Hejsan.

Har precis haft min 07a 9-3 på service. (mellanservice enligt datorn)

Verkstaden kunde inte nollställa serviceindikatorn då det fortfarande enligt den var 2%kvar tills service.. Jag skulle enligt verkstaden få återkomma för nollställning då lampan började lysa.

Häromdagen började lampan för service att lysa. Jag åkte då till verkstaden nästan direkt men då hade redan lampan slutat att lysa trots att man slog av och på strömmen.

De gick då trots allt in i menyn på "färddatorn" och återställde serviceintervallen..
Då kom det direkt fram att det var 57% kvar tills huvudservice.. Kan detta stämma.....?

Min fråga är,,hur 17 funkar detta med servicintarvallen och indikeringen för detta..går både mellanservice och huvudservice intervallerna på mil och körsätt..?
Verkstaden verkade svara lite luddigt på detta eller också fattade jag ingenting

Vad gäller kring intervaller osv.? Jag menar..tittar man i serviceprotokollet som finns hos Saab så är det ju 3000 mil mellan tillfällena... Låter långt enligt mig..

Min bil är stämplad vid 1663,3680,5163,6932 och nu senast vid 8347mil.
Servicen vid 5163 verkar var lite mer omfattande(huvudservice)?. men även den vid 6932 skiljer sig lite mot de andra då även ngn drivrem tydligen byts ut.
Nästa service enligt min färddator nu är alltså en Huvudservice som det är 57%kvar tills den skall göras..
Någon som har några tankar eller synpunkter på detta? Vad ingår i nästa huvudservice då kan tänkas?