Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Centrallåsfel 9000

  1. #1
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    Centrallåsfel 9000

    Hejsan!


    Har nu hållit på i ett par timmar och felsöka och dona för att få någon bukt på mina Centrallås fel:

    1. Vid både öppning och låsning med nyckel i förardörren öppnas och låses endast denne, men dock så funkade det och låsa förardörren från insidan med hjälp av knappen "Lock".

    2. Vid öppning och låsning med nyckel i passagerardörren öppnas och låses alla dörrar förutom förardörren, dock går det inte att låsa passagerar dörren med "Lock" knappen inifrån.

    Men efter en stunds granskande har jag kommit fram till att det är mikrobrytaren som orsaker fel nummer 1, så den ska jag ta i från passagerardörren och sätta över i förardörren. Men fel nummer 2 har jag inte kommit underfund med.

    Jag gissar på att det är avbrott till dörren på något sätt, men vart?..

    Har provat att byta till ett fungerande Centrallåsrelä, men det blev ingen skillnad..

    Några idéer?


    Mvh Mike Karlsson

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Saab 9000 Centrallåsfel.

    Kollat detta?
    viewtopic.php?t=211187

    Microbrytaren kommer med all säkerhet att gå sönder om du försöker få loss den, mitt råd är att köpa en ny.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    Re: Saab 9000 Centrallåsfel.

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Kollat detta?
    viewtopic.php?t=211187

    Microbrytaren kommer med all säkerhet att gå sönder om du försöker få loss den, mitt råd är att köpa en ny.
    Kollade där nu, har kollat mina pinnar sedan tidigare, de är inte något snea.. Har redan skiftat över microbrytaren från passagerarsidan till förar sidan. Ska bli intressant och se om det går nu.

  4. #4
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    Re: Saab 9000 Centrallåsfel.

    De gick, nu har jag 75% C-lås funktion på förardörren! Nu vill jag bara ha med mig de resterande 25% . Ingen som vet något ställe de brukar bli avbrott? Dörrkammen eller nått?

  5. #5
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    Re: Saab 9000 Centrallåsfel.

    Tänkte bara jag följer upp och skriver vilken lösning jag gjorde för att lösa fel nr 2.

    Då det helt klart låg ett avbrott någonstans på den gamla matningen till centrallåsmotorn höger fram så valde jag att göra såhär..

    Först så kontinuitetsmätte jag från dörrkammen och ut till motorn, det visade sig att kablarna var hela. Sedan så plockade jag bort dörrsidan höger bak och kopplade in mig på matningen som styr centrallåsmotorn höger bak, sedan drog jag ny kabel ända fram till där de gamla kablarna går ut ifrån dörren och upp i instrumentpanelen, då de var konstaterade, hela.

    Och så vips hade jag en ny fungerande matning med brytande funktion som styrdes utav Centrallåset och där med fungerar nu allt.


    Mvh Mike Karlsson

Liknande ämnen

  1. Startspärr/centrallåsfel 9000 CSE 2.0t A50 -97
    Av larbyr i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 22:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •