    Har fått hem en saab 4 adapter som jag beställde från backes, tanken är att jag ska koppla in den i originalslutsteget och sedan i min nya eftermarknadsstereo via lågnivå uttaget. Detta har jag nu alltså kopplat in men jag får inte igång steget och högtalarna i dörrarna. Förmodar det beror på att jag inte har kopplat in remotekabeln?

    Vart ska jag koppla remotekabeln och hur gör jag det på bästa sätt? Jag har provat att hålla remoten mot antenn kabeln från iso kontakten men inget händer!

    MVH Dan

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Degerfors
    Inlägg
    7

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    Jag beställde också en sådan kabel nyss och jag kopplade remoten på antenn kontakten som ska sköta upphisningen av antennen och det funkade för mig. Men jag har dessvärre problem med att få ljud i högtalarna som har samma nivå som de andra utan de spelar jätte lågt samt hur man ska koppla för att slippa ha tändningen på för att lyssna på stereon och få minnesström.
    Saab og9-3 Monte Carlo gul -99 Coupe
    Saab og9-3 Monte Carlo gul -99 Cabriolet

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    Citat Ursprungligen postat av MarcusV
    Jag beställde också en sådan kabel nyss och jag kopplade remoten på antenn kontakten som ska sköta upphisningen av antennen och det funkade för mig. Men jag har dessvärre problem med att få ljud i högtalarna som har samma nivå som de andra utan de spelar jätte lågt samt hur man ska koppla för att slippa ha tändningen på för att lyssna på stereon och få minnesström.

    Okej, men har du själva antennkabeln (som gör att du får in radiokanaler) inkopplad också? Eller bara den som sköter upphisningen? Annars behöver jag skaffa en adapter! Kopplade du ihop kablarna med vanlig sockerbit?

    Jag har oxå problem med minnes strömmen, misstänker att det är konstant + till tändnings ingången på radion.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Degerfors
    Inlägg
    7

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    Har bara kopplat in den som hissar upp antennen. Går säkert bra med sockerbit men jag tog kabelskor och kopplade ihop med.
    Saab og9-3 Monte Carlo gul -99 Coupe
    Saab og9-3 Monte Carlo gul -99 Cabriolet

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    okej!

    jag har provat att hålla emot remotekabeln mot alla blåa kablar i isokontakten, men ännu har jag inte lyckats få steget att hoppa igång. Blir det för dålig kontakt med att bara hålla kontakterna mot varandra tro? Eller har jag inte hittat rätt kabel? Om jag fattat det rätt ska remotekabeln sammankopplas med en blå kabel?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Degerfors
    Inlägg
    7

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    På min stereo så fanns det en lös kabel bredvid själva iso-kontakten som kom från stereokontaken som det stod antenn på typ som jag kopplade remoten på.
    Saab og9-3 Monte Carlo gul -99 Coupe
    Saab og9-3 Monte Carlo gul -99 Cabriolet

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    okej, får fan inte skiten att funka!
    Måste köpa en antennadapter och kolla om det funkar då, vet ej dock vad jag behöver för adapter! Har en kenwood kdc-6051u, antennkabeln ser ut som ett rör med ett hål i, nån som vet vad jag ska ha för antennadapter för att få det att fungera!?

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    Nu har jag äntligen fått det att fungera! Kopplade remotekabeln till antennkabeln i iso-kablaget!

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17

    Re: Behöver hjälp ang Saab 4 adapater och remotekabel. 9-3og

    Citat Ursprungligen postat av danson
    Nu har jag äntligen fått det att fungera! Kopplade remotekabeln till antennkabeln i iso-kablaget!
    Finns det även kabel till nyare Saabar???
    ______________________
    Saab 9-3 1.8t Vector -10

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med min hackande saab 9-5
    Av GiiZzMOo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 19:29
  2. Jobbar för SAAB, behöver er hjälp
    Av OLIN i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 09:32
  3. remotekabel från AMP1
    Av SH i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 19:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •