Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Köpråd, mobiltelefon!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Köpråd, mobiltelefon!

    Nu är det dags att byta operatör från Telenor till Tre pga täckningsproblem och problem med mobil växel (fastnätsnummer).

    Jag har tittat på Sony Xperia serien och HTC One serien men kan inte bestämma mig vilken modell jag vill ha. Har en iPhone 4 idag och storleken är perfekt tycker jag med sina 3,5" men kan tänka mig att gå upp till 3,7" kanske, dock inte större!

    Jobb/Mail:
    Kravet är att man kan konfigurera flera Exchangekonton och använda samtidigt, vilket jag fått demonstrerat på en Xperia så där fungerar det. Har inte sett det på en HTC men har läst att det ska gå. Någon som har erfarenheter?

    Navigering då jag kör mycket:
    Det hade varit trevligt med en bra navigation med turn-by-turn röstnavigering vilket HTC verkar ha men har inte hittat information om detta på Sony´s hemsida. Erfarenheter om det?
    Mvh Timmy

  2. #2
    Steg 1 Prodigal_Sons avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    1 315
    Medlem#
    5132

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Bytte själv från en SE Xperia Neo (Ca 3,5") till en HTC One X (4,7"), kändes sjukt stor i början, men man vänjer sig. Kommer nog inte att gå ner på mindre skärmar igen efter att ha provat på en stor. Och eftersom HTCn är såpass tunn (8,9mm) så känns den inte stor att ha i fickan heller.

    Ang mail så har jag ingen erfarenhet av Exchange eller liknande så det kan jag inte svara på.

    Navigation finns numera inbyggt i Google Maps så det fungerar på alla Android-mobiler, åtminstone sålänge dom har hyfsat ny programvara.
    SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
    VW Golf Alltrack - 16
    SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Från 3,5" till 4,7" är ett ganska stort hopp. Ser det inte konstigt ut när du går runt och pratar i telefonen? Alternativt kan man ju vänta på iPhone5 om den nu kommer i Oktober/September.
    Mvh Timmy

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 469
    Medlem#
    11937

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Nu är det dags att byta operatör från Telenor till Tre pga täckningsproblem och problem med mobil växel (fastnätsnummer).
    Om det är 3G-täckningen du har problem så kanske ett byte till Tre inte är rätt väg att gå då dessa två operatörer delar 3G-nät! http://www.3gis.net/

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Har testat med Telenor, Telia och Tre i samma iPhone 4 i samma lägenhet och Telenor har lite täckning, Telia har ingen mottagning alls och Tre har nästan fullt.
    Mvh Timmy

  6. #6
    Steg 1 Prodigal_Sons avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    1 315
    Medlem#
    5132

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Från 3,5" till 4,7" är ett ganska stort hopp. Ser det inte konstigt ut när du går runt och pratar i telefonen? Alternativt kan man ju vänta på iPhone5 om den nu kommer i Oktober/September.
    Jo den kändes enorm i butiken, men eftersom jag ville ha kompetent hårdvara så måste man gå upp i skärmstorlek... Är enorm skillnad på min HTC med quad-core mot min SE som enbart hade en kärna.

    Inget jag stört mig på, hur det ser ut sen är inte upp till mig att bedömma
    SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
    VW Golf Alltrack - 16
    SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Jag kör med en 6310a och den funkar ok!
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    haha, jo den fungerar väl. Problemet infinner sig om man har telefonen som arbetsverktyg. Pratar nästan 4000 minuter, skickar runt 1000 SMS/MMS, 3GB datatrafik och 500-1000 mail per månad så då måste det till lite andra doningar.
    Mvh Timmy

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    haha, jo den fungerar väl. Problemet infinner sig om man har telefonen som arbetsverktyg. Pratar nästan 4000 minuter, skickar runt 1000 SMS/MMS, 3GB datatrafik och 500-1000 mail per månad så då måste det till lite andra doningar.
    Så du är professionell spammare du? Du lär snart hamna på spärrlistan.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Köpråd, mobiltelefon!

    Riktigt häftiga funktioner dock i de nya "stora" telefonerna HTC One och Samsung Galaxy S3.
    Har kollat på lite demovideo och man vill ju ha HTC´s ljudkit till bilen med internetradio och allt samtidigt som man vill ha Samsung´s röststyrning. Man vill ha HTC´s mediadelning till TVn och även om Samsung verkar ha liknande så visar dom inte att man t.ex kan läsa mail medans man kollar på en slite på TVn.

    Är väl bara att inse att man inte kommer få alla funktioner från alla tillverkare i en och samma lur. Enda rätta är väl att köpa en av varje modell och testa lite vad man tycker funkar bäst.

    Just ja... Xperia serien verkar ju ha det mesta av funktionerna som HTC och/eller Samsung har så då är det 3st olika man ska försöka välja mellan. Sen verkar det ju som att HTC One X inte har riktigt samma funktioner som HTC One S eller V har heller...... ah blir galen av det här!
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. 9-3 Vector 06 mobiltelefon
    Av tomras i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 22:34
  2. Låsa upp mobiltelefon
    Av Davidt8 i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 18:05
  3. Handsfreeförberedelse för mobiltelefon?
    Av Hampus.123 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 18:06
  4. Billig mobiltelefon?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 14:38
  5. Handsfreeförberedelse för mobiltelefon ?
    Av Aero++ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 18:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •