Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

  1. #1

    Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Tjenare

    min 9-3ss 2.0t Biopower -08 behöver servas, den har rullat närmare 10600 mil och vad jag förstått är det mellanservice som gäller.

    Jag behöver nu förstås få tag i en bra serviceverkstad som kan ta hand om bilen, jag läste några trådar här på forumet som menade att Mats Riesel i Solna ska vara av yppersta klass, tyvärr har de semesterstängt.

    Bör jag vänta en vecka och välja Riesel eller finns där bättre alternativ? Maptun listar 10500 milaservicen på 1 411kr. Kan jag räkna med att det landar på cirka 2000kr även i Stockholm? Exakt vad gör man på 10500 service?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    192

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Jobbar själv på svenska bil så jag borde väl egentligen försökt locka dit dig men då kastar folk här på forumet sten på mig så jag tipsar helt klart om Promotor i Åkersberga!

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 284

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Hej

    Samma här. Ring Promotor i Åkersberga, du får fri lånebil.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    En vecka hit eller dit på servicen gör väl ingenting, så om du vill serva hos Riesel tycker jag du ska göra det! Jag servar där och är utomordentligt nöjd...

    Tänk bara på att de flesta verkstäder normalt har ett par veckors väntetid när man bokar service, kan dock vara annorlunda nu direkt efter semestrarna.

    Beträffande pris är det bara att ringa och fråga, men dyrare än maptun blir det garanterat...

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Jag svarar som jag brukar om serviceverkstäder i Stockholm att slå Gert på Tullinge Bilservice en signal. Har anlitat honom i 10 år nu och har alltid blivit nöjd.
    Saab 9-3 2.0T 1998, Saab 9-3 Aero Cab 2001, Plymouth Gold Duster 1972

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 684

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    10500 milaservicen på en BioPower är väl "bara" ett vanligt olje- och filterbyte.

    Jag brukar rekommendera Bilforum i Kungsängen, inget negativt att säga, dessvärre ingen lånebil, men ett oljebyte borde dom kunna göra medans du väntar om du varskor dom om det.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Stämmer. Mellanservice med olja och filter. Borde gå att klämma in när som. Själv servar jag hos maptun. Sist hann jag knappt slå en drill innan det var klart.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Det beror lite på var i Stockholm du bor. Jag kan rekommendera Lennart Rönn i Tyresö.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    93

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    En gång i tiden fick jag Ekman Bil & Båt i Gustavsberg rekommenderat här på forumet. Har använt dem några gånger på olika OG900 och tycker det är trevliga killar som gör bra jobb till en rimlig slant. Kommer använda dem om/när det behöbvs igen.

    /Niclas
    "Starka arbetare måste hafva godt öl om de skola uthärda, ty utaf vatten, thé och coffé bliva de utmärglade"

    - Carl von Linné

  10. #10
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Citat Ursprungligen postat av bart112
    10500 milaservicen på en BioPower är väl "bara" ett vanligt olje- och filterbyte.

    Jag brukar rekommendera Bilforum i Kungsängen, inget negativt att säga, dessvärre ingen lånebil, men ett oljebyte borde dom kunna göra medans du väntar om du varskor dom om det.
    Jag får alltid lånebil, OM jag kommer ihåg att säga till om det när man bokar in servicen. Har alltid tagit bilar dit som är "värda en stämpel i boken", övriga servar jag själv.
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  11. #11

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    tack alla.

    Det slutade med att jag drog till Mats Riesel i slutändan, mest på grund av att det låg nära och jag kunde inte ta en tid hos promotor då jag var bortrest.

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 684

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Citat Ursprungligen postat av Schollin
    Citat Ursprungligen postat av bart112
    10500 milaservicen på en BioPower är väl "bara" ett vanligt olje- och filterbyte.

    Jag brukar rekommendera Bilforum i Kungsängen, inget negativt att säga, dessvärre ingen lånebil, men ett oljebyte borde dom kunna göra medans du väntar om du varskor dom om det.
    Jag får alltid lånebil, OM jag kommer ihåg att säga till om det när man bokar in servicen. Har alltid tagit bilar dit som är "värda en stämpel i boken", övriga servar jag själv.
    Hmm, intressant, ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig frågat dom direkt, utan bara lyssnat på vad andra säger
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  13. #13
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113

    Re: Behöver tips på bra serviceverkstad i Stockholmsområdet

    Citat Ursprungligen postat av bart112
    Citat Ursprungligen postat av Schollin
    Jag får alltid lånebil, OM jag kommer ihåg att säga till om det när man bokar in servicen. Har alltid tagit bilar dit som är "värda en stämpel i boken", övriga servar jag själv.
    Hmm, intressant, ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig frågat dom direkt, utan bara lyssnat på vad andra säger
    Tjejen lämnade in sin ttid i måndags i kungsängen och fick då låna en liten Mazda, utan kostnad såklart. Hon ääälskar numera sin Saab ännu mer efter att ha kört en vanlig trött bil i två dagar. Citatet är typ "hur kör man om med den här?"
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

Liknande ämnen

  1. Tips på bra lackare i Stockholmsområdet?
    Av benis i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 20:07
  2. Behöver tips / råd / motivation!!!
    Av jensclaudius i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-07, 14:30
  3. Tips på serviceverkstad
    Av imported_änders i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 22:26
  4. Behöver tips!!!
    Av mr_nitrous i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 03:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •